Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

  • 11 months later...

Heerlijk deze periode van het jaar, mijn vuurwerkkamer is omgetoverd in een massaproductiekamer :D.

Niks beter na een dag blokken voor de examens dan wat shells bouwen of wat sterren maken. Het tempo waarop men pulverone er door gaat is echter minder fijn.

Als alles volgens plan verloopt wordt dit de beste én grootste show op oud & nieuw tot nu toe van mij. Lukt het bij jullie wat?

Nog maar weinig k3wls gespot trouwens....

Link to comment

Een heleboel 2" shells, vrij basic.
3 2" horsetail shells, zoals degene die ik getest heb maar dan (hopelijk) beter.
Een 3" strobe en een 3" gekleurde peony, gewoon om eens te zien wat Jopetes zijn groen geeft en hoe groot ik zo een 3" nu echt krijg.
En dan, waar timing ook cruciaal wordt, een TT finale van 3 2" en 3 3" TT shells, die de hemel hopelijk mooi vullen.

Veel kleur (rood groen paars), een enkele strobe (wit) en wat glitter (D1 en Lentej Blancoamaril).

Geen complexe designpogingen zoals vorig jaar, toen ik maar zeer matig tevreden was. Nu hopelijk simpel maar vrij optimaal, en dan kan ik daarna eens wat ingewikkeldere zaken proberen.

Link to comment

Zit nog op fonteintjes nivo.....(uit "klap op de vuurpijl").

Voor de 2e maal basismengsel aangemaakt. (75-15-10). Staat nu te drogen. Granulaat van deze 2e poging kleiner dan 1ste keer.

Paar kleine fonteintjes van 1ste mengsel afgestoken, waarvan 1 met alu-folie stukjes ( 2x1mm). Deze gaf in ieder geval wel mooie witte vuurballetjes ertussendoor.

De anderen waren met grove zeeffractie kool. Wel grappig,die hoeveelheid vonkenregen.

Nog geen smoring toegepast, maar vond de buisjes wel snel leeg/uitgebrand. (totaal 6 gram vulling per fonteintje).

Plannetje gemaakt voor grotere buis. (lange zijde A4). Nu maar alvast veel Alu-folie knippen:) Volgende keer filmpje.

Link to comment

500 gram MCRH verknalt, waren te nat. Mooi om de vuurton mee op te stoken!

2 Timed report shells klaar, alleen nog spiken. Winokur 20 stars liggen te drogen, even als een aantal batches rode en glitter stars.

Pulverone was ook te nat, zit net weer in de ballmill om vanmiddag op nieuw te proberen.

In de tussentijd kartonnen rondjes ponsen voor mn 5gram knallers.

Eind van de week de shells assembleren, lekker knoeien met wheatpaste :)


PS; Iemand nog een compo voor KClO3? Heb eens 5kg cadeau gekregen bij een overname, nooit wat mee gedaan.

Link to comment

Altijd pijnlijk als je zo'n dingen moet meemaken.
Knallers wil ik ook nog wel wat maken, als ik tijd vind bij voorkeur.
Ik zie nu al op tegen al het pasten ja :D.

Ik heb ooit eens een vrij aanvaardbaar blauw gemaakt met KClO3. De compo ontglipt me nu maar het was zeker beter dan blauw op basis van KClO4.

Link to comment

Je kan eens een tweedehands oude blender ergens op de kop proberen tikken, en dan kan je die daar (voorzichtig) voor gebruiken denk ik. Wel ook alleen daarvoor gebruiken natuurlijk :D.

Of je koopt gewoon wat Al of Ti voor mooie vonkjes, het is zijn investering echt wel waard.

Link to comment

Best leuke fonteintjes hoor! Je kan ze inderdaad wat proberen upsizen nu.
Ik ga mijn ball mill terug in gang steken, meal alweer bijna op.
Sterren primen verbruikt altijd meer dan je denkt...

P.S. Ik hou ook echt van starmines. Hoe groter hoe liever. Of zeer veel kleintjes. Nou eigenlijk allemaal :D.

Link to comment

@Coek:Hier advies gekregen om mijn fonteintje te upsizen.....maar eerst nog wachten op mijn bestelling van alu-poeder. Volgende week  zou ik een pondje moeten binnenkrijgen.

10 kleine fonteinkokertjes gemaakt.(van wc rollen ipv kraftpapier). Nog testen.

Met de 2e wil ik een minishell omhoog zien te krijgen. Minishell is gemaakt van een knetterballetje. (foto volgt nog). Deze past net in de buis. Maar ik moet eerst nog harder sas granulaat maken. (pers in orde zien te krijgen).

Doel O/N16/17: zoveel mogelijk van die kleine fonteintjes op een rij, met bv 2 van die grotere kokers als laatste. Ben echt razend nieuwschierig hoe dit gaat uitpakken!

Edited by sterretjesterretje
typo
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...