Jump to content
PyroForum.nl

Starmines


Sharkie

Recommended Posts

I know :lol:, ik heb die pagina al meerdere malen volledig doorgelezen.
Het effect trekt van die bombettes vind ik echt super.
Maar dan heb je wel de benodigdheden hebben.
Dus ben op me gemak aan het zoeken.

Edited by Kauyon
Link to comment

@ Weirdo, volgens mij is dat ook gelijk de enige nuttige pagina van die hele site :lol:. De rest van die tutorials e.d. is echt bijna allemaal bullshit.

@ Kauyon, met een holle rammer (uitgeboorde houten ronde stok) en een spijker kom je al een heel eind met bombettes maken hoor. Meer heb je eigenlijk niet nodig.

Link to comment
Guest Goner

Of probeer eens, als je de materialen hebt, een goede metalen rammer te vinden van het juiste diameter. Tap daar schroefdraad in en draai er een kleine bout in, deze gaan namelijk een stuk langer mee dan houten rammers.

Link to comment
  • 4 months later...

Ik kon hier niet echt een geschikt topic voor vinden... dus doe ik het maar hier. Ben alvast bezig voor O&N 2010/2011, ik heb na de vakantie namelijk geen tijd om er aan te werken. Ik was van plan om een grote cake te gaan maken dus daar ben ik nu ook mee bezig.

Say hello to my little friend:




De link met dit topic is de 55 (fan-shaped) starguns die er in zitten. Verder 24 opeenvolgende 1grams salutejes (hulsjes die ik gebruik zijn van gomtape, niet van pvc :)) en 18 (dit worden er misschien nog meer) 1'' bombettes. De komende week alles nog even doorlonten en dan in de kerstvakantie alles vullen. :) Het zou trouwens kunnen dat er nog iets van 9 1.5'' shells bijkomen, ik moet nog even kijken of ik daar tijd voor heb..

Alles zit trouwens nog niet aan elkaar vast, ik snap dat als ik alles zo laat dat mijn starmines dan tegen die kartonnen buisjes aanschieten. Dus binnenkort kijk ik ook even naar een mooie 'indeling'. ;)

Edited by Sharkie
Link to comment

Net even wat sterren getest. Op deze manier ga ik ze ook in mijn nieuwjaarscake gebruiken. De bedoeling was om ze allemaal ongeveer tegelijk af te laten gaan, maarja achteraf vind ik dat dit ook wel een leuk effect gaf. Ik stond wel wat te dichtbij om het helemaal goed te kunnen filmen...

http://www.youtube.com/watch?v=FziUv3HR3oU

Ik heb ook nog een Shimizu Falls ster getest, die ging echter niet aan, ondanks de mealprime met 10% GD. Ik had alle chems (behalve de Al natuurlijk) alleen in de koffiemolen gegooid, ik was te lui om 20gram compo een paar uur te gaan millen. :)

Edited by Sharkie
Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...

@ CP: Ja excuses daarvoor, was ook niet helemaal de bedoeling eigenlijk..

@ ArTiC: Haha, enorm. Mijn camera neemt die kleuren helaas niet goed op dus, daarom zie je op het filmpje eigenlijk alleen het 'centrum' van de starmine goed.

Hij glitterde zo lang door omdat het allemaal sterren waren die ik ooit heb verpest, uit de tijd dat ik mijn sterrencompo's nog niet in de mill gooide. Daarom branden ze zo langzaam. Er zat geloof ik 150g TT in, 100g kamuro, 100g slowgold en 250g C8. Maargoed, dat zie je dus niet allemaal op het filmpje. ^_^ Dus 600g sterren, en daarbij 18% lift ofzo, omdat ik wist dat ze zo lang zouden branden. Van de emmer waar ik de mortierbuis in had gezet was de bodem eruit geklapt, en misschien heb ik zelfs weirdo's mortierbuis ermee gemold, nog maar eens navragen. :P

Ik kon deze trouwens niet bewaren omdat ik dus zelf geen 4'' mortierbuis heb. ^_^
Lift en stars heb ik gescheiden door middel van zo'n enkel laagje van een servet (dat spul dat je ook altijd gebruikt om in shells je break en stars te scheiden). Let trouwens op de titanium-mushroom, er zat niet eens Ti in mijn lift, hehehe.


(Trouwens echt leuk om opeens met een zeer ervaren pyro wat te gaan schieten terwijl je gewend bent er alleen over te praten met mensen die er 0 verstand van hebben. Heb gister ook nog mijn 3'' cannister met inserts afgestoken, maar helaas gingen maar 2 van de inserts aan dusja.. Ik gebruikte ook visco, en geen timefuse vertraging voor mijn inserts dus was te verwachten.Maargoed, ik kijk zeker uit naar een forummeeting in 2011!)

Edited by Sharkie
Link to comment

Oh je hebt met Weirdo op stap geweest, dat zijn altijd momentje die je nooit meer vergeet! Ik zou er nog eens een praatje moeten maken met die gooz!

Je zou eens moeten kijken naar een diafragma, dat zorgt voor een veel betere kolom van sterren. Ik heb er zelfs speciaal een langere mortier voor!

En idd ik kijk ook uit naar die meeting!

Link to comment

Haha ja, chille kerel. ^_^ Was zeker leuk, zelfs al werkte de helft de devices niet eens perfect. Hij had nog mooie colourchange gemaakt, dixon gold to (weet-niet-meer-wat) purple, 3". Er zat veel te weinig lift onder waardoor hij te laag breakte, maar wel prachtige shell! Van zoiets kan ik alleen nog maar dromen, haha. :P

En omdat er geen kometentopic is:

Klik

Heb er hier nog 5 van liggen, wel even uitkijken met oud en nieuw dat ie al brandend op iemands hoofd belandt..
Maar prima gelukt verder. ^_^

Link to comment

×
×
  • Create New...