Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Wat voor een dikte kraftpapier is aan te bevelen voor het rollen van hulzen? Gewoon kopieer papier is 70 grams geloof ik maar dat vind ik veel te dun om een huls te rollen. Ik heb gezocht voor kraftpapier die zwaarder zijn. Het zwaarste wat ik kon vinden was 130, mailtje gestuurd naar dat bedrijf maar ze produceren geen kraft in de benelux. Nu heb ik een rol 90 grams gevonden maar ik twijfel of dat dik genoeg is om een huls met wanden van 2mm te rollen. Iemand een idee?

Link to comment

Ik gebruikte dacht ik altijd sgrs voor stars met een hoge concentratie C en stars met grove ingrediënten als Ti of alu. En dan rollen met alleen water.

Voor gewoon normaal te rollen kleuren comps dex en dan 50/50 water en alcohol.

Kauyon, de enige keer dat ik met redgum bind is met aceton om onder bombettes te plakken, is het aan te raden om leuren comps met redgum erin met pure alcohol te rollen ipv dex?

Link to comment

Ik gebruik gewoon bij alle sterren (kleuren, C comps en glitter) 75% water 25% alcohol.

Samen met dextrine als binder is dit nog nooit fout gegaan.

Als je 2 uur hebt lopen rollen met alcohol, heb je inderdaad de rest van de avond een (aangename) roes :P

Daarom draag ik meestal gewoon een gasmasker met een A1P2R filter en drink ik gewoon een pilsje erna!

Link to comment

Buskruit is pas buskruit als je het milled en perst verbrokkeld en screened. Dat blijkt ook uit het feit dat je niks nuttigs hebt gevonden.

Ik kan mij voorstellen dat je als beginner opziet tegen het maken/kopen van tools. Maar geloof mij als ik zeg dat je zonder ballmill als pyro gewoon naakt bent.

Zeker voor het maken van lift moet je zeker zijn van je zaak. Dus....... maak een ballmill het zal je best investering zijn voor je hobby.

Het alternatief is KP of H3 waarbij H3 af te raden is omdat het chloraat bevat. Als beginner moet je beide niet gebruiken omdat het erg krachtige mixxen zijn.

Link to comment

Om te beginnen sorry, mijn fout er had green powder moeten staan.

Ik had een erg goede ballmill maar deze is na 3 jaar helaas gesneuveld. Ik heb op veel verschillende benamingen gezocht maar kon niks nuttigs vinden. Ik heb er echt geen moeite mee om geld uit te geven aan deze hobby en ik weet dat sommige dingen niet goedkoop zijn etc, maar het probleem is dat ik nog geen goede spullen heb weten te bemachtigen om een goede ballmill te maken. Ik zou ook best een lortone willen kopen oid maar dit kan helaas pas volgende maand omdat er andere zaken voorgaan zoals rekeningen etc. Groetjes Bas

Link to comment

Om te beginnen sorry, mijn fout er had green powder moeten staan.

Ik had een erg goede ballmill maar deze is na 3 jaar helaas gesneuveld. Ik heb op veel verschillende benamingen gezocht maar kon niks nuttigs vinden.

Om te beginnen klinkt het erg onwaarschijnlijk dat je 3 jaar lang een ballmill hebt gehad en pas zo weinig van pyro af weet.

Je hoeft jezelf niet groter voor te doen dat dat je bent, iedereen hier is ooit bij 0 begonnen.

Ook moet je je goed beseffen dat het niet reëel is om nu nog een ballmill te fixen en nog snel mooie shells te maken voor O&N.

Ik snap heel goed dat het bij jou begint te kriebelen, maar geduld en toewijding zullen je uiteindelijk meer opleveren dan nu z.s.m. te proberen iets te maken.

Lees vooral goed alle fora na zoals deze en http://www.amateurpyro.com om maar even wat te noemen. Je zult hier uiteindelijk genoeg info vinden om de zaken goed aan te pakken. Gewoon lekker een paar maandjes leesplezier dus! Je zult zelf zien dat je groeit in kennis en beter zicht krijgt op de benodigdheden van deze hobby.

Link to comment

Ik doe mezelf niet groter voor dan dat ik ben maar ik heb mijn pyro jaren geen account gemaakt en alleen heel veel gelezen. Ik was toen meer op mn zelf bezig ik had destijds geen behoefte om mijn zaken te delen etc. Ik wil ook niet snel snel wat maken enzo maar ik had gewoon de vraag of er iemand ervaring had met het onderwerp waarover ik begon.

Link to comment

Gewoon een beetje inventief zijn dan kom je al een eind, probleem zit 'm in het feit dat jij ervan uitgaat dat alles beschreven is.

Er zijn niet veel mensen die zoiets gaan beschrijven, dat heeft verscheidene redenen, waaronder veiligheid, en dat het eigenlijk een sloeber methode is.

Als je niet de logica hebt om dat zelf uit te vinden, begin er dan gewoon niet aan, for sake of safety.

Edited by High Density
Link to comment

Tja we verwachtte het al. Ik las dat het ook vooral om fora gaat die nog niet door google gevonden zijn. Wij zijn vrij open slechts wat hobbyisten zonder extremistische gedachten of andere dreigingen. Hebben wij hier nou echt van te vrezen zolang we rustig ons gangetje gaan zonder overlast te veroorzaken.

Link to comment

Heb met elektrolyse roest willen maken oftewel Iron Oxide (Red) maar heb de roest laten drogen maar het blijft zwart hoe kan dit?
Had een boutje gepakt waar al rode roest op zat, na het goedje in een filter te hebben gegooid en laten drogen blijft het zwart.
Hoe zit dit in elkaar?

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...