Jump to content
PyroForum.nl

GSM rocket


Recommended Posts

Onder het moto: 'omdat het kan' breng ik u vandaag een first hier op het forum. Namelijk iemand die zo gek is om een gsm op een raket te zetten.

Smakelijk...




Hoewel het niet helemaal ging zoals ik wenste levert het toch een aantal mooie plaatjes en sounds op. Ik daag ieder uit om beter te doen!

Link to comment

Nee geen balance probs, de payload was maar een 200 gram plus 60 gram stok.

Ja de parachute had enkele problemen, hoe ging niet helemaal open maar heeft de val toch wel vertraagd. Anders had de gsm de val niet overleeft denk ik :D!

Een volledig werkend parachute systeem bedenken in een voormiddag was een ijdele hoop (a). Heeft er hier iemand ervaring?

Link to comment

Ja dat is inderdaad een idee, alhoewel was dit een gevonden toestel (samsung smartphone) en dus GEHEEL GRATIS! Het scherm is wel beschadigd en dus niet meer mooi genoeg om mee rond te lopen :D .

Hij had een 3.2 mp camera, spijtig dat ik niet een reeks foto's kan maken in mid-air.

Edited by danny db
Link to comment

Ik denk dat je dit gewoon nog een keertje moet doen :D ,
Ik zou de paracute groter maken (iets van 2 keer zo groot en een klein ventilatie gaatje in het midden)
Mischien is het ook wel een idee om een langer touwtje van de telefoon naar de paracute-koortjes te maken, dan stabiliseerd hij nog iets beter denk ik.

Link to comment

Mijn dochter vindt jou een HOLBEWONER. Zonde van dat mooie mobieltje!
Zei is bijna 14 en dan is het slopen van een mobieltje killing. hahahaha :D


Wel leuk gedaan at apoge zie je bedrijven in de buurt. Het lijkt nog vanaf een redelijke hoogte te zijn.
Alleen ben je daarna weer gauw beneden.

Edited by Rocketier
Link to comment

Owh het mobieltje werkt nog prima, het krijgt een nieuwe eigenares die is al mooi blij met haar space-phone :D . En inderdaad het was ongeveer een 100 meter

Ik zou inderdaad nog eens moeten testen met die parachute, zo werkte hij prima maar de deployment als hij eruit popt is nog niet top. Ik denk dat er wel wat literatuur te vinden is over parachutes, dit was een out of the head design!

Link to comment

Ik heb wel ervaring met parachutes maar dan inderdaad met water raketten.
Het was een heel gedoe om een werkend systeem te krijgen maar het kwam er uiteindelijk op neer dat de luchtstroom van je vallend object de parachute open moet trekken. Dit heeft inderdaad alles te maken met vouwen maar ook een beetje met plaatsing. Dit laatste om hem dus zo vrij mogelijk grip op de luchtstroom te laten krijgen en niet in de knoop raakt met je pijl of camera.

Vouwen als zigzag en aan de zijkant eruit laten schieten is het mooiste. Je moet in ieder geval voorkomen dat de luchtstroom hem op zijn plaats houdt, die luchtstroom moet de parachute juist uit z'n berging trekken.

edit: onleesbare wartaal een ietsje leesbaarder gemaakt.

Edited by pdfbq
Link to comment
  • 3 weeks later...

Hee da's toevallig. Ben met een zelfde soort project bezig. Uiteraard niet met mijn Galaxy Smartphone als object (zou mijn baas niet waarderen), maar wie even op internet zoekt vind voor een paar euro prima camera's die desnoods verloren mogen gaan in de actie (van mij dan). Uitwerken van het plan doe ik pas tijdens de laatste dagen van het jaar. Een commerciële vuurpijl (stevige motor, Bonbridge Colour Ring t/thunder voor wie het kent) ontdaan van zijn payload vormt de basis. Een kleine lichte spycam, met separate geheugenkaart, is het medium. De camera zal eenmaal in bubbelplastic worden gedraaid om de hardste "bump" op te vangen. Ik gebruik geen parachute, maar ik balanceer de pijl wel met zand, om het gemis van de payload op te vangen.

Doel van het project is om bijzondere luchtbeelden te maken van onze stookplek tijdens het stijgen van de raket. Kosten van de camera bedragen ongeveer 8 euro, dus dit overleef ik wel :(

Wie ook op zoek is naar een dergelijke cam, check deze link even: https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44188
(testvideo met een modelraket http://www.youtube.com/watch?v=xfGSsi5OPHI)
De kwaliteit is voor mij goed genoeg, zeker voor dat geld. Misschien heeft iemand er iets aan.

@danny_db
Prima testvlucht! bedankt voor het delen :(

Groet,
Cameo

Edited by Cameo
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...