Jump to content
PyroForum.nl

Rocket Tools


Warcore

Recommended Posts

Was inderdaad iets te enthousiast met afschuinen :P
Zal er bij de volgende set rekening mee houden.
Heb net ff een pijltje getest m.b.v. de core burner. De pijl ging super, zelfs met green mix.
Maar na 5 seconden een harde klap, land de f*(%$#$%^ pijl recht op mijn zijspiegel van de auto. What are the odds?? Spiegel total loss.

Link to comment
  • 1 year later...

Mijn excuses dat ik deze verstofte topic weer naar boven schop (kuch stoffig hier kuch) Je snapt em?

Omdat ik hier dus wel serieus mee aan de gang wil gaan, lijkt het me nu ook wel een goed idee om een rocket tool te laten maken.
Dit wil ik bij een persoon laten doen waarbij ik al eerder dingen heb laten maken voor me luchtbuks, maar voordat ik de tekeningen geef van "Rocket Tool Sketcher"
En tevergeefs geld uitgeef en hem dus de verkeerde maten geef, hoop ik dat één van jullie nog kan zeggen dat de maten goed zijn of net iets anders moeten.


Link to comment

kclo3 de rts geeft voor whistle een veel te korte core aan. Dat is wat Coek bedoeld.

De tool die jij hebt is idd niet geschikt voor whistle.

De rts houdt geen rekening met het feit dat je met motoren iets wilt liften.

Voor meer liftkracht heb je meer corelengte nodig dan dat de rts voorstelt.

Ik heb de rts eerst staan als whistle standard en geef daar de kokermaten op. Dan switch ik naar custom en pas daar de spindle lengte aan.

Link to comment

Ik hoop dat het je lukt om rc te persen over die spindle. Warme Rcandy zal direct uitharden op je spindle en zal je rammer daarna intern bevuilen. Hierdoor zal het onherroepelijk vastlopen bij het persen. Je krijgt die tool dan ook niet meer los. Zelfs met Bp persen of whistlemix is dit vollopen het geval. Echter verkleeft dat spul niet.

Met Rcandy wordt over het algemeen gekozen om de core er naderhand in te boren. Een andere methode is, meestal bij de wat dikkere motoren, dat de motor in blokjes wordt opgebouwd. Zeg maar dikke ringen van fuel boven elkaar. Je vult een stukje kartonnen of pvc buis met fuel. die boor je door en door. Dan plaats je die buisjes/ringen gestapeld in een andere buis. Net zover als je de motor wilt hebben.

Link to comment

Een rockettool laten maken voor Rcandy lijkt me vrij tijdverspilling, die tijd kun je beter gebruiken voor een balmill

De brandeigenschappen van Rcandy komen niet overeen met BP, het is dan vrij nutteloos om met RTS een spindle te tekenen daarvoor.

Je kan wel droge Rcandy persen op een (niet RTS) spindle neem ik aan.

Edited by High Density
Link to comment
  • 4 months later...

Na een paar jaar shells gemaakt te hebben ben ik me de afgelopen tijd aan het verdiepen in whistle rockets maar ik heb wel nog wat vragen hier over.

Ik heb al een raamwerk pers van 6 ton( 6000HB hydraulisch) die ik met wat aanpassingen denk ik wel geschikt kan maken voor het persen van pijlen.

Ik ben van plan om bij wolterpyrotools een pressure conversion gauge van 10.000 p.s.i. te bestellen(met oog op de toekomst als ik grotere pijlen wil maken) of kan ik beter nu die van 5000 p.s.i. bestellen?

Nu ben ik aan het twijvelen tussen de 1lb extreme performance whistle rocket kit van wolterpyrotools of de 1lb Whistle Rocket Tooling Set van firesmithtools.

Waarom heeft die van wolter een veel langere spindel vergeleken met die van firesmith en welke is beter?

Op de rammers van firesmith staan ook lijnen waneer je moet wisselen van rammer, staan die ook op wolter tools ik kan hier namelijk niets over vinden?

Als die lijnen er niet op staan hoe weet je dan wanneer je van rammer moet wisselen?

Wat zouden jullie kiezen?

Mvg Sjaak

Link to comment

Dat zijn een heleboel vragen die je alleen zelf kan beantwoorden.

Langere spindel snelle korte verbranding veel stuwkracht. Gevaar is dat je de huls opblaasd.

Korte spindel minder krachtig (onderschat de kracht van whistle niet) Afhankelijk van de hoeveelheid brandstof boven de spindel langere fluit.

Tijdens de fluit neemt de kracht af. Hier zit een gevaar dat als je er een te zware payload op zet dat de pijl in de lucht kantelt en dan met een gierend geluid weer naar beneden duikt.

Met een langere spindel kan je ook hybride pijlen maken. Eerste gedeelte 2/3 van de corelengte whistle en de rest met BP gerelateerde compo. Dit geeft de kracht van whistle en een mooie tail als bp pijlen.

Wat wil je er mee doen is meer de vraag. De pressure gauche is afhankelijk van de druk die je kan persen / die je wil gaan persen. Het zou zonde zijn als je per ongeluk je gauche naar de galemize helpt.

Ik heb al mijn tools zelf gemaakt. Vele malen goedkoper. Veel succes met je besluit iig.

Link to comment

Ok dat maakt het een stuk duidelijker.

Ik ben voor de 1lb Universal Rocket Tooling Set van firesmithtools gegaan met een Spindle Removal Tool omdat je met deze set veel verschillende opties hebt.

Ik heb al veel over whistle rockets gelezen en vooral veel over de veiligheid maar ik heb altijd shells gemaakt en nog nooit een pijl. Mede hierdoor heb ik de universal tool besteld zodat ik eerst maar wat bp pijlen kan maken en als ik dan wat ervaring heb op gedaan over kan stappen op whistle/ strobe rockets zonder meteen weer een nieuwe set te hoeven aanschaffen.

Ik heb een 6 ton pers en was van plan om gewoon voor de grootste pressure conversion gauge van 10,000 p.s.i. te gaan voor als ik in de toekomst een grotere rocket tool wil kopen.

Ik was van plan om de whistle rockets tussen de 7500 en de 9000 p.s.i. te gaan persen. Op de site van woltertools word in een tabel voor whistle 8800 aangeraden en 6500 voor bp.

Als ik het goed begrijp betekent dat voor een 3/4'' tool op de pressure conversion gauge met whistle tot 3880 moet persen en voor bp 2866.

Maar eerst maar wat bp pijlen maken en dan kan ik ondertussen me pers wat aan gaan passen, blast shield er op bevestigen enzo.

Mvg Sjaak

Link to comment
  • 1 year later...

Klopt Andres als je de bulkhead hebt gezet kan je hiermee een passfire door drukken. Eerst een klein beetje met de boor voor boren en dan de plunger er in drukken
Ik ram overigens mijn motoren niet. Ik pers ze allemaal. Of met de hydrolische pers of met de handpers.
 

HD ik had mijn andere set aan iemand weggegeven en ik vind het toch wel een mooie maat. Ik dacht toen ik het beloofd had dat ik twee setjes had gemaakt. :)
Maar beloofd is beloofd. Veel plezier er nog mee. hahahaha.

Link to comment
  • 1 year later...

Waar o waar kan ik een rocket tool laten maken aan de hand van een tekening van rocket tool sketcher?

ik heb bij  wolter pyro gekeken, maar daar komen de verzend- en douanekosten nog bij, dus ik vroeg me af of ik nog elders terecht kan?

Ik heb een iets afwijkende maatvoering,omdat mijn basispijl gebaseerd is op wc-rolletjes en niet op standaard kokers. (ID=16mm, core 5mm, core lengte 7cm). Top van de spindel wordt wel wat aan de smalle kant. Ben benieuwd of dat wel te draaien valt?

Link to comment

Inmiddels van een mede forumlid een adres ontvangen,met een kostenplaatje waar ik wel vrolijk van wordt. Daar zal ik me geen buil aan vallen.

Nu zit ik nog met 1 ding m.b.t. de maatvoering. 

Mijn laatste pijl van gisteravond was mijn vertrouwde formaat: 5mm nozzle, 6cm core, plus kop met extra goed gevuld knetterballetje. (best leuk effect) Handgeboord geeft wel een core die wat ruimer lijkt dan wanneer je een tool gebruikt? Is het slimmer om tool met 6mm nozzle te bestellen, wanneer een 5mm handboring perfect (voor mijn geval) lijkt? Handboring is wat grover en loopt recht, de tool loopt beetje spits toe. 4mm Handboring geeft bij mij cato's.

 

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...