Jump to content
PyroForum.nl

Verzameltopic shelltesten


Tyneman

Recommended Posts

Beste heren,

Om uw test / oefen creaties een mooie plek van discussie te geven voilá.
Mocht er een creatie zijn die een eigen topic verdient, maak die dan ook aan.
Dit is voor klein commentaar op losse testen, zie het topic van "Mijn eerste shell"

Succes en plezier.

P.S. Ja, ik zal dit topic waarschijnlijk regelmatig opschonen.

Link to comment
  • 1 month later...
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Na een mislukt eerste poging met rode stars, is het nu gelukt
Het is me ook wel weer gelukt om het filmpje te verzieken :)
(niet scherp en van links naar rechts)

2,5" shell red peony met pistil

http://www.youtube.com/watch?v=x-u76Nw2EDM

Ik heb een step prime toegepast van 50/50 comp/hotprime vervolgens 100 hotprime, hierna 50/50 hotprime/green mix en 100 greenmix.

Link to comment

@EC
Break bestond uit pulverone met 0,8 gram slowflash.
Pasting was 4 rondjes 3-strip

@kno3
Pistil was inderdaad te klein, maar echt veel ruimte heb je niet in een 2,5" hemi.
Als je op joetoep zelf kijkt dan is de kwaliteit van het filmpje iets beter en kan je de pauze knop iets beter bedienen, dan zie je dat de break nog niet helemaal symetrisch is. Het kan dus beter!

@Tim5
KCLO4. 48
Strontiumcarbonaat 17
Redgum. 11
Parlon. 10
Mg/Al. 11
Dextrine. 4

Edited by ETR
Link to comment
  • 2 years later...

2de 2" er, 1ste effectief afgegane 2"er.

Ben er wel trots op, is best wel goed voor een 1ste shell qua timing en break.

bovenste hemi waren wat leftovers blue van afgekeurde compos, onderste hemi was golden TT.

Supermooi is hij niet, beetje teveel lijm gebruikt om het touwtje en de rising tail vast te maken..

De liftcup is ook wat te groot naar mijn smaak, maar door de giga rising tail had ik niet echt keus :P.

Booster was 2gr 5/5 MgAl flash (#200)

De rest was goede pulverone. lift 8gr.

Op mijn eigen manier gepast, werkt best wel goed blijkbaar.

Ja gepast met schilderstape, ik had gelezen dat dit best wel goed werkt, en bij deze is het bewezen.

commentaren/tips ?

Link to comment

Ik werk aan quick match, maar mijn BM vertrouw ik nog niet, zo broos.... Dus tot dan lijkt snellont mij veiliger. In de toekomst wordt het vast en zeker quickmatch.
Waarom pasten met kraft enzo, als dit ook werkt ? Het ziet er wat minder professioneel uit, maar anders...

Bedankt voor de tips HD.

Link to comment

Net wat je zegt, ziet er wat minder profie uit, verder zal het wel werken ahoewel sommige soorten tape op den duur los kunnen laten (meestal de goedkopere).
Ik zou er ook niet snel een grotere shell mee doen.

BM maak ik met 7% Arabische gom en 1% CMC, en als ik een rekje vol getrokken heb dust ik er nog wat fijne <35 # pulver / meal overheen.

Dit is stevig en snel zat imo

Edited by High Density
Link to comment

Volgende shell krijgt laagje kraft, plus zo een stickertje :P.
Ik drukte de tape al superstrak aan, kan je nog een extra laagje pasten.
Grotere shells zou ik inderdaad ook niet met tape doen.

Ik heb geen arabische gom of CMC, maar ik kijk wel even in het blackmatch topic.

Bedankt voor de tips !

Link to comment

Nog een lange weg te gaan als ik het zo zie. ^_^

Maar goed hij deed het.

Verder ben ik nogal traditioneel ingesteld,dus voor mij geen schilders-tape.

Vind het wel TOP van je, dat je heel erg gemotiveerd bent.

Als ik de foto bekijk heb je je rising tail gelont en hierna quick match gebruikt. Heb je hier een reden voor.?

Gewoon gaan pasten Andres,duurt wat langer,maar lijkt zoveel professioneler.

Ga zo door. :rolleyes:

Link to comment

De snellont loopt langs de rising tail zodat deze ontstoken wordt, simpelweg omdat de rising tail te groot is om onderaan geplakt te worden en door de liftcharge te worden aangestoken. Ik ga ook "echt" pasten als de shells groter worden, daarvoor is schilderstape beter...

Er komt geen quickmatch aan te pas nu ?

& waarom nog een lange weg te gaan, zijn er nog dingen buiten het pasten en de quickmatch ? Ik vond de break al zeer mooi symmetrisch voor zo een kleine shell, zeker ivg met wat je soms op youtube ziet.

Link to comment

Die komeet hoeft niet in je liftcup, die ontsteekt bovenop ook wel, beetje schuin plaatsen.

Lange weg te gaan vind ik nogal relatief, zodra je erbij bent is het verhaaltje uit, en hoe groter je spul hoe groter de kans.

Wat dat betreft is een 2 inch al gauw goed.

Tenzij je echt verlegen zit om keiharde kritiek natuurlijk :P

Edited by High Density
Link to comment

×
×
  • Create New...