Jump to content
PyroForum.nl

ballmill


Recommended Posts

Gezocht een ballmill mijne is kapot ik zoek er een die weinug stroomverbruik heefd
Vorig jaar had ik er 1 met een ventilator motortje maar had me moeder dikke prent einde van jaar
Moet ik dus niet hebben!
Dus wie heefd of kent een ballmill die weinig verbruikt? En niet veel geluid maakt!

Gr

Link to comment

Ik heb er zelf ook 1 met een ventilator motortje deze zijn rond de 30watt toch?
Volgens mij kan je echt niet nog zuiniger want deze hebben al super weinig torque.
Misschien kan je je ball mill efficenter maken zodat je hem korter aan hoeft te doen.
Of andere chems kopen waardoor je het zelfde effect verkrijgt. bv beter houtskool
Bij een ventilator motortje is het vaak ook niet de motor welke de herrie maakt maar het draaien van het medium.
De motor wel goed koelen.

Gewoon zelf knutselen scheelt je een hoop euries.

Link to comment

Mensen bedankt voor de reacties.
Ik gebruikte een hard plasticke tonnetje met deksel mer keramische media dus dat was gewoon goed
En idd herrie komt door de media die ronddraait
Maar ik heb dat ding ongeveer 3 uur per dag laten lopen hoe ken het dan
Dat me moeder einde van jaar aardige print had denk dus daardoor.
Daarom wil ik er eentje die weinig geluid maakt en zuinig is die bijv ook gewoon smiddags aan kan laten staan
Hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd
Dus wie weet een mooie simpele voor niet al te veel geld?

Gr

Link to comment

Om hem stiller te maken kun je hem isoleren.
Maar als je moeder een mega rekening heeft gekregen zal dat niet aan je ventilator liggen.

P = 40 W
t = 3 h
Ik heb met 350 dagen per jaar berekent. En met 1 kWh = 0,30 euro.


40 x 350 = 14000 W = 14 kW
14 x 3 = 42 kWh
42 x 0,30 = € 12,60

Dus die 15 euro per jaar zullen niet heel veel uitmaken.

Mark...

Link to comment

mensen ik heb een lortone besteld komt over 2 weken binnen.
maar mijn vraag is deze stil? ik bedoel zo stil dat als ik hem in de schuur heb staan met media(keramish) erin laat draaien. dat de buren niet gek worden of hoor je dat nog wel duidelijk? dat ik hem bijv als ga werken s'middags rond 2uur en laat hem aan staan tot 5uur ofzo niet dat mensen denken wat is dit nou weer of hoor je dat echt maar beperkt??

ik hoor graag van jullie

mvg

Link to comment
mensen ik heb een lortone besteld komt over 2 weken binnen.
maar mijn vraag is deze stil? ik bedoel zo stil dat als ik hem in de schuur heb staan met media(keramish) erin laat draaien. dat de buren niet gek worden of hoor je dat nog wel duidelijk? dat ik hem bijv als ga werken s'middags rond 2uur en laat hem aan staan tot 5uur ofzo niet dat mensen denken wat is dit nou weer of hoor je dat echt maar beperkt??

ik hoor graag van jullie

mvg


De molens van Lortone zijn erg stil, de motor hoor je niet/nauwelijks. Het vat is gemaakt van een zachte buigbare kunststof, lijkend op een rubber, dus je kan je voorstellen als deze draait is het geluid ook beperkt.
Ik heb zelf de 45C, een wat kleiner model maar werkt uit de kunst. Zoals ik al zei, ik heb er 100 keramische kogels in zitten en ik draai 'm al jaren, geen geluidoverlast en nog nooit problemen mee gehad! Prachtspul.
Voor de geïnteresseerden: http://www.bodemschat.nl/shop/index.php?cPath=1_9
Link to comment
×
×
  • Create New...