Jump to content
PyroForum.nl

milling jar + media


Andres

Recommended Posts

Hallo allemaal !

Ik ben op zoek naar 2 milling jar's van ongeveer 10-15 cm lengte en +- 10 cm diameter.

Op internet vind je echt niet veel, het is hdpe potten die je per 10 000 moet kopen of dan weer peperdure op Ebay.

Weet iemand waar ik goede milling jar's van die afmetingen kan kopen ? Of die hdpe potten per stuk.

En nu ik toch een nieuw topic aanmaak: ik ben op zoek naar media ter vervanging van mijn knikkers gemend met metalen knikkers.

+- 12 mm doorsnede, liefst lood of chrome. ik heb er al gevonden, chrome van €18.5, maar kan het maar vragen: weet iemand goedkoper ? Anders neem ik die.

Tips van alledaagse dingen die te gebruiken zijn als Milling jar zijn natuurlijk nog veel meer waard !

Alvast bedankt !

Andres

Link to comment

Ik heb me wat ingelezen over de verschillende soorten media & volgens mij zijn chrome & lood beter dan keramisch ?

Deze zijn namelijk veel zwaarder.

Qua vonkveiligigheid is lood perfect, Chrome en Keramisch 99%. Maar ik mill bijna nooit mengsels, dus kan geen probleem zijn.

Waarom dan voor keramisch gaan ?

Link to comment

Ik gebruik ook lood als media en heb ook keramisch. Echter is Keramisch voor het diameter trommel waar jij mee wilt gaan draaien beter.

Lood heeft best veel impact op je trommel. Die flikkerd dan van je asjes af. Ik heb twee trommels waarmee ik gemakkelijk 4Kg Meal per stuk kan millen en hier is de loodmedia ideaal.

De diameter van de kogels moet ook niet te groot zijn anders schuift de boel alleen maar langs elkaar en wordt de compo niet goed gemilled.

Er staat volgens mij op dit forum ook ergens info over de diameter van de kogels in relatie tot de trommeldiameter.

Link to comment

Ik ben er nog steeds niet uit welke trommel ik moet kiezen.

Ik maak mijn meal steeds op de 2x combined ball mill methode (zie pyroguide) uit veiligheidsoverwegingen.

Dit is echter minder efficiënt, dus heb ik 2 trommels nodig om er niet dubbel zo lang over te doen.

Helaas is mijn ball mill nu maar 30 cm lang. 2 trommels die samen maar zolang zijn zijn moeilijk te vinden.

Ik zou mijn ball mill kunnen verlengen, namiddag werk maar moet lukken, maar dan nog zit er maar 10 cm tussen mijn assen.

Is dit niet te weinig voor het grote vat van je link ? Dat heeft namelijk diameter van 27 cm.

Link to comment

Je kunt beter in de diameter uitbreiden dan in de lengte. 30 cm lengte is voldoende indien je trommel een diameter heeft van minstens 20cm.

Ik zou dan ook proberen je assen iets meer uit elkaar te halen en dan een bredere trommel te gebruiken.

De link die Rocketier gaf, zijn ideale trommels.

Hoe groter de diameter des te betere maalkracht de media krijgt.

Link to comment
×
×
  • Create New...