Jump to content
PyroForum.nl

4" cannister


ThaDawg

Recommended Posts

Aangezien ik vrijwel niks heb laten zien van mezelf hier op het forum dacht ik dat het toch maar even tijd werd om iets te laten zien.

Ik ben afgelopen week druk bezig geweest van een 4" cannister met chrysanthemum of mystery stars met 5% aluminium en ermerald green stars. Ik heb deze shell al helemaal af en ben aan het wachten tot mijn mortier binnen is gekomen.
Ik zal even wat foto's laten zien van het bouwen.

Als ik deze shell geschoten heb komt de video ook hier te staan, verder zullen jullie komende tijd ook wel wat raketjes tegen gaan komen aangezien ik vandaag een rocket tool binnen heb gekregen en ben hier heel erg blij mee!
Ben benieuwd naar jullie reacties :).
Groetjes Bas.

Link to comment

Ziet er niet onaardig uit.

Is dat zo'n kant en klare PS cannister?

Ik zou bij de volgende niet ribbelkarton gebruiken als spacer tussen de comets, die kunnen vrij gemakkelijk worden samengedrukt.

beter gebruik je gewoon dik karton zonder luchtkanalen.

Maar ik zie dat je een vrij dikke casing gebruikt dus zal het allemaal wel meevallen.

Je zou de volgende keer de comets ook elke keer voor de helft kunnen laten verspringen net zoals een gemetselde muur zeg maar, dat is wat steviger.

Ben wel bang voor fall out met die compo, het zijn flinke sterren ;), maar ik heb die compo nooit gemaakt, dus kan er weinig over zeggen.

ik zie het filmpje wel een keer verschijnen.

Link to comment

Gisteren deze shell geschoten en het was een beetje teleurstellend. Er had wat extra flash bij gemogen als booster. Raar genoeg hadden de stars een soort crackling effect en strobe achtig, misschien komt dit door mijn aluminium want dit heb ik zelf gemaakt door te schuren, vijlen en met de dremel.

'4" cannister' bekijken op YouTube


Groetjes Bas

 

Link to comment

Zulke dikke kometen zouden toch wat langer moeten branden. Je ziet er weinig van terug op de video. Waar was je breakcharge? Ik zie alleen maar sterren volgens mij :P.

Ik hoorde crackling, en die strobe ga je never nooit krijgen met crys of m. Dus weet niet wat je dr allemaal in gegooid hebt xD.. Maar niet hetgeen wat jij beschreven hebt.

Link to comment

Heb dan zo iets van geprimed met rode gom/perchloraat. Naar AP/MGAL, met een vleugje bismuth trioxide/MGAL (en wat ik allemaal verder niet thuis kan brengen) machinaal gerold in laagjes. Clever puntenslijper sterretje :) En tja..Die emerald green sloeg denk ik gewoon dood tegen de casing.

Edited by pyrohiero
Link to comment
×
×
  • Create New...