Jump to content
PyroForum.nl

Mooiste wapen


pyro-maniac

Recommended Posts

Hey, ik vroeg mij af wat jullie het mooiste wapen vinden (als jullie van wapens houden). Ik hou zelf veel van wapens en vind niet echt 1 de mooiste maar meerdere.

Micro UZI:


MAC-11:


MP5 en MP5K zonder magzijn:


AK47:


Colt carbine M4A1:


Dit waren de 6 wapens die ik het mooist vind. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
M.V.G, Bjorn

Link to comment
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De MINIMI of M249 Para is een licht automatisch wapen en voorzien van een inschuifbare kolf en een verstelbare voorsteun.

Het wapen kan gevoed worden door bandgeschakelde munitie met een 100-schots patroonbandtas of met een 200-schots patroonbandhouder met een 30-schots patroonmagazijn.

Het kaliber is 5.56 x 45 mm NATO. Gewicht van het wapen is 7,2 kilo. De lengte is met uitgeschoven kolf 91,5 cm en met ingeschoven kolf 78 centimeter. De vuursnelheid is +/- 800 schoten per minuut.
Maximum effectieve dracht is 400 meter en maximaal bereik is 2430 meter.

Op de MINIMI kan een optisch vizier worden geplaatst. Deze weegt 690 gram en geeft een vergroting van 6x en is waterdicht maximaal 2 uur tot 10 meter diepte.

Hij wordt gebruikt door onze Commando`s en door de Belgische Para`s. Dat zijn de twee waarvan ik het zeker weet, de anderen landen weet ik niet.

Ook vind ik de Glock17 mooi, de C8A1 en de C7A1 en de P90PDW, maar als ik over al dat moois foto`s gaat posten word dit ellen lang. :angry:

Zie dat je hieronder plaatje kunt uploaden.

Link to comment

Deze ownen gewoon:


Dolken zijn gewoon gruwelijk:


Kruisbogen al helemaal. En dan nog liever een compound met vizier en de hele mikmak:


En deze 45cm lange dolk zal binnenkort voor +-50 euro in mijn bezit zijn: :P
(Hoewel ik ook nog twijfel tussen een met wat doodshoofden en zo erop. Maar dit lemmet is zo mooi. :D )


Moet dan nog geslepen worden, maar daarvoor heb ik mijn adresje. :D

Van de vuurwapens ben ik niet zo.. :(

Link to comment

Handwapen: Katana. Ik heb zelf deze versie, vlijm scherp en ik kan hem al aardig goed hanteren.



Long-range niet-vuurwapen:

Blaaspijp


Verder idem aan mr.Stijntje, en ik heb zelf ook nog een meegesmokkelde (door het vliegruig) werpster en hier in huis hangen 4 dolken aan de muur en een kopie van een middeleeuws zwaard. Oja, en nog 4 pistolen uit ongeveer 1600-1700.

Pistool: Desert Eagle



Machine geweer: MP5SD3



Geweer: Een .22 kogelbuks. Deze lijkt op die ik in mijn bezit heb.



En verder zou ik even moeten zoeken naar mijn favoriete snipe geweer.

[voor de inbrekers onder ons: Be prepared! :P]

Link to comment

Kruisbogen en muzzle loaders zijn IDD ook erg mooi. Ik zou best een werkende muzzle loader willen hebben. Het lijkt me wel vet om daarmee te schieten. Ik zit er ook over na te denken om misschien een kleine kruisboog te kopen. werp sterren zijn ook wel vet. Ik heb er 1 en hij blijft zo in de muur zitten :P Op mijn space heb ik ook wat foto,s van SMG,s gezet: My space

Eigelijk wil ik ook wel zo,n kruisboog maar die is niet echt goedkoop :D :


Dus ik denk dat het meer zoiets woord:

Link to comment


Ik vind blaaspijpen echt heel gaaf. Ik heb er zelf een, en ik kan er best aardig mee schieten. Verder wil ik nog eens een katana kopen.

Ik heb ook nog een glasvezel boog. Boogschieten vind ik toch moeilijker dan blaaspijp. Ook heb ik nunchaku, het japanse woord voor vechtstokjes. (Maar dan gemaakt van foam en plastic, met een touwtje ertussen i.p.v. een ketting.)

Link to comment

men eigen handboog, en de pistolen en geweren van mijn opa en van mij. Mijn opa woont in finland dus heb alleen daar een vergunning voor deze wapens.






en de sako Sako TRG-22 het liefst in 308. ,ik heb er wel is mee geschoten en heb nog nooit zo iets heerlijks gevoeld. Op 200 meter lukte het om met gemak 5 schoten in 1 gat te krijgen.
Je voelt ook bijna geen terugslag(vergeleken met andere 308. :P )om dat het een best zwaar geweer is.

Link to comment
  • 1 month later...


Ik ben verliefd op schietsport :P Wel de tak van het luchtschieten.

Hierboven is de HW97K getuned met 12fpe AGW BB-kit met BOS IV 10-40 X 56 SF, custom siercups & safetypal, JM trekkerbeugel. caliber .177
( die is trouwens niet van mij, Maar geef toe is het geen plaatje? :( )



De g1200. Schieten met dit geweer is puur plezier, de G1200 is een echte 'fungun' en een loodvreter in het kwadraat. Het magazijn biedt ruimte aan 12 pellets en door het voorhout op en neer te schuiven wordt het geweer doorgeladen, dit doorladen gaat heel soepel. Onnodig te vermelden dat de 12 pellets in een recordtijd richting doeltjes vliegen...
(deze is trouwens wel van mij!).177



De HW98 Maccari Tarantula XL tune en Hawke Airmax 4-12x44 op een dampa.(.177= 4.5mm)
Als ik van de zomer weer geld heb krijg ik het lucht virus!

Ik hoop dat het luchtschieten weer een beetje in het oog komt.
Oja nog een weetje. Voor lucht geweer/pistool (veer, CO2 of perslucht) is er geen lemiet in Ned in vergelijking tot anderen landen. Ook hoef je geen vergunning te hebben voor een luchtwapen alleen als je er 1 wil gaan kopen moet je 18 zijn. Je mag alleen op je eigen erf schieten of in clubverband (sv).

gr Gido
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...