Jump to content
PyroForum.nl

Black Powder Tutorial


Naamloos

Recommended Posts

Hallo, allemaal.

Dit is een video tutorial voor het maken van buskruit, die heb ik gisteren gevonden.

Ik hoop dat deze post in de goede plek heb geplaatst, anders hoor ik dat van Tyneman B) .
http://www.youtube.com/watch?v=0gIC5dWXh1w


Ik denk dat deze video heel belangrijk is voor de beginnende Pyrotechniekers, want in de theorie is alles heel gemakkelijk, maar de prijktijk kan soms lastig zijn.

Waarom voegt hij geen water toe? of is water alleen voor veilligheid?

Link to comment

Hello, all.

Vandaag heb ik mijn eerste buskruit gemaak B) , grappig als je dat zelf kunt maken.

Wat (Pepcore) zei heb ik gedaan.


Eerst heb ik alle stoffen appart fijner gemaak, met behulp van een oude koffiemolen, op verre afstand nauurlijk.

Ze werden extreme fijn, daarna heb ik ze na het wegen in een kleine blik gegooid, daarna een uur met de hand geschud, zonder loods/media.

Ik heb de blik opengemaakt en toen zag ik de Black Poeder :P , qua kleur is het zelfde.

Ik heb een kleine testje gemaakt.........en de resultaat was echt super....voor mij dan ;) .

Ik heb een kleine video gemaakt van de resultaat, en ik post hem zometeen of morgen :D grappig


Edit= Dit is 1 gram ongeveer, hij brant niet super snel, maar ik ga binnen kort een kogelmolen bouwen.

Dit is de video
http://rapidshare.de/files/32543493/Black_Powder.WMV.html
Black_Powder.WMV

Link to comment
Heb je een heel uur lang met een rammelaar in je hand lopen schudden B) ...


;):P grappig.


Ik weet niet of mijn gemaakte kruit een verschil heeft met de echte, ik kan niet onderscheiden, de video van gisteren was zonder vijzel.

Ik heb vandaag hem in de vijzel gegooid, en die is veel beter geworden.



Ik ga zometeen de twee filmen ( de echte en de neppe :D:D ) en dan post ik hem hierro.
Link to comment

Ja... dat dacht ik ook wel. Dus..... zonder kogelmolen kan ik geen Black Powder maken ;) jammer.


De BP van (SoulPredator) zag er echt super uit en heel snel en ook veilliger/goedkoper dan de flash poeder,
flash is ook goed, ik heb paar video's gezien van ( Tyneman ) die waren super, maar het is duurder en onveilliger vind ik.


Ik ga een molentje bouwen B)

Link to comment

Ik weet niet zeker, maar op de filmpjes lijkt het allemaal green powder. Ik zie het iig nog geen shell de lucht in brengen. Het brand wel mooi, maar het zal sneller branden als het door de brokken een stelsel van kanaaltjes krijgt zoals bij echt goede BP. Heb je wel een pers nodig, hydrolyse krik kan erg goed werken.

Link to comment

Je kunt het zonder kogelmolen maar dan moet je het heel lang met de hand schudden met media erin. De kogelmolen zorgt er alleen voor dat alleen fijn is. Je kun er ook mee mengen maar daar heb je geen koglemolen voor nodig. De pers zorgt ervoor dat het hard pucks worden die je daarna weer verbrokkeld. Zo ontstaan er een soort van luchtgangen door het BP waardoor de ontbranding sneller gaat. Vergelijk het met een telefoonboek die je in je haard gooit of dat je losse papierproppen erin gooit. De proppen zijn niet dicht op elkaar geplakt en hebben dus een soort van luchtgangen, dus branden ze sneller.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik heb nieuwe C binnen gekregen dinsdag, en dat wordt gevierd!!
Daarom de vergelijking tussen de Meal powders van brikketten C, en wilgen C.
De Meal van de briketten is lang gemilled; zo'n 5 uur (en als je dan resultaat ziet :) , om te schamen!).
De Meal van de wilg is kort gemilled; zo'n 2 uur (het kwam eruit terwijl aan millen was, hij is nu vrolijk aan 't verder gaan).

RESULTATEN!!
Brikketten_meal.MOV
Wilg_meal.MOV

Beide waren een hoopje van 1.5 gram.

Oké, misschien staat dit in verkeerd topic omdat het geen BP is, anders zetten de mods het toch wel in een goede? [als ze zich daar prettiger bij voelen.. :D]

P.S.: De Koolstof komt van Bamibal! Helemaal voorgemilled.. :P ..Vraag hem voor meer informatie :P

Link to comment

Nou, voor mij staat 'ie voorlopig nog goed aangezien het inleidend is naar het maken van BP. Er is inderdaad nu al een duidelijk verschil te zien. Ik ben wel eens benieuwd naar de snelheid van het BP met het wilgen koolstof. Dat zou normaal echt zeer snel moeten zijn.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hennephout is anders ook niet mis hoor. :D
Ik heb vandaag mijn eerste échte batch meal gemaakt. (Ja nu pas :) )
Met een kogelmolen die er telkens afliep, maar het idee was goed, en het meal heeft er toch zeker een halfuur ingezeten. Licht bevochtigd.

Als ik een definitieve kogelmolen heb ga ik het nog eens maken met 2 tot 4 uur millen.

Maar goed, dit was ook helemaal niet slecht: (2 gram)
hennepmeal.ASF

Ergens komende week eens kijken hoe dit het doet in BP korrels en rice hulls. :P

Link to comment
×
×
  • Create New...