Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit


Guest

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik ben het nu aan het doen. 4.5 gram huotskool en 22.5 gram KNO3, in een pannetje gedaan, beetje gemixt, toen heet water uit de kraan er bij, beetje geroert, en het staat nu op het vuur. Over een tijdje is het water verdampt, alleen, tot hoe lang moet ik door gaat met het verdampen ? Wat op gegeven moment is natuurlijk het water op en verbrand het..... Of kan ik het nog wel een beetje vochtig in de kogelmolen doen met de Zwavel erbij ?
Het staat buiten op een campingbrandertje in een oud steelpannetje, werkt wel goed.

Groetjes, yellow :wink:

ps. Moet het koken ?

Link to comment

Het indampen is klaar.
Het pannetje viel om :oops: domme ik, dus er is wat verloren gegaan. Het restje wat er in beelf zitten nog even verder uitgedampt, en toen al het water weg was het er uit gehaald.
Foto:
href>

Dit is 6 gram, net uit het pannetje gehaald en nog niks mee gedaan.
Toen heb ik het in een mortier en vijzel gedaan, met 0.75 gram zwavel erbij. Toen even gedaan met je doet met chemicalien die je in een vijzel doet. Het resultaat:
href>

Ik wou het gaan ball-millen, maar ongveer 7 gram in je kogelmolen is een beetje weinig.....dus . Hopelijk gooi ik volgende keer niet het pannetje om en kan ik wee ball-millen :wink: .
Het is nu nog even aan het drogen, als het droog is zal ik het allenmaal in 1 keer afsteken, in een lange lijn leggen, en dan kunnen we zien of het een beetje aardig is.
Eigelijk moet je dit dus nog ball-millen, dit ga ik volgende keer wel doen.

groetjes, yellow :wink:

ps. Is dit een dubbel-post ?

Link to comment

Nou mensen, nu dus ongeveer 8 gram meal afgestoken in een burn-test. Het was dus op de CIA methode gedaan, KNO3 en houtskool in water, dat verdampen, dan zwavel er bij en dan moet je ball-millen, maar ik heb het in de vijzel gedaan omdat het zo weinig was. Dubbel verhaal.
Hier een foto van de mp, ongeveer 7 gram:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/DSC02354.JPG

De film, parcours was ongeveer 25 cm:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/MOV02355.MPG

Foto achteraf ( dakbedekking gesmolten, en ja ik weet dat dat niet zo handig was en ik zal het geen 2e keer doen :wink: ) :
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/DSC02356.JPG
Zeer weinig residu van het kruit trouwens !

Ik ben hier wel tevreden over, alleen je moet tijdens het filmpje maar een beetje stoppen en pauze zetten enzo, dan zal je wat raars opvallen.....
Volgende keer wat meer, en ball-millen, en dan kan ik het echt bp noemen !

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Als je een beetje oppause zet en zo, enkele keren, zie je dat de vlam opeens 3 a 4 cm kruit overslaat, daat gaat branden, en vervolgens gaat het stuk ertussen branden. Moet je anders het filmpje nog een keer kijken, zien jullie het dan ?

En als ik en de CIA methode gebruik, en ball mill en pers, noem ik het gewoon bp hoor of jullie nu willen of niet, anders blijf ik maar aan de gang. En als hobbyist is het moeilijk om hetbeste van het beste buskruit te maken dat er bestaat, lijkt me. En wat jullie op de vereniging gebruiken is niet echt typisch buskruit, het zal wel enigzins zijn aangepast zodat je er goed mee kunt schieten.

Link to comment
En ik denk niet dat je een dubbelpost hebt.
Dan moet er toch gewoon twee keer hetzelfde staan ?


Nee hoor, dan moet er niet twee keer hetzelfde staan. Als je twee keer achter elkaar post (zoals yellowcard hierboven eigenlijk doet. :roll: ) dan wordt dat als nutteloos posten gezien, omdat je je post kan editten als je iets vergeten bent en er eventueel een 'EDIT' teken bij zet, of voor na een lange tijd een 'UPDATE' teken... Dus yellowcard, edit je vorige post a.u.b. als er niks is tussen gepost, het houdt het forum overzichtelijker, een EDIT of UPDATE typen is niet zo moeilijk denk ik. :P

PS: eigenlijk zou een mod de twee posts dan moeten samenvoegen, maar dat is nog niet gebeurt zie ik.
Link to comment

Topics die vanboven staan worden sowieso gecheckt voor mensen die het volgen, dat van dat oranje kan ik nog begrijpen, maar toch. Ook al post je iets nieuw, het is en blijft dubbelposten, en dat is niet toegestaan! Ik ga hier niet met jou over de regels discussiëren, als je problemen hebt (of voorstellen o.i.d.) met de regels moet je zoals eerder al gezegd dat melden bij gamekeeper. Dus nu graag terug ON-TOPIC.

PS: omdat jij je blijkbaar al meerdere keren hebt gestoord aan regels (vooral wanneer ik ze toepas, maar dat laat ik even terzijde) geef ik nog deze tip: regels zijn er niet voor niets en ze dienen nageleefd te worden! Dit is op een forum zo, net als in het echte leven.

Link to comment
In 't echte leven heb je ook gangsters en criminelen.  
Jezus, zo'n redenering slaagt echt nergens op. Je wil hiermee dus zeggen dat omdat zij de regels verbreken, dat jij dat hier ook maar moet doen. Je kiest er dus voor om een crimineel te zijn/imiteren!? Ik zou mijn houding maar vlug aanpassen dan als ik jou was, zo kom je helemaal niet ver, hier of in het echte leven!
Link to comment

Ik denk dat ik wel degelijk ver ga komen in het leven.
En dat met die gangsters en criminelen, dat is de realiteit.

En ik heb even met gamekeeper overlegt, hij gaat de regels niet aanpassen en zegt dat ik dat niet meer moet doen, maar hij was er wat cooler 8) over dat jij bent zeg, ppfhew.

Link to comment

Yellow, wat jij nu doet kan ik makkelijk aanzien als flamen! Dus hou er nu maar mee op! Je hebt kritiek op alles wat ik doe of zeg. Ten eerste maak ik de regels niet, ik pas ze alleen maar toe, en ten tweede; als jij telkens met zo'n reactie komt, hoe denk je dan dat ik daarop reageer? Jij weet niet alles beter dan mij hoor! Het is niet omdat jij het zo vind, dat het ook zo is. Dus hou nu voor eens en altijd je kritiek voor je eigen, het zijn net deze dingen waardoor Exhile gestopt is met moderaten, EN NOG BEGRIJP JIJ HET NIET??? Ik krijg het echt op mijn zenuwen van hoe jij hier telkens op reageert en mee omgaat. En NEE, ik hoef geen reactie op deze post, blijf maar terug ONTOPIC nu. En als je niet wil dat ik jou de regels voorlees, ga dan maar bij gamekeeper klagen dat je mij als mod weg wilt. Mij een zorg...

Link to comment

En moloch goed dat je de duscussie niet volgt, anders word je wellicht net zo gefrustreed als prophet :P
Ik weet niet, ik heb niet veel brand-testjes gezien van mensen. Binnen enkele dagen ga ik nog eens de CIA methode gebruiken, alleen dan met een iets grotere hoeveelheid en ball-millen.

Link to comment

Eff voor de duidelijkheid dit is gewoon niet snel en absoluut geen goede mealpowder, het kan echt vele malen sneller. Zie mijn zwavelloze BP in de mediasectie, dat is zonder zwavel en brandt al stukken sneller dan dit. Zorg dat je koolstof goed fijn is!

Link to comment

Oke mensen ! Jonge boompjes toch ? Zonder knoesten he ? En dan ik mooie stukjes hakken en in een oude koektrommel doen, zorgen dat er geen lucht tussen zit en alles, jullie kennen het wel neem ik aan en ik heb er ook het een en anders over gelezen.
Dan maar even kijken voor wat jonge wilgjes :wink: , ik heb alleen komende dagen geen tijd.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...