Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Vond tijdens het rommelen wat natriumchloraat gevonden vandaag.

Er ging een lichtje branden dat zei: oxidator, gelijkaardig aan kaliumchloraat !

Ik heb het vervolgens gedroogd en in een 3:1 verhouding gemengd met Al en aangestoken.

Resultaat: relatief traag (waarschijnlijk nog steeds vochtig) maar zeer hoge lichtopbrengst.

Dit was 3 gr (uit veiligheid)

Ik wou het toch even delen met jullie, heb anders geen plannen om er iets mee te doen, door de zeer hoge hygroscopische waarde...

Link to comment

Kleine waarschuwing. Chloraten worden nagenoeg niet in pyro gebruikt. Ik zie ze alleen in hele oude compoos en in compoos met Dye's voor kleurrook generatie.

Chloraat is een agrassieve oxidator en maakt compoos vooral met Zwavel er in erg onstabiel. Een beetje wrijving met chloraat kan een compo doen ontsteken.

Leuk een keer te testen maar verder niet echt gaan toepassen in devices.

Link to comment
  • 3 weeks later...

3x raden, ik heb zo 1 ! Nou, niet perfect dezelfde maar met dezelfde functies, merkloos en voor maar €12.

Ik heb die gekocht als tijdelijk aanbod in de Aldi :P.

Ik gebruik hem voor alles, ik werk toch niet met batches van meer dan 300G dus heb ik niks anders nodig.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Men zus geeft een verjaardagsfeestje... Wat kan je beter doen dan je opsluiten in je werkplaats als er 8 bakvissen giechelend rondlopen in je huis :P resultaat: nieuwe batch pulverone, half afgewerkte cake (23 schoten, maar alemaal zeer eenvoudig: comets, mines, enz.) & poging tot micro stars voor in een fontein... Dat lijkt me zo een cool effect, maar ik moet nog wat meer research doen blijkbaar :P

Vandaag ga ik proberen mijn cake af te werken & mijn micro stars een prime geven.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Beste Pyro members,

Om privé redenen ga ik de komende tijd even wat rustiger aan doen.

Mijn grote passie en hobby zal voorlopig even in de koelkast staan. Ik heb prioriteiten moeten stellen en mijn hobby komt nog net niet op #1.

Het forum zal ik zeker blijven volgen en ik kijk uit naar iedereen zijn / haar creativiteit met O&N en hoop volgend jaar weer bij te kunnen dragen!

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Besloten te stoppen met mn hobby.

Ik kan de stress niet meer aan. Hobby moet leuk zijn maar,Pyro geeft mij de laatste jaren alleen maar stress. Zelfs mijn relatie is er Door kapot gegaan. Ik heb alle chems. Die ik nog had weg gegooid. Ik heb nog wel wat aan tools. En zal deze misschien nog aanbieden in het marktplaats topic. Een hobby moet plezier geven en geen gezeur. Het werd voor mij een obsessie. er is nu een last van mijn schouder! Voor iedereen voorzichtig ik zal vast nog wel een keer een kijkje nemen op het forum.

Pex

Link to comment

Het geeft stress omdat het niet legaal is in Nederland. En wil niet steeds met de gedachte leven dat er weer politie op de stoep staat.
En chems verkopen. Doe ik niet aan je weet nooit in wat voor handen het valt. Dus was weg gooien d beste eoor.mij d
O ging iets fout. Weg gooien leek mij de beste optie.

Link to comment

Dat is idd jammer hoorde vandaag dat ze weer een nieuw systeempje hebben om te spioneren op de burger. Moeten ze natuurlijk weer de hobbyist en de consument gaan achtervolgen want iets anders kunnen ze helemaal niet. Maar goed was ook niet echt van plan om nog fanatiek te gaan knutselen dit jaar.. Vind het alleen wel leuk om wat filmpjes te kijken van mensen die dat wel doen.

Edited by pyrohiero
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...