Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Zolang je gewoon 2'' hemi's koopt en daar 4 laagjes (zoiets?) gomtape of wheatpaste omheen plakt heb je sowieso genoeg speling voor je quickmatch. En quickmatch brandt zo snel omdat de hete gassen die vrijkomen bij het ontsteken van blackmatch zich over het quickmatch-buisje verspreiden en zo dus in een keer bijna alle blackmatch aangaat. Als je een stukje blackmatch hebt met niet zo veel meal eraan maakt dat niet uit, dat slaan die hete gassen dat stukje gewoon over. ^_^

Edited by Sharkie
Link to comment
Ok, ik zoek een betrouwbaar pyro-clock design gebaseerd op Quickmatch en timefuse.
Gewoon de timefuse in de quickmatch steken en linken werkt niet omdat het commerciële spul zo snel is dat het alles wegblaast.
Ideas?! Shoot!

Mischien kan je soort van crossmatch techniek gebruiken, gewoon een gaatje priemen in je TF en daar 1 stukje blootgemaakte BM uit je QM doorsteken. Of een paar gaatjes achter elkaar priemen en meerdere stukjes doorheen steken. ID?
Link to comment

Ja ondertussen weet ik al wel hoe je moet crossmatchen hoor ^_^

Hm sjeef ik weet niet of je snapt waar ik naartoe wil (of mss ben ik niet helemaal mee met je techniek).

Ik wil een sequentie opbouwen waar er enkele seconden delay tussen de shells zit.

Edited by danny db
Link to comment
Ja ondertussen weet ik al wel hoe je moet crossmatchen hoor ^_^

Hm sjeef ik weet niet of je snapt waar ik naartoe wil (of mss ben ik niet helemaal mee met je techniek).

Ik wil een sequentie opbouwen waar er enkele seconden delay tussen de shells zit.

Ik snap wat je wil, alleen is het moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..
Maybe helpt dit artikel
Ik zal straks even tekenen wat ik bedoel,nu eerst op zoek naar voedsel.
Link to comment

Of hier.

Conversion Table.

Even zoeken zo moeilijk kan het toch niet zijn.???

En een korte vraag erbij,heeft er hier al eens iemand van vloeibaar naar stollende sassen gekeken.
Ik weet dat er iemand al eens bezig is geweest om dit uit te zoeken. alleen kan ik niet meer vinden waar dit is neer geschreven.
Volgens mij was het Warez die hier ooit eens wat mee geexpirimenteerd heeft. ^_^

Mijn bedoeling zou zijn om een sas met desnoods effect te gieten,in een vorm die voor mij het beste uit zou komen.
Voorbeeld van een gietsas kun je zien op knalpatronen mooi glad en makkelijk.

Of zit ik hierin helemaal verkeerd. ^_^

Edited by Lontje
Link to comment

Mijn KNO3 is dus op, heb wel nieuwe geregeld maar weet niet of die op tijd aankomt. Zo niet, ga ik denk ik KP maken. Ik heb er wat over opgezocht maar niet erg veel kunnen vinden. Ik vroeg me af of je KP ook voor lift kan gebruiken? En moet je KP gewoon op dezelfde manier maken als pulverone? Dus bevochtigen en door de 10 mesh zeef drukken. Ik geloof dat niemand hier echt KP gebruikt, maargoed, niet geschoten is altijd mis.. ^_^

Link to comment
En een korte vraag erbij,heeft er hier al eens iemand van vloeibaar naar stollende sassen gekeken.
Ik weet dat er iemand al eens bezig is geweest om dit uit te zoeken. alleen kan ik niet meer vinden waar dit is neer geschreven.
Volgens mij was het Warez die hier ooit eens wat mee geexpirimenteerd heeft. ^_^

Lontje,
Ik moest gelijk denken aan deze post op APC (en dan de linker afbeelding), ikzelf heb (nog) geen ervaring met parlon/saran gebonden comps maar denk dat als die met voldoende solvent worden behandeld ze wel redelijk te gieten zijn.

Hope this helps!
Link to comment
Mijn KNO3 is dus op, heb wel nieuwe geregeld maar weet niet of die op tijd aankomt. Zo niet, ga ik denk ik KP maken. Ik heb er wat over opgezocht maar niet erg veel kunnen vinden. Ik vroeg me af of je KP ook voor lift kan gebruiken? En moet je KP gewoon op dezelfde manier maken als pulverone? Dus bevochtigen en door de 10 mesh zeef drukken. Ik geloof dat niemand hier echt KP gebruikt, maargoed, niet geschoten is altijd mis.. ^_^


Of je het als lift kan gebruiken weet ik niet,
maar als burst gewoon om rice hulls rollen (meestal 7:1 KP:RiceH.).
Link to comment

Is er ergens een model dat berekent hoeveel speling kan worden gecompenseerd met extra lift? Of praktijk ervaring ^_^?

(10)mm speling, (4"), (10%) lift+ (?) compensatie lift.

Er vanuit gaande dat ik uitstekend lift poeder heb. Ik dacht aan een 5%, maar er zijn sommige dingen in het leven waar je zeker van wil zijn!

Edited by danny db
Link to comment
Is er ergens een model dat berekent hoeveel speling kan worden gecompenseerd met extra lift? Of praktijk ervaring ^_^?

(10)mm speling, (4"), (10%) lift+ (?) compensatie lift.

Er vanuit gaande dat ik uitstekend lift poeder heb. Ik dacht aan een 5%, maar er zijn sommige dingen in het leven waar je zeker van wil zijn!

5mm aan elke kant is toch niet zo bijster veel? Denk dat je met 5% extra aardig zeker kan zijn. Ikzelf heb nog geen 4" geschoten maar bij m'n 3"ers heb ik ook wel die speling gehad en deed gewoon een schepje extra voor de zekerheid (grammetje of 3 denk ik). Maar kwaliteit van jouw of mijn lift is natuurlijk ook een lastige variabele.
Link to comment

Hm, apart. Die pulverone van jouw was opzich toch wel oke. Dat zakje wat je nog had laten liggen heb ik nog gebruikt voor stargun's/mine's namelijk ^_^.
Was dat niet gemaakt met de lift van Explomaan? Die had destijds niet zulke geweldige lift namelijk (pine C).

Nja, als het wel jouw lift was dan zou ik wat meer gebruiken ja. 15% sounds fair enough.

Link to comment

Euh, nee je hebt geen lift laten liggen hoor.. Anders is die nu iig op ^_^:P .

Hehe sorry explomaan, zal 't niet meer doen.

Maar met jouw lift zou ik idd 10% pakken, minder zou zelfs ook nog wel kunnen. Zoals explomaan al zei, je wilt je shell's ook weer niet te hoog.. Dat was bij mij afgelopen O&N wel het geval met 10%. Ik ga iig maar 7% gebruiken vanaf nu.

Gisteren ook nog een 25 mm starmine gemaakt om wat stars te testen op hun overgangen. 1 schepje pulverone wat stars en een krantenstop erop voor wat druk op te bouwen. Het werd m'n eerste bp knaller ooit ^_^ .

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...