Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit


Guest

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er zit nu ook al 4% dextrine bij, dus ik weet niet of het verstandig is om het nu nog te bevochtigen en weer laten drogen? Of kun je dextrine binden, verpoederen en weer binden? Ik kan ook op zich de hele compositie drogen zoals hij nu is...en waarmee bevochtigde je jouw meal en hoeveel?

Link to comment

Bevochtigen is niet nodig, dat doe je pas als je pulverone of BP gaat maken. Wat het probleem is is dat je chemicalien niet helemaal droog zijn, daardoor gaat het klonteren als het fijner wordt. Droog je poeder goed en ballmill verder. Hoe droger je ingredienten zijn, hoe langer je kan ballmillen zonder brokken.

Link to comment

Persoonlijk heb ik nog nooit langer dan drie uur gemilled en nog nooi klachten gehad over de snelheid (wilg, paardenkastanje en vlier).
Zou je je niet kunnen afvragen wat extreem lang millen toevoegt?

Stel je milled 3 uur en dan heb je meal dat 80% optimaal is, en stel je milled nogmaals 21 uur zodat je meal 100% optimaal is.
Is het niet gewoon veel economischer om 25% extra meal te gebruiken voor je lift of break?

Je kunt dan namelijk in dezelfde tijd acht (8!) keer zoveel meal maken.

Link to comment

Het is meer een experiment omdat ik het idee heb dat mijn BP niet zo snel is. Ik heb pine spitskool gebruikt en het 3u gemilled en toen geperst tot pucks. Heb ook pil pulverone ermee gemaakt, zal dat filmpje straks uploaden. 1 gram op een hoopje, daar kunnen jullie wel wat mee voor te vergelijken he?

Link to comment

SOW!
Het werkt nu echt hardstikke goed, het is nu heel snel.
En ik denk dat het puur te maken heeft met dat het langer moet millen (ook omdat ik ietsje teveel in de ballmill had) maar op zich werkt alles nu prima, zal een film compilatie maken van verschillende grades en dat nog posten als ik tijd heb.

Link to comment

Het kan nog veel sneller.
Ik gebruik sequoia hout.
Als je er op de goede manier houtskool van maakt,
kan je het zo in je ball mill doen, zo zacht is het.
En je krijgt Heeel snelle meal met 3 uur millen.
Ik weet alleen niet of het makkelijk te krijgen is.
Een 1" lading van 40 gram gaat met 3 gram MCRH
ruim 50 meter hoog.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...