Jump to content
PyroForum.nl

O&N 2011-2012


Charcoal

Recommended Posts

Het is weer oktober, het word weer langzaam koud en donker buiten, dus het heerlijke gevoel begint weer op te komen :huh:

Ik ben mn eerste spullen al weer in huis aan het halen, mn rommelkamer word weer omgebouwd tot pyrostudio, en per 1 November beginnen de 2 maanden van dagelijks knutselen weer!

Zijn jullie al bezig met het maken van plannen, het doen van bestellingen, en andere voorbereidingen treffen?

Wat heb je voor dit jaar al op de planning staan wat je zal gaan maken?

Ik hoop dat dit een mooi, groot en overzichtelijk topic word, waarin iedereen maar flink mag updaten en fotos posten! :)



Grtz, Charcoal

Link to comment
  • 2 weeks later...

De pyro stemming komt er bij mij ook al weer in :huh:
Ik zit nu al veel op het internet rond aan het neuzen over het maken van shells/rockets!

En begin november ga ik dan ook maar is wat knutselen ;)


Dit jaar geen knal voor mij maar sier! :)

Edited by vegeta
Link to comment

Heb nu eindelijk een ballmill, dus ik ga proberen cakes te maken dit jaar. Daarnaast wat lekkere grote pijlen (ben ik GEK op) om de buren weer met hun mond open te hebben :huh: . En als laatste wil ik voor dit jaar wat m80's. Verder nog niet echt plannen. Suggesties zijn welkom!

Ik heb mijn 'k3wl'-achtige opmerking maar even eruit ge-edit, daarnaast was ik vergeten te vertellen dat ik dit jaar weer met stingers bezig wil. :)

-Victor

Edited by KCl)3knallah
Link to comment
  • 2 months later...

Druk bezig geweest:

8 x 4" shell
10 x 3" shell

20 x BP rocket met 25 gr FP header

50 x 5 gr FP knaller
50 x 10 gr FP knaller
50 x 30 gr FP knaller

nog een aantal zwaardere knallers met eerst fontijn of whistle, en een mascleta (20x1gr, 20x2gr, 20x3gr, 20x5gr, 20x10gr, 10x15gr, 10x25gr, 1x100gr)

Link to comment

28x 3" Sphere shells
18x 3" Can shells
8x4" Sphere shells
7x4" Can shells
2x42sh 30mm cake (56 inserts)

Van de left-overs bouw ik wel een aantal mines/rocket headers voor 25 en 16mm motoren.

Tis tenslotte maar één keer in het jaar oud en nieuw.
De rest van het jaar zit je te bouwen

Edited by Trippiej!
Link to comment

De 1 en 2 gram knallers zijn 'bermuda's', dus gewoon in een envelopje ingepakt,
De 3 en 5 gram knallers zijn kokertjes met dopjes,
De 10, 15 en 25 grammers zijn met kartonnen eindstop en hotglue,
De 100 gram knaller ligt op de grond, vanaf de waslijn met quickfuse.

Alle knallers hebben een viscolont van 1,5 cm, en zitten met tywraps vast aan een lang stuk visco wat om een waslijn gewrapt is (na iedere knaller een tywrap, anders gaat hij los hangen).

Link to comment

Oke, ik kom even terug op mijn totale productie. Ik gok een kleine 10/15 shells minder dan gehoopt omdat mn hoeveelheid stars toch te weinig is gebleken. Toch nog wel een redelijke 45 shells, maar daar zijn op het laatste moment nog 20 salutes bij gekomen :P

Dat is excl. wat ik op oudjaarsdag ga afschieten.

Morgen tel ik alles bij elkaar.

Gr gr.

Link to comment

Net alles afgestoken met m'n vader die erg onder de indruk was: de eerste shell flowerpotte maar zag er uit als een prachtige starmine, en me pa was zo van: o.0 'Heb je die zelfgemaakt?! Je hebt daar wel meer van, toch?!?' xD
Hier is het was lijstje van wat ik in totaal had zelf gemaakt:
10x 2'' tigertail ballshell.(hier heb ik er nog wat van over).
10x 2'' white ring ball shell.
10x 2'' canshell salute.
10x 2'' canshell 1gr salute inserts.
dat waren de shells.

10 keer 2,5'' 1gr. salute inserts ballshell op 16mm BP coreburner.
10x white stars 2'' can shell op 16mm BP coreburner.
10x 2'' salute can op 16mm BP coreburner.
20x 2'' TT to yellow flash canshell op 16mm coreburner.
10x 2'' TT to white flash canshell op 16mm coreburner.

50x 3gr KClO3/Al 70/30 flash knallers, de buurjongens waren hier erg van onder de indruk en stonden er op om er een paar te kopen (ze staken ze ook meteen af nadat ze ze hadden gekocht... dom? Ja!)( hier heb ik er nog een stuk of 15 over).
25x 10gr BP knallers, erg lekker, geen enkele over.
10x 50gr KNO3/Al/S knallers.
Wat bermuda's ~40 met NaNO3/Mg/S 55/40/5.

Verder had ik wat starmines, stingers en commercieel vuurwerk (waarvan men vader het meeste had gekocht), van het commerciele vuurwerk heb ik nog wat rotjes over en ik had 600 rotjes doorgelont, was erg lekker ;) en ik had 2x 25 schots cakes gemaakt met wat thunderkings.

Ik schiet morgen het overige af, mogelijk laat ik men pa filmen ;) .

Link to comment

Mooi lijstje, niet al te verstandig om je eigen knallers te gaan verkopen maargoed. :P

Mijn lijstje
9x 3'' ballshell
1x 3'' cannister
4x 4'' ballshell

3x 3'' bombette mine (van 7 22mm bombettes)
3x 2'' mine van 7 2grams knallers
3x 2'' comet
8x 30mm comet
2x 3 mines uit fanshape 2'' mortierrek

En nog zo'n 16 4grams Perc/GD knallers.

Link to comment

<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/ZrDiXeJ8QIM?hd=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Ff een filmpje geschoten van een of ander kerel die wat vuurwerk aan het schieten was!

Hij was niet zo tevreden omdat er 2 shell blindsloegen door het gebruik van zoetstof in plaats van dextrine.

(Camerawerk niet echt wat het moet zijn ;), overigens zag je daar het blauw van die 3inch niet goed op deze versie van het filmpje en zie je ook de ring-report erniet goed uit komen vanuit deze angle)

Kort maar krachtig!

Edited by danny db
Link to comment

@danny
Was de ring report van die random kerel verder wel mooi rond? Ben wel benieuwd namelijk :D
Heb zelf helaas een flowerpot gehad met een 4" can met 3 timed report rings. Maar ondanks dat waren de ringen wel redelijk rond, dus toch geen 70 reports voor niets gemaakt, haha.

Link to comment

Laten we zeggen dat hij wel rond was maar dat het zeker wel beter kon :)! Je ziet de ring er niet goed uitkomen omdat de inserts een net iets te lange delay hebben (en natuurlijk omdat hij net in een klote hoek afging!). Alhoewel dat een sterkere breakcharge ook wel al iets zou kunnen helpen!

Gelukkig zijn die inserts van jouw afgegaan! Gingen ze goed & allemaal?

Link to comment

Hier de compilatie van een paar 5" headers op 22mm whistle en een paar 3 inchers uit de buis. Tussendoor een report header een go-getter en een farfalle canisters.

Link

De pijl met alleen report bereikt een hoogte van zo'n 350 meter. Dit betrof een 150 gram nitraatflash gespiked in een canister op een 22mm whistle. Foto rechts

Foto onder links 5inch shell met zilver outer en heartshape red met inner petal van blauw. Dit is de 3e shell in het filmpje.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...