Jump to content
PyroForum.nl

Het Is Weer Bijna O & N


User1

Recommended Posts

-1inch pijltjes, met 2 inch header.
-Wishtle pijltjes met salute.
- 2 & 3 inch shells met Glitter en blauw of rode sterren.
- mss een baraq, starmine, 1inch komeet
Hé we zien wel.

Ben nog wat aan het wachten op materiaal, en moet nog wat oefenen in de vakantie. Want er zal publiek zijn :D .
Maar eerst exaam. :o :huh:

Link to comment

Ik ben van plan het volgende te gaan maken:

-4 keer 3inch Pearlstreamer
-4 keer 3inch C6 met Al toevoeging
-4 keer 3inch C6
-4 keer 3inch C6 (met stukjes Charcoal zodat dat zo leuk naar beneden komt vallen ;-) )
-4 keer 3inch D1
-4 keer 3inch Green wave + Blue wave + Red wave
-4 keer 3inch Better pearl
-8 keer C6 met rode ring/groene ring
-1 keer 6inch willow
-Diverse 4inchjes allemaal 1 van deze bovenstaande effecten en nog.

-Een aantal 12mm en 17mm whistle pijlen met report.

-60 keer 4 gram klappers met thunderboltcompo + green vlame aan het begin. Bex look a like zeg maar.

De pearlstreamers zijn al af :-)

Link to comment

Ik heb plannen genoeg, en al vakantie dus heb veel tijd.
Maar ik maak drie wheels, eentje is al klaar met fluit drivertjes en crackling effect,(en goed vervoerbaar deze keer) daar moet ik alleen nog even wat extra licht effecten aan maken. De andere twee zullen of gouden danwel zilveren drivers hebben voor een grote zon effect te krijgen of een overloop van goud naar zilver, en dan wat groene, blauwe en rode flares erin. Dan maak ik 2009 in het groot en die zal oplichten door een star sas , waarschijnlijk amber, of combi met rood, en afsluiten met een flowerbedje oid.
Wat ook klaar is zijn 19 kokertjes voor een waterval met een lengte van 6 meter en de mix op basis van magnalium/magnesium/aluminium is ook al klaar, en ruim genoeg voor een extra aantal losse grote sparklers . Ik moet het alleen nog vullen en de brandtijd testen. Dit zal zo 1.5 minuut zijn ik hoop echter 2 minuten of langer. Dan heb ik voor zo'n 56 knallers de hulzen al klaar om gevuld te worden. (fluitmix). Vervolgens een aantal vuurpijlen, daar heb ik ook al 1 kilo lift met tail voor klaarliggen en crackling stars andere effecten moet ik nog maken (zowiezo wat spinner stars), en nog even wachten op martijn zijn tools, Dan kan ik bepalen met zijn tools en mijn lift hoe groot de payload mag zijn.

Voor de rest alleen plannen en nog niks concreets, maar dat zullen een heel aantal fonteinen en of starmines zijn en wat zooi samen met de kids en voor de kids (fonteinen sterretjes en flares), en natuurlijk de traditionele Jason combi's met consumenten vuurwerk. Als ik me verveel maak ik ook een waterval in het goud. En als ik dit jaar thuis ben bouw ik nog een rookbom en ga ik wat spelen met carbide.

en het beste nieuws.. twee nieuwe camera's dus beter film materiaal dit jaar.
M.V.G. Jason

Link to comment

Eveneens voor mij wat "ANxx gerelateerde mixages", en ik zit met de gedachten
te spelen om zoiets met een 3inch shell de lucht in te sturen..

Wat BP raketjes mogen natuurlijk ook niet ontbreken, en net als vorig jaar een plus-minus 100mm ID
candy raket richting de maan sturen (ga hem zeker filmen dit keer).

Wat 3 inch shells met onbekende stars mogen natuurlijk ook niet ontbreken.

Link to comment

Ik ga me O&N ook veel dingen maken


  1. 10 keer- 2inch c8 en tt
  2. 5 keer-2inch c6 met al
  3. 3 keer-2inch met d1 glitter
  4. 2keer-2inch met kclo4-al
  5. 20 keer 4 gram flash knallers en nog andere knallers!
  6. veel andere dingen (starmines en pijltjes met playloads)
  7. :o

    Heb er veel zin in!

    Link to comment

    Flash in een device verwerkt is een heel stuk minder gevaarlijk dan als los poeder. In een device vallen de factoren statische elektriciteit en frictie zo goed als volledig weg, en 70/30 is nou niet heel erg gevoelig voor schokken. Dit gaat uiteraard niet volledig op voor de instabielere flashes, zoals deze met magnesium, chloraten, zwavel, chromaten en dergelijken. Overigens heb ik nog nooit gehoord van een chinees stuk knalvuurwerk wat spontaan af gegaan is, dus zelfs chloraat/zwavel/aluminium flashes in verwerkte vorm blijken nog niet zomaar af te gaan. Dit was niet bedoeld als bemoediging om ze dan maar te gaan maken overigens (ff mezelf indekken).

    Link to comment

    Onthou wel dat ik telkens aparte batches maak, al m'n spullen opzij zet en enkel en alleen de flash voor me liggen. Alles gaat via diapeer methode en ik behandel m'n flash net als dat ik een primary zou behandelen.

    Het opslaan van zoveel maak ik me niet zo druk om hoor... Heb vroeger wel meer vuurwerk hier opgeslagen, niet zelf gemaakt maar dat chinese vuurwerk is in mijn ogen nog een stuk gevaarlijker dan een goed gefabriceerde 7/3 knaller.

    (GEEN AANMOEDIGING! Met zulke hoeveelheden flash werken kan alleen als je al een tijd bezig bent en ervaring heb opgedaan! Vandaar ook geen foto's)

    Link to comment
    • 2 weeks later...

    Update: 2009 is klaar 50 cm hoog en totaal 2 meter breed. Het is in twee kleuren geworden amber en rood, met 200 tot 250 gram sas per cijfer. Het kan zijn dat ik er nog wat groen bijtover, maar in principe is het klaar. En ook drie holle Jason style cone fonteinen in het rood met zilver gegoten. Van het afval en beetje bijgemaakte sas, heb ik een kleine 100 stars voor 2 starmines gesneden 15-20 mm en gecoat/primed intussen. Moet net zoiets worden als die starmines bij zena.
    Dan de waterval is ook klaar, maar hield geen sas over dus ligt nieuwe batch klaar voor losse sparklers. Waterval kostte 2 kilo sas deze keer, ik had niet eens over om hem te timen dus zie het wel met O op N. Zometeen ff strijkers halen voor de kids en dan houtskool fijn maken en dan kan ik weer verder met mijn wielen.

    Groetjes Jason.


    Opslaan vuurwerk, ik heb toch ook weleens zitten zweten omdat bepaalde divices met het drogen spontaan opwarmde, bv blauwe drivers met koperoxide. btw die werden al warm bij het rammen.
    Maar met flash ook die met zwavel heb ik nooit problemen gehad of voorzien. En opslag ... in mijn goede oude tijd stonden hier ook 10 100.000 rollen en zo'n 200 kilo verwerkte sas in de schuur.
    Nee het gevaar zit hem in het maken en drogen en dan is het gevaar geweken bij normaal vuurwerk en normale recepten. O en vergeet ik bijna te zeggen als je wel weet waar je mee bezig bent en niet ineens zonder ervaring maar iets gaat maken omdat je dat recept van internet hebt afgehaald. Hoeveel mafkezen en ook goede bekenden met kno3/suiker smelten, carameliseren al ongelukken maken geeft al aan hoe onvolledig de info op internet kan zijn, of hoe eigenwijs sommige durven te zijn.

    Edited by Jason
    Link to comment
    • 2 weeks later...


    Dit zijn zo`n 75 6-10 grams flash knallers met in het midden een aansteker ter vergelijking. De kokers zijn zelfgerold van kraftpapier maar niet gelijmd (wat enorm in tijd bespaard)
    De flashcompositie is:

    Kaliumperchloraat 70
    German dark aluminium 18
    Magnesium 12

    Deze knallertjes moeten mij op oudjaar bezighouden samen met 10 ´25 grams flash balls´ gemaakt van pinpongballen, kraftpapier en behanglijm ;).

    Ook maak ik nog wat rode flares met en zonder knal en misschien een aantal fontijnen.

    Explomaan
    Link to comment
    het ligt er aan hoe snel je lonten branden he, en hoe veilig je het wilt maken ;)


    Deze lonten zullen bijna 8 sec. branden voor ze de flash raken. Veel te lang als je het mij vraagt. Die 3 seconden van Leander zijn veiliger! Je weet hoe ze gebouwd zijn en wanneer ze gaan. Als er zo'n lont aan zit bestaat er de kans dat er iemand in de buurt gaat lopen en dan verrast raakt. Ook kun je zo slechter inschatten wanneer de gaat, waardoor je ook verrast wordt. Ik zou er 2 of 3cm afhalen!
    Link to comment
    De flashcompositie is:

    Kaliumperchloraat 70
    German dark aluminium 18
    Magnesium 12
    Heeft deze compositie nog een bijzonder voordeel op de gebruikelijke 70/30? Ik zou zelf deze gebruiken met bovenstaande grondstoffen. Deze komt erg dicht in de buurt van de luidste flash die mogelijk is zonder 3 micron flake titanium te gebruiken.
    Link to comment
    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...