Jump to content
PyroForum.nl
  • 0
User1

Korte Vragen Topic

Question

---------------------------------------------------------------------

Deze topic is bedoeld voor het stellen van korte vragen.

---------------------------------------------------------------------

Goeiendag,

Het lijkt me een bijzonder goed idee om een short question thread te hebben zoals op sciencemadness.
Dus ik wil dat bij deze voorstellen aan gamekeeper, de mods, en de leden.

Voordelen:

-Algemene forum blijft netter.
-De gelegenheid dingen te vragen waarbij dus geen nieuwe topics gemaakt hoeven worden.
-Prettig om snel en direct te kunnen vragen en beantwoord te worden.
-Een laag laagdrempelige mogelijkheid voor nieuwkomers.
-Vragen te kunnen stellen die normaal gesproken te klein of onbelangrijk zijn om in een topic te stellen.

Echter is het dan niet de bedoeling dat mensen niet meer hoeven te zoeken naar een antwoord.
Tevens zou het dan niet toegestaan moeten zijn om domme gevaarlijke of zinloze vragen te stellen.
( dit laatste lijkt me duidelijk i.c.m. de PF regels)

Anyways,
Ik vind het persoonlijk een goed plan.
Ik ben benieuwd wat jullie denken.

Groetjes Useruno

:P

Recommended Posts

• 0

Ok, ik zoek een betrouwbaar pyro-clock design gebaseerd op Quickmatch en timefuse.

Gewoon de timefuse in de quickmatch steken en linken werkt niet omdat het commerciële spul zo snel is dat het alles wegblaast.

Ideas?! Shoot!

• 0
Ok, ik zoek een betrouwbaar pyro-clock design gebaseerd op Quickmatch en timefuse.
Gewoon de timefuse in de quickmatch steken en linken werkt niet omdat het commerciële spul zo snel is dat het alles wegblaast.
Ideas?! Shoot!

Mischien kan je soort van crossmatch techniek gebruiken, gewoon een gaatje priemen in je TF en daar 1 stukje blootgemaakte BM uit je QM doorsteken. Of een paar gaatjes achter elkaar priemen en meerdere stukjes doorheen steken. ID?

• 0

Ja ondertussen weet ik al wel hoe je moet crossmatchen hoor ^_^

Hm sjeef ik weet niet of je snapt waar ik naartoe wil (of mss ben ik niet helemaal mee met je techniek).

Ik wil een sequentie opbouwen waar er enkele seconden delay tussen de shells zit.

Edited by danny db

• 0
Ja ondertussen weet ik al wel hoe je moet crossmatchen hoor ^_^

Hm sjeef ik weet niet of je snapt waar ik naartoe wil (of mss ben ik niet helemaal mee met je techniek).

Ik wil een sequentie opbouwen waar er enkele seconden delay tussen de shells zit.

Ik snap wat je wil, alleen is het moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..
Maybe helpt dit artikel
Ik zal straks even tekenen wat ik bedoel,nu eerst op zoek naar voedsel.

• 0

Hm ja in het midden van het artikel staat wat interessant.

Misschien dat ik gewoon weer spolletes gebruik ^_^.

Edited by danny db

• 0

Of hier.

Conversion Table.

Even zoeken zo moeilijk kan het toch niet zijn.???

En een korte vraag erbij,heeft er hier al eens iemand van vloeibaar naar stollende sassen gekeken.
Ik weet dat er iemand al eens bezig is geweest om dit uit te zoeken. alleen kan ik niet meer vinden waar dit is neer geschreven.
Volgens mij was het Warez die hier ooit eens wat mee geexpirimenteerd heeft. ^_^

Mijn bedoeling zou zijn om een sas met desnoods effect te gieten,in een vorm die voor mij het beste uit zou komen.
Voorbeeld van een gietsas kun je zien op knalpatronen mooi glad en makkelijk.

Of zit ik hierin helemaal verkeerd. ^_^

Edited by Lontje

• 0

Mijn KNO3 is dus op, heb wel nieuwe geregeld maar weet niet of die op tijd aankomt. Zo niet, ga ik denk ik KP maken. Ik heb er wat over opgezocht maar niet erg veel kunnen vinden. Ik vroeg me af of je KP ook voor lift kan gebruiken? En moet je KP gewoon op dezelfde manier maken als pulverone? Dus bevochtigen en door de 10 mesh zeef drukken. Ik geloof dat niemand hier echt KP gebruikt, maargoed, niet geschoten is altijd mis.. ^_^

• 0
En een korte vraag erbij,heeft er hier al eens iemand van vloeibaar naar stollende sassen gekeken.
Ik weet dat er iemand al eens bezig is geweest om dit uit te zoeken. alleen kan ik niet meer vinden waar dit is neer geschreven.
Volgens mij was het Warez die hier ooit eens wat mee geexpirimenteerd heeft. ^_^

Lontje,
Ik moest gelijk denken aan deze post op APC (en dan de linker afbeelding), ikzelf heb (nog) geen ervaring met parlon/saran gebonden comps maar denk dat als die met voldoende solvent worden behandeld ze wel redelijk te gieten zijn.

Hope this helps!

• 0
Mijn KNO3 is dus op, heb wel nieuwe geregeld maar weet niet of die op tijd aankomt. Zo niet, ga ik denk ik KP maken. Ik heb er wat over opgezocht maar niet erg veel kunnen vinden. Ik vroeg me af of je KP ook voor lift kan gebruiken? En moet je KP gewoon op dezelfde manier maken als pulverone? Dus bevochtigen en door de 10 mesh zeef drukken. Ik geloof dat niemand hier echt KP gebruikt, maargoed, niet geschoten is altijd mis.. ^_^

Of je het als lift kan gebruiken weet ik niet,
maar als burst gewoon om rice hulls rollen (meestal 7:1 KP:RiceH.).

• 0

Is er ergens een model dat berekent hoeveel speling kan worden gecompenseerd met extra lift? Of praktijk ervaring ^_^?

(10)mm speling, (4"), (10%) lift+ (?) compensatie lift.

Er vanuit gaande dat ik uitstekend lift poeder heb. Ik dacht aan een 5%, maar er zijn sommige dingen in het leven waar je zeker van wil zijn!

Edited by danny db

• 0
Is er ergens een model dat berekent hoeveel speling kan worden gecompenseerd met extra lift? Of praktijk ervaring ^_^?

(10)mm speling, (4"), (10%) lift+ (?) compensatie lift.

Er vanuit gaande dat ik uitstekend lift poeder heb. Ik dacht aan een 5%, maar er zijn sommige dingen in het leven waar je zeker van wil zijn!

5mm aan elke kant is toch niet zo bijster veel? Denk dat je met 5% extra aardig zeker kan zijn. Ikzelf heb nog geen 4" geschoten maar bij m'n 3"ers heb ik ook wel die speling gehad en deed gewoon een schepje extra voor de zekerheid (grammetje of 3 denk ik). Maar kwaliteit van jouw of mijn lift is natuurlijk ook een lastige variabele.

• 0

Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel ervaring met speling, ik heb altijd maar een 2-3mm bij 3". En 4inch kan ik enkel met nieuwjaar schieten. (haha in my defense voor deze noobvraag ^_^ )

IK heb 5% wie biedt meer/minder!

Edited by danny db

• 0

Als je gewoon een standaardmortier hebt met die normale hemi's en een klein beetje pasting dan is 10% van je totaalgewicht al genoeg ^_^. Je mag iets van 5% speling hebben dus dat is niet zo'n ramp.

En anders heb je gewoon net zo'n mooie/lage break als die pijl van Weirdo op de dijk hahaha.

• 0

Zo was mijn 4inch op de meeting ook een beetje 'onder gelift' toen heeft Weirdo 10% gebruikt dacht.

Owh man, die pijl was one of the better moments of my life! ^_^

Edited by danny db

• 0

Hm, apart. Die pulverone van jouw was opzich toch wel oke. Dat zakje wat je nog had laten liggen heb ik nog gebruikt voor stargun's/mine's namelijk ^_^.
Was dat niet gemaakt met de lift van Explomaan? Die had destijds niet zulke geweldige lift namelijk (pine C).

Nja, als het wel jouw lift was dan zou ik wat meer gebruiken ja. 15% sounds fair enough.

• 0

Mijn lift werd enkel voor die 5" mine gebruikt, er zat ongeveer 9% onder. Ik weet niet of ik nog wat had laten liggen?

Het was idd iemand anders zen lift, maar ik weet niet van wie!

Edited by danny db

• 0

Ja schuif het maar weer op mijn lift ^_^ ^_^. Ik gebruik nu de grape houtskool van de shop dus mijne doet het nu ook goed. Ik zou gewoon 10 % gebruiken danny_db, je shell naar de maan schieten is zonde, dan lijkt ie zo klein te breaken.

• 0

Euh, nee je hebt geen lift laten liggen hoor.. Anders is die nu iig op ^_^:P .

Hehe sorry explomaan, zal 't niet meer doen.

Maar met jouw lift zou ik idd 10% pakken, minder zou zelfs ook nog wel kunnen. Zoals explomaan al zei, je wilt je shell's ook weer niet te hoog.. Dat was bij mij afgelopen O&N wel het geval met 10%. Ik ga iig maar 7% gebruiken vanaf nu.

Gisteren ook nog een 25 mm starmine gemaakt om wat stars te testen op hun overgangen. 1 schepje pulverone wat stars en een krantenstop erop voor wat druk op te bouwen. Het werd m'n eerste bp knaller ooit ^_^ .

• 0

Haha is niet erg joh, zo ligt mijn mooie blauwe rookert ook nog bij je thuis! Gebruik hem goed ^_^ !

Ok mooi 10% it is ^_^!

Btw ik heb 6 fancy legendarische Danny-kometen gemaakt!

En proficiat met je eerste knaller!

Edited by danny db

• 0

Ik heb 500 gram TT gemaakt en met 5% sgrs in de ball mill gedaan.
Nu wil ik ze pumpen en moet ik ze dus eerst ricen maar er zit al een binder in. Is het dan nog mogelijk om te ricen?

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Welkom. Wij kopen niet, wij maken zelf.
    • Hallo ik ben gerard uit Zeeland en ik bestel graag mijn vuurwerk op Eeenofanderewebsite ook ben ik een fan geweest van Eenanderewebsite alleen leveren ze hier niet meer in NL
      ik ben lid geworden omdat ik graag meer over vuurwerk te weten wil komen!
    • Jouw (mijn) angst houdt je alert/waakzaam en daar is niks mis mee. Houden zo!
      Ik geloof niet dat iedereen gestopt is.
    • Ik heb men ballmill toch even terug boven gehaald dit jaar. Hij zit nog steeds onder het stof, maar het is het begin van een poging 'misschien dit jaar toch nog eens terug...' De reden van gebrek aan activiteit zijn dan ook de studies, sport, ondernemen(,vrouwen ) .... Ik mis het wel en zou graag nog eens opnieuw aan de slag gaan. Ik heb alles nog en echt bang ben ik niet, ik hou het toch op 3" en neem mijn verantwoordelijkheid.
    • Same,,  is vooral verantwoording die om de hoek komt kijken, maar tijd is ook een grote factor, pyro kost ontzettend veel tijd (dat is enerzijds ook het mooie ervan je kan er een hoop kanten mee op) laatste jaren is vuurwerk enorm gedemoniseerd, vroeger kwam je er nog met een sisser vanaf, tegenwoordig ben je gewoon een nummer, niemand die zich verdiept in je persoonlijke situatie(laten we maar van het ergste uitgaan) beter op je hoogtepunt stoppen. iig zeker als de mensen om je heen afhankelijk zijn van je. hetgene waar je het meeste voor moet uitkijken zijn wel de mensen die niet weten dat je hele straat vol komt te staan met EOD ect en dat je voor wapenbezit de bak in gaat als ze oppervlakkig anoniem ff een belletje doen omdat jij een kut gezicht hebt en zeikt over die auto die scheef geparkeerd staat.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online