Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Vandaag wat pulverone getest en ik denk dat dit wel van aardige kwaliteit is.
Ik heb keukenrol/keukenpapier verkoold en dit gebruikt in plaats van houtskool.
Ik heb er een filmpje van gemaakt voor jullie. Deze pulverone is gemaakt van meal die 1,5 uur gemilled met knikkers. Het is in ieder geval beter als die zwavelloze meuk die ik een tijd terug poste.


Edited by ThaDawg
Link to comment

Vandaag weer vroeg aan de gang! Zometeen beginnen aan een 3" cannister met gepumpte golden charcoal streamer stars van 10mm.
Hier een test van een star.



Composition:

Potassium nitrate - 53.5%
Charcoal - 26.5%
Sulfer - 10.5%
Dextrine - 9.5%

Credit goes to A.Fulcanelli Edited by ThaDawg
Link to comment

Vandaag weer vroeg aan de gang! Zometeen beginnen aan een 3" cannister met gepumpte golden charcoal streamer stars van 10mm.
Hier een test van een star.



Composition:

Potassium nitrate - 53.5%
Charcoal - 26.5%
Sulfer - 10.5%
Dextrine - 9.5%

Credit goes to A.Fulcanelli

Zie er redelijk goed uit, was dat een star gun? waar je hem uitschoot?

Link to comment

Gisteren mijn nieuwe slaaf opgehaald :P heeft me 2 tientjes gekost :). Deze is door de vorige eigenaar gebruikt om sieraden te polijsten.. dus ik even de media door gespit en daaruit haalde ik 2 gram aan goud :P nu dringend opzoek naar media want ik mill nu met wat flinke stukken vislood en dit werkt voor geen meter. Groetjes Bas! <a class='bbc_url' href=' src='https://pyroforum.nl/uploads/gallery/album_25/gallery_3539_25_280826.jpg' alt='Geplaatste afbeelding' class='bbc_img' /></a>

Ik krijg mijn foto niet werkend in deze post helaas.. maar jullie kunnen in de gallery mijn foto vinden.

Edited by ThaDawg
Link to comment

Gisteren mijn meal getest en moet zeggen ik ben er tevreden over! Zojuist meal coated rice krispies getest en ben hier ook zeer tevreden over. Zometeen maar eens beginnen aan een batch pulverone.. stars heb ik al klaar en zijn al droog :).


Edited by ThaDawg
Link to comment

Gisteren nog een batch van 600 gram rice krispies gemaakt. Vandaag wil ik nog een lekker batch stars maken met mn starplate.
Maar ik ben nog op zoek naar een leuke star comp die ik kan maken met kno3, zwavel, houtskool en natrium bicarbonaat kan maken. Ik ga ook kijken of ik eventueel met een dremel oid aluminium poeder kan maken maar ik ben bang dat dit erg lang zal duren om genoeg te produceren voor een batch stars. Groetjes Bas.

Link to comment

Aha! Precies diezelfde kokers heb ik ook altijd gebruikt.

Ze hebben een ID van 24.4 mm. Ze zijn bij mij zodanig onbetrouwbaar gebleken dat ik minimaal 80% CATO's krijg bij het gebruik van nozzled motoren.

Je kunt hier overigens prima nozzleless motoren mee maken en nozzled motoren met zwakkke SAS.

Wel raad ik je aan om minstens 10 lagen kraft met houtlijm er overheen te rollen om het uitzetten en scheuren bij het rammen te voorkomen.

Het zijn leuke kokers om mee te beginnen, maar ik raadt je af er headers mee te lanceren!

EDIT: Overigens voor fontijnen en starmines zijn deze kokers ook perfect ;)

Edited by boutnek
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...