Jump to content
PyroForum.nl
domino

Filmpjes

Recommended Posts

die ruiten kunnen het zeker hebben maar als het kozijn eruit wordt geblazen heb je daar alsnog niet veel aan.

Edited by pindabrein

Die ruiten kunnen heel wat hebben, ze moeten zowiezo bestand zijn tegen implosie van glaswerk door werken onder een verminderde druk en stukken springend glaswerk. Nou eigelijk heb je er wel wat aan want omdat het kozijn los laat wordt wel een deel van de energie opgevangen, liever een ruit die half uit het kozijn vliegt dan stukken glas die door je vlees heen snijden.

Tja, ach er zit wel iets in.
Ik vind zelf een schone en overzichtelijke werkplek een must.
Het zou me werkelijk niet verbazen dat daadwerkelijk genoeg zo aan de slag gaan.

De werkplaats proper houden vind ik het moeilijke gedeelte van pyrotechiek :P

Vooral omdat ik niets moet verstoppen voor men ouders blijft er soms wel wat rond slingeren behalve chemicalien dan die gaan direct terug in de kast.

hmm die rotzooi komt mij wel ergens bekent voor :P gemorste chemicaliën ruim ik trouwens wel meteen op. Schoon werken, wat betreft accidentele verronreiniging van bijvoorbeeld zwavel en kaliumchloraat vindt ik wel belangrijk..

Edited by pyrobass

Dat is wel ontzettend kansloos zeg :P

Overigens is mijn lab over het algemeen wel behoorlijk netjes, heeft overigens wel een tijd geduurd.
In den beginne was dat nog wel eens wat anders, het scheelt ook als je ff zin hebt om iets te gaan doen en je niet eerst alle tyfus zooi moet opruimen, werkt bij mij namelijk nogal demotiverend.

Edited by User1

Ik probeer het proper te houden maar ehm ja als ik 5 min werk aan iets is het een gigantische puinhoop. Aan m'n compo tafel wordt er trouwens toch alleen maar gewerkt met C-based compo's. Flash whistle kleurencomp's en dergelijke zijn op een ander tafeltje.

Dat is toch niet te geloven.. 20 gram HMTD, belachelijk.
Zag ergens ook een filmpje waarin in iemand even 4 kilo apan afzet.
Met dergelijke hoeveelheden primair spelen.. mij niet gezien.

Het verbaasd me overingens dat ANAL toch nog brisant genoeg is om in relatief kleine hoeveelheden aardig wat schade toe te brengen.

Edited by User1

Dat is toch niet te geloven.. 20 gram HMTD, belachelijk.

Ben ik zeker met je eens, en dan vooral een organische peroxide...

Volgens mij bedoel je die grote rookkring :P
Peter heeft iets soort gelijks weleen waar genomen . bijzonder mooi om te zien.

Hier nog een paar filmpjes van beraq shells, asociaal goed vuurwerk uit malta, echt kunst gewoon.
Soms knalt de bottom shot pas op de grond B)
http://www.youtube.com/watch?v=Lhyie64D4nE
http://www.youtube.com/watch?v=VIaPcUODwGU...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2FsS4cj1oJs...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=iirbzNMUMV8...feature=related

ze vervelen echt nooit :P

Vooral dat eerste filmpje zurrieq 1, heb al heel vaak gezien en krijg gewoon kippenvel van als ik er naar kijk. Zo mooi

Edited by explomaan

Ziek :P

Leuk ook die snel opstijgende vuurbal.
Is die jet spray in het eerste filmpje het restant van de waveshaper?

Edited by High Density

Alleen de lading in het laatste filmpje had een waveshaper, de spray die hier afkwam komt volgens mij door de convergerende schokgolven die op de liner werken. Als deze onder een kleinere hoek als 90 graden op de liner werken (alleen voor de punt van de kegel), produceert deze een beweging de andere kant op! Volgens mij is dat wat je ziet...:P

360 seconden? Bij mij zijn het er 20. :D Heb alleen geen youtube account, ben ook niet zo'n fan van 1 aanmaken om er vervolgens dit op te zetten. B) Hehe...

Edited by Methodologisch

Als je 2 x achter elkaar een filmpje download moet je blijkbaar langer wachten, ik moest ook iets van 400 sec wachten nml.

Wat was de compositie van die 18% inertia?

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Welkom. Wij kopen niet, wij maken zelf.
    • Hallo ik ben gerard uit Zeeland en ik bestel graag mijn vuurwerk op Eeenofanderewebsite ook ben ik een fan geweest van Eenanderewebsite alleen leveren ze hier niet meer in NL
      ik ben lid geworden omdat ik graag meer over vuurwerk te weten wil komen!
    • Jouw (mijn) angst houdt je alert/waakzaam en daar is niks mis mee. Houden zo!
      Ik geloof niet dat iedereen gestopt is.
    • Ik heb men ballmill toch even terug boven gehaald dit jaar. Hij zit nog steeds onder het stof, maar het is het begin van een poging 'misschien dit jaar toch nog eens terug...' De reden van gebrek aan activiteit zijn dan ook de studies, sport, ondernemen(,vrouwen ) .... Ik mis het wel en zou graag nog eens opnieuw aan de slag gaan. Ik heb alles nog en echt bang ben ik niet, ik hou het toch op 3" en neem mijn verantwoordelijkheid.
    • Same,,  is vooral verantwoording die om de hoek komt kijken, maar tijd is ook een grote factor, pyro kost ontzettend veel tijd (dat is enerzijds ook het mooie ervan je kan er een hoop kanten mee op) laatste jaren is vuurwerk enorm gedemoniseerd, vroeger kwam je er nog met een sisser vanaf, tegenwoordig ben je gewoon een nummer, niemand die zich verdiept in je persoonlijke situatie(laten we maar van het ergste uitgaan) beter op je hoogtepunt stoppen. iig zeker als de mensen om je heen afhankelijk zijn van je. hetgene waar je het meeste voor moet uitkijken zijn wel de mensen die niet weten dat je hele straat vol komt te staan met EOD ect en dat je voor wapenbezit de bak in gaat als ze oppervlakkig anoniem ff een belletje doen omdat jij een kut gezicht hebt en zeikt over die auto die scheef geparkeerd staat.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online