Jump to content
PyroForum.nl

Rocket Tools


Warcore

Recommended Posts

Messing kan wel, maar RVS is gewoon makkelijker om mee te werken, want messing is vrij kwetsbaar. 1 keer laten vallen en het is onbruikbaar bijvoorbeeld. Ook kun je snel veel krassen op messing krijgen, wat ook weer nadelig is, omdat de spindle dan moeilijker uit de casing wil. In principe kan je rammer de spindle niet raken. RVS kan vonken, maar als je compositie in de casing doet, kan de rammer alleen maar kracht op de compo uitoefenen. Anders is de spindle niet goed.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hallo Jongens,
Na tiiiig keer dit hele en andere fora gelezen te hebben,begrijp ik gewoon niet dat er nu eens niet iemand opstaat en
rocket tools aanbied?Uit USA,China ed worden deze tools aangeboden,verzendkosten zijn ongepast hoog!Buiten de EU
krijgen we te maken met douane en belasting wat onnodig aandacht trekt!Specificatie dit en dat maar niemand kan leveren.Vriend dit en dat die via weet ik veel kan draaien en dan nog allerlei onzin aangeven dat ze niet kunnen leveren.
Is dit nu een forum voor minderjarigen die hier allerlei onzin publiceren welke van andere sites niet zijn begrepen.
Zover heb ik een aantal serieuze members gevonden die net als ik dit zeer serieus nemen en dit als echte hobby beoefenen.
Nee,ik kan niet draaien en ben ook niet van plan dit te gaan leren maar als ik dat kon was ik NU de Wolters van Europa.
Met normale prijzen en gezonde verzendkosten.
Wie staat op en gaat ons eens blij maken.

Link to comment

Ik kan geen kwantummechanica, en ik heb geen zin om me erin te verdiepen, maar anders was ik de nieuwe Albert Einstein...

Normale prijzen? Ik denk dat iemand zich verkijkt op het Westers uurloon, de hoeveelheid werk die in een tool gaat zitten, de af te dragen belasting en de vaste lasten van het hebben van een bedrijf...

Link to comment

Ik zou als ik jou was eens gaan informeren bij een metaalschool of zo in de buurt.
Op dat soort scholen wil nog wel is een CNC staan als je het een beetje vriendelijk brengt wil zo'n leraar best een tool voor jou draaien.

Link to comment
Hallo Jongens,
Na tiiiig keer dit hele en andere fora gelezen te hebben,begrijp ik gewoon niet dat er nu eens niet iemand opstaat en
rocket tools aanbied?Uit USA,China ed worden deze tools aangeboden,verzendkosten zijn ongepast hoog!Buiten de EU
krijgen we te maken met douane en belasting wat onnodig aandacht trekt!Specificatie dit en dat maar niemand kan leveren.Vriend dit en dat die via weet ik veel kan draaien en dan nog allerlei onzin aangeven dat ze niet kunnen leveren.
Is dit nu een forum voor minderjarigen die hier allerlei onzin publiceren welke van andere sites niet zijn begrepen.
Zover heb ik een aantal serieuze members gevonden die net als ik dit zeer serieus nemen en dit als echte hobby beoefenen.
Nee,ik kan niet draaien en ben ook niet van plan dit te gaan leren maar als ik dat kon was ik NU de Wolters van Europa.
Met normale prijzen en gezonde verzendkosten.
Wie staat op en gaat ons eens blij maken.

Als je serieus was had je allang bij rich wolter besteld.
Link to comment

Ik sta op en help je wel even uit de droom :D .

Aangezien de tools niet in de massa's worden gemaakt en er een boel werk in het coaten en zo gaat zitten, is het niet verwonderlijk dat er een boel tijd in gaat zitten. Iemand een idee wat een ervaren bankwerker kost op uurbasis alles inclusief? Ik schat al gauw 35 euro per uur en dat is nog laag aangehouden en de winst niet eens meegerekent! Er van uitgaand dat de tools uit RVS gedraaid worden, ben je een as nodig voor de spindle en ook nog materiaal voor de rammer. Even voor het gemak een halve kilo RVS ben je nodig voor het produceren van 1 setje (25mm). Een kilo RVS, nieuw inkoop ligt al gauw rond de 5 euro per kilo.
Geschat dat die man 20 minuten doet over de spindle draaien en 10 voor de rammer, dus een ruw setje draaien 30 minuten kost, dus 2 per uur. Daarna nog het polijsten, coaten en monteren van de spindle op het voetje. Hier ook maar even een half uur per setje voor rekenen?
Hoeveel euro winst zullen we eens gaan maken? 5 euro per setje om het even heel laag te houden.


35*0,5=Kosten arbeidsuren=17,5
0,5*5=materiaal inkoop=2,50
35*0,5=afwerken setje=17,5
5=winst=5
subtotaal= 42,5
BTW 19%= 8,08
totaal=50,58 euro

Niet te vergeten dat je normaal gesproken meerdere rammers krijgt en het voetje ook gerekend moet worden. Dit alles is dus heel slecht gecalculeerd, maar het zegt wel genoeg lijkt me.
Bij wolter kost een 25mm spindle 81 dollar, dat is op dit moment 57,44 euro.
Ik wens je veel succes als het jou zou lukken om dat goedkoper te krijgen of überhaupt al iemand weet te overtuigen dat het kan. Zomaar wat roepen heeft geen nut :D .

Link to comment
  • 2 months later...

Hoi,

Ik ben al een aantal jaartjes bezig met vuurwerk en heb al een keer een zelfgemaakt vuurpijltje de lucht in weten te krijgen. Vreemd genoeg is dit echter de eerste keer dat ik iets hoor over een rocket tool, wist niet eens dat het bestond. Ben dus van plan om aan zo'n dingetje te gaan proberen te komen. Ik snap alleen niet precies hoe het werkt..

Dus: Je hebt zegmaar het voetje, waar hij op staat. dat rond de 16 mm dikke stukje en nog dat staafje dat de diameter van je nozzle en de lengte van je core bepaalt. Moet je dan als je een motortje wil gaan maken je hulsje (b.v. stukje PVC van 16mm) over dat middelste stuk (dat dus ook van rond de 16 mm) schuiven, bentoniet in je hulsje doen, aanstampen met een stamper, brandstof erin, aanstampen en vervolgend een eindstop erin stampen?

Laatst bedacht ik iets om zelf zo'n soort systeempje te maken en dacht ik: Hee, dat zal heus al wel bestaan. Vandaar deze post. En zijn er hier mensen die mij zo'n dingetje kunnen leveren? In het buitenland (Wolter pyro..) zijn ze namelijk erg duur.

BvD,
Sharkie

Link to comment

Ga op zoek naar iemand met een draaibank in de buurt dat is veel makkelijker.
Of koop zelf een draaibankje.

Als men atelier helemaal af is ga ik zo een Hobby 250 draaibank aanschaffen die kosten nieuw 250€ en tweedehands een goede 100€.
Boorhouder,centerboren,koel-smeervloeistof, ijzerzaag en wat draai en insteekbeitels heb je voor 50€.

Zelf heb ik 3 jaar mechanica gevolgd en dus zo een rocket tool draaien is kinderspel zelfs met geen ervaring kan je dit leren op 1-2 dagen.
Op deze manier kun je voor 300€ oneindig veel tools maken en ik ben zeker dat er hier veel geintresseerde leden zijn die wel enkele tools van je willen overnemen.
Dus dat geld heb je snel terug verdient.
Ook is het altijd handig een draaibank in de buurt te hebben want ik ken tientallen mensen die mij destijds een 10€ toestaken als ik op school snel voor hun een werkstukje kon draaien.

Link to comment

Als je tools van Wolter koopt heb je wel écht goeie tools met een coating die tegen krassen van bv titanium beschermd.
Ook zul je erg sterke motoren produceren.

Echter ben ik zelf ook meer van het zelf maken en verbeteren, vind ik nou eenmaal leuker dan een tool kopen. Ik heb vorige week nog een rocket tool gemaakt met een spindle (RVS) van 4mm en een lengte van 90mm. Het was érg veel werk omdat draaien bij die diameter niet echt handig is, metaal buigt weg maar nadat je eenmaal klaar ben heb je wel een prachtige, gladde spindle.

Link to comment
  • 1 month later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...