Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Waarschijnlijk geslagen als een wijf dan ;)

Het brokkelt volgens mij altijd wel een beetje, dat heb ik tenminste een beetje als ik m'n passfire boor en ik pers m'n eindstop met een tonnetje of 3.
Ik heb overigens niet diezelfde bentoniet, ik heb speciale Rocketier-Bentoniet.

Mischien is je boor bot, probeer het eens met een scherpe (normale) boor en langzaam.

Link to comment

Oke, ik zal de volgende keer wat harder rammen ;)
Maar hoe bedoel je "normale" boor? ik heb hier alleen hout, ijzer en steen boren?
Ik zal een met een houtboor proberen, die hebben een scherpe punt.

Edited by Thomas?
Link to comment

Als je niet te grote increments neemt zou er geen probleem mogen zijn, een steenboor lijkt me wel niet ideaal inderdaad, probeer eens een hout of ijzerboor, dat zal beter gaan als je goed geramd hebt.

Edited by bonkers
Link to comment

Een steenboor is om materiaal te vergruizen en dan af te voeren.
Omdat bentoniet zacht materiaal is en zeer fijn van structuur vergruist het nagenoeg niet.
Elke andere boor heeft een snijdende werking. Als je snijhoek te groot is dan gaat die ook happen in je materiaal en het materiaal zal dan breken.
Dus om goed te kunnen boren is een boor met een vlakke snijhoek het beste. Dit is bij RVS boren het geval. Die hebben ook vaak een splitpoint.
Mijn ervaring is dat die het beste resultaat geven.

Beter is om je nozzle te maken met een pers in combinatie met een paar rockettools. Maar ja dat kost wel wat allemaal!

Hieronder een pdf van een slijpmachine met uitleg over snijhoeken.

Handleiding500X750XWWW.pdf

Edited by Rocketier
Link to comment

Binnenkort krijg ik mijn bestelling binnen waar onder andere een chem voor flash bij zit. Ik wil dit natuurlijk veilig doen, stofmasker, bril etc.. maar hoe zit het met statische elektriciteit? Kan ik gewoon een anti-statische elektriciteit arm band om doen? of moet ik nog meer maat regelen nemen?

Link to comment
Binnenkort krijg ik mijn bestelling binnen waar onder andere een chem voor flash bij zit. Ik wil dit natuurlijk veilig doen, stofmasker, bril etc.. maar hoe zit het met statische elektriciteit? Kan ik gewoon een anti-statische elektriciteit arm band om doen? of moet ik nog meer maat regelen nemen?

Ik zou KClO4 bestellen ipv KClO3 ;)
Link to comment

@Pyrom8

Een antistatische armband is ruim voldoende, zeker omdat de kans op een statische ontlading vrijwel nihil is in verreweg de meeste gevallen.
Voor je met mengels gaat werken die eventueel gevoelig zijn voor statische ontladingen gewoon even zorgen dat je jezelf even ontlaad.
Dit kan, om maar een voorbeeld te geven, door de verwarming even vast te pakken.

Een statische armband is nuttig, maar in mijn opzicht overbodig omdat jezelf ontladen nauwelijks moeite kost.

Link to comment

Sorry Sjeef, maar dat is echt onzin.

Je moet gewoon de hoeveelheid maken die je nodig hebt voor die dag (mits nog comfortabel handelbaar). Iedere keer een kleinere batch maken is super onhandig, onnauwkeuriger en iedere keer dat je die handeling uitvoert tel je de kansen bij elkaar op dat er iets mis KAN gaan (simpele kansberekening van wiskunde).

Kijk gewoon uit met flash, maar ga geen regeltjes verzinnen die het zogenaamd veiliger maken. Op de manier die menig hobbyist gebruikt, diaperen, is er sowieso weinig frictie. Bij grotere batches wordt dit echter onhandig en gaat screenen sneller c.q. veiliger.

Link to comment
Sorry Sjeef, maar dat is echt onzin.

Ik denk dat het voor "een beginner" (quote Pyrom8) geen slecht idee is om zeker in het begin kleine batches te maken.
Dit om vertrouwen te krijgen met waar men mee bezig is.

Je hoor mij ook niet zeggen dat wanneer ik een salute maak van 50g dat ik 5 batches van 10 maak. Dat is inderdaad omslachtig.
Link to comment

Mja een beginner kan beter eerst wat meer ervaring opdoen met tt en buskruit e.d. vind ik. Als je klaar bent om met flash te kunnen gaan werken zouden hoeveelheden niet meer zoveel moeten uitmaken.

Het is niet aan te raden om gelijk dikke salutes te gaan maken en dan zijn 10g porties nog wel afdoende voor een dag idd. Maar zodra je met de grotere batches gaat werken schiet 10 g niet meer op ;).

Je tip klopt wel, maar nu kwam t meer over als of het altijd maar 10g max mag zijn en daar ben ik t gewon niet me eens.

Link to comment
Heb je die devices van je al de lucht in gejaagd overigens ;) ?

Nee! Ik heb net m'n nieuwe spindle kromgeperst en ook nog eens in m'n laatste tube :S
Dus gelijk even nieuwe tubes besteld.. Heb wel even wat rocketfuel opnieuw gericed (met heel snelle houtskool) dus stay tuned Coeckmeisterr..
Link to comment

@ Sjeef

:P

Ik heb net m'n nieuwe spindle kromgeperst


Zoooonde.
Hoe krijg je het voor elkaar.???

Nog even wat anders,ik heb Coek en jou die ringen gedaan.
En hoor er niks meer over werken ze wel???
Of heb je die ook al stuk. ;) Edited by Lontje
Link to comment
Hoe krijg je het voor elkaar.???

Goeie vraag, ik snap er zelf ook niks van. Ik perste m'n nozzle, toen 1 increment daarna kreeg ik die rammer moeilijk uit m'n tube.
Dus ik keek in de tube en zag dat de spindle uit het lood stond. Bij verwijdering bleek er een knik te zitten op ongeveer 20mm van de top van de spindle.
Als iemand een idee heeft mag ie het zeggen want ik snap er geen moer van.

En hoor er niks meer over werken ze wel???
Of heb je die ook al stuk. ;)

Als ik dat ding stuk krijg ga ik me echt schamen! haha.. Nee hij werkt geweldig man!
Ik heb een aardige verzameling schijven geperst al. Veeel beter dan knippen :P Edited by sjeef1
Link to comment

Coreburner spindle?
Vaag verhaal, lijkt me bijna onmogelijk tenzij je je rammer er compleet verkeerd in duwt.
Je merkte niets tijden het persen?

Als je je nozzle aan het persen bent glijd je rammer immers iets van 80%+ over je spindle, onwaarschijnlijk dat die dan knikt.

Nouja, ik gis ook maar wat ;)

Link to comment

Ja, dat concludeerde ik ook. Ik heb wel eens m'n rammer vastgeperst op mn (andere) spindle, en ik weet ook hoe dat klinkt, maar ik merkte er niets van.
Ik zal eens een foto maken zo, want dit is echt bizar. En het is helemaal raar dat het pas na de eerste fuel increment gebeurde, na het persen van de nozzle was er nog niks aan de hand.

Link to comment

lontje ik ben nog steeds bezig om die oude schijven van jouw op te krijgen haha. Ik maak niet zo heel veel can shell's namelijk.

Moet ze ook nog steeds eens harden ;) .

Sjeef, mss dat tijdens het toevoegen van je increment er teveel poeder aan een kant van de spindle kwam te zitten en je hem totem hebt scheef geperst? Alhoewel dat met normale druk en increment grootte niet zomaar zou moeten kunnen gebeuren :P.

Op passfire heb ik wel vaker mensen elkaar zien waarschuwen voor "scheve" increments.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...