Jump to content
PyroForum.nl

70g Vuurpijl !


Recommended Posts

Mensen,

Hier een vuurpijl. Mijn laatste.
Het is een cilincer met pumped stars. Pulverone break, meal tussen de stars. D1 en een paar ijzerpoeder.
Shell woog totaal 70gram, best veel.
Dit werd getild door een 16mm ID motor waar 12 gram meal in zat. Hij tilde ook nog een stok van 40 gram.
Geen slechte prestatie voor zo'n klein motortje vind ik.

Zie het filmpje.

Groetjes, Yellowcard :P .

Vuurpijl_EDITED.wmv

Link to comment

Motor gevens:

Lading: 12 gram Meal, BBQ houtskool, 12 uur lang gemilled.
Nozzle: 4mm
ID: 16mm
Core: 8 mm

Dit was inderdaad mijn laatste vuurpijl omdat ik ga stoppen met pyrotechniek. Is vind het zelf echt verschrikkelijk, maar het is even niet anders in de situatie waar ik nu in zit. Het komt op dit woord neer: Ouders. Helaas :P .
Dus mocht iemand nog intresse hebben in wat lont, kartonnen shells (2'' en 3''), chems of iets; stuur maar een PM. Misschien kan ik wat leuks voor je regelen. 3/4 van al mijn chems heeft m'n vader al weggegooit helaas.
Oh, en ik verkoop ook mijn kogelmolen. Mooi ding, zie de kogelmolen topic voor foto's en filmpjes.

Groetjes, Yellowcard

Link to comment
Guest Ericz

Zeer mooie pijl YC !!!

Maar waarom stoppen , je maakte altijd van die leuke dingen .
Vind het echt jammer , lees nog ff de PM.
Gaat het bagger met school ofzo ? Want dat is meestal de reden .
Verder wens ik je nog veel sterkte met wat er gaat/komen en gebeurt is .

Grtz , Eric

Link to comment

Beste yellowcard, ik vind het spijtig dat je moet stoppen, ik ken je niet maar had gehoopt je op de bbq's te ontmoeten en hoop dit nog steeds te doen. Ik hoop dat je gouw de mogelijkheid hebt om verder te gaan, eventueel mag je je chems bij mij in opslag leggen als je dat wat lijk.


Groeten, Jeroen.

Link to comment

Mooie pijl dat. Ik wou dat ik zo'n goede lift met bp kon krijgen (alleen nog maar cato's tot nog toe). Misschien was het een idee geweest om een ietsje dikkere huls voor je break te pakken of hem te spiken, want een asymetrische break is wel zonde (tenzij zo bedoeld).

Wel jammer dat je moet stoppen met pyro, maar wacht maar tot je 18 wordt, dan mag je opeens veel meer :P .

Link to comment

Yellow, je filmpje had ik al gezien, mooi werk, maar afschuwelijk dat je moet stoppen. Ook ik bied mijn chemkast aan om je spulletjes voor een tijd onder te brengen! Ook kun je nog altijd een keer komen logeren, als dat van je ouders mag. (Dan ken je mij gewoon via een of andere game en heeft het "niets met pyro te maken" of zo :P)

Link to comment

Oops, dit vind ik echt erg, dat je tegen je zin moet stoppen met pyro, veel sterkte!
Heel mooie raket echt prachtig hoe hij die 70 gram de lucht in kreeg. De break vond ik ook niet zo suppermooi, maarja ik kan hem niet evenaren :P.

Er is vandaag echt weer geen zak te doen op het forum!!
Meeste mensen zijn zeker op reis.

Link to comment

Hardstikke bedankt voor het aanbod stijn (mr.stijntje) en jeroen (keesthemad) :P ! Dit waardeer ik zéér. Helaas, ik moet alles wegdoen van mijn ouders. En dan ook echt weg. De PM's stromen al binnen. Ik ben alleen morgen weg voor 3 weken naar spanje. Rond 7 augustus zullen jullie me weer zien verschijnen en krijgen de menen antwoordjes op hun PM's.

Ik wens iedereen een hele fijne vakantie toe, en hoop dat iedereen veel tijd heeft om veel moois te maken :) !

Groetjes, Rik oftewel yellowcard

Link to comment

Jammer dat je stopt, je motoren doen het echt geweldig goed zeg! :P

Een hoop mensen hier gebruiken PVC buis voor hun motortjes in combinatie met BP, heeft iemand deze motoren wel eens een tijd bewaard voor het afsteken?

Ik las namelijk iets op een pyrotechnische nieuwsgroup wat er in het kort op neerkomt:

Als je de bentoniet en BP in de PVC of papieren buis slaat met een hamer vervormt dit een beetje. De spanning die er zo ontstaat maakt dat alles goed afsluit en verhindert dat je een CATO of nozzle breuk krijgt. Bij papier blijft deze spanning er bij het bewaren (mits goed droog) gewoon opstaan. Het probleem is dat als je PVC een tijd in een bepaalde vorm laat staan, het zich permanent vormt en zo dus die spanning langzaam wegneemt. De reden dat dit gebeurd is dat PVC veel plasticizers bevat en zich dus eigenlijk als een soort hele visceuze vloeistof gedraagd.

Zelf geen ervaring met PVC, ik gebruik gewoon kraftpapier voor kokers, maar als jullie geen slechte ervaringen er mee hebben is het wel aantrekkelijk, het zou echt een hoop werk schelen! :)

Link to comment

Ik gebruik vrijwel altijd PVC, eigelijk alleen maar goede ervaringen mee. Met karton heb ik eigelijk alleen maar slechte ervaringen, dat het scheurt als je te hard je bp erin ramt en het is natuurlijk veel werk om te maken.

Maar ik heb eens een motor van PVC anderhalve week bewaart maar die deed het nog prima. Ik zou zeggen maak een motor, laat hem bijv. een maand liggen en kijk of hij het doet. :P
Het hangt sterk af van de gegevens van de motor, hoe fijn is je bentoniet, wat is de kwaliteit van je bp en hoe diep is de core etc. etc.

-B.

Link to comment
×
×
  • Create New...