Jump to content
PyroForum.nl

Pyro-stuff.com


ener

Recommended Posts

Excuses ik was zelf op vakantie in spanje en heb je bestelling wel zien staan, echter heb ik op mijn laptop niet de informatie bladen die bij de tools horen en dus heb ik die niet kunnen mailen. Ik ga het meteen even doen.

Even in 't kort antwoorden op je vragen.
Rammen, tja het hoeft niet overdreven hard, maar als je wat langer met je tools wilt doen, gebruik dan een goede pers. Heb je geen pers doe het dan in ieder geval met ene houten of kunstof hamer. Ram een keer of 5 a 6.
Een derde eetlepel voor je nozzle. Deze hoeft van binnenaf gezien maar een paar mm hoog te zijn. Bij de kartonnen wand is hij altijd wel een heel stuk dikker omdat de tools schuin lopen.
Ongeveer 10mm tot boven de core stoppen met brandstof en dan 10mm relay mix, win39 is mooi en veel gebruikt.
Hoe meer dunnere lagen hoe beter, 15mm per keer is een mooi gemiddelde. 1% vocht aan je brandstof toevoegen voorkomt stuiven genoeg.

Link to comment
  • Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wo avond besteld, vrijdag in huis! Top!!!

Heb nog wel enkele kleine vragen over de '19,7mm BP coreburner rocket kit'
1. Hoe hard rammen (b.v. zoals je een moer vastdraait? dus totdat ie goed vast zit of nog een slagje extra?)
2. Ik ben van plan eerst pulverone te maken en die te gaan rammen. Is dat zonde van mijn tijd?
3. Hoe ver boven de core stoppen? Moet natuurlijk ook beetje proefondervindelijk gebeuren maar wat is een goed begin, 1cm 2cm?
4. Hoe dik de nozzle te maken. Mijn idee is 1.5 cm. Goed idee?


Ik heb ergens gelezen dat die estes rocket motors snel buskruit/pulverone is met 6% motorolie zodat het niet resulteerd in een KATO.
Mischien een leuke test voor jouw, en het zou dan ook nog veel beter aan te stampen zijn zonder dat het stoft.

Greets,
Pure
Link to comment

ben er niet helemaal zeker van dat het 'niet' zal werken met die olie maar eerst maar eens gewoon :)

Nog drie vraagjes.
1. De brandstof dus helemaal zonder binder (dex o.i.d.)?
2. Er moet zeker een eindstop in?
3. Er staat minimaal 0.5 ton persen, is harder beter?

btw.. deze gekocht, voor dat geld maak je m idd niet zelf (Eur 159,- inc)

Edited by pdfbq
Link to comment

Werkruimte zat, bijna 45 cm als je de dwarsbalk er tussen uit haalt.

Te hard persen kan je tools beschadigen uiteindelijk, of je nou met 1 of met 6 ton perst, de brandstof wordt bijna niet verder gecomprimeerd.
Bovendien merk je wel heel goed of je met 1 of met bijv 3 ton geperst hebt tijdens het verwijderen van de spindle.

Pers je nozzle met 1 a 1,5 ton, dan de brandstof met 0,75 en de eindstop weer met 1 a 1,5 :)

Dex hoeft er niet persee in, maar 1% dex icm 1% vocht zorgt er iig voor dat je nooit scheuren krijgt, mocht die ene % vocht eruit dampen.

Link to comment
Motorolie in raketbrandstof :) .

Laat die bron eens zien!



Net als bij whistle kun je olie (of motorolie geschikt is weet ik niet maar ik denk van wel) aan snel blackpowder toevoegen om er rockets mee te persen.
Dit werkt echt heel goed en je hoeft dan geen aparte batches meer te maken voor je polverone, burst en rockets enzo..
Link to comment

Oei..

Met 1.5 ton perste ik de boel kapot.
Ik pers alles nu op ~0.6 ton en dat 'ziet' er goed uit.

Heb je toevallig van die sleeves over want door dat harde persen is mijn sleeve een soort kapot gegaan.
Het lijkt me geen standaard nederlands PVC maat of wel?

edit: Nog even ter vermaak foto's erbij. Mijn 'blasting shield' (dubbel 4mm lexaan van de gamma)
https://pyroforum.nl/uploads/post-3042-1282489436.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-3042-1282489442.jpg
Wil nog een handvat kopen, nog wat steviger.

Edited by pdfbq
Link to comment

We zijn vrij druk met de shop qua inkopen doen, voorverpakken en foto's nemen. Ik verwacht dat we vanaf komende week de sleeves ook los aan gaan bieden. Het is een must om sleeves te draaien ipv zagen, door in te korten mbv een draaibank is de sleeve altijd loodrecht.
Mocht je er haast bij hebben kan je ook even contact opnemen via de site.

Mooie pers, dat gaat je een hoop gemak opleveren.

Link to comment
Had je geen slangklemmen om je sleeve heen gedaan dan pdfbq?

En is zo'n blastingshield nou echt nuttig, of gewoon een vals gevoel van veiligheid?

Het plastic werd met die 1.5 ton gewoon tussen de slangenklemmen doorgeperst, vandaar.
1.5 ton is geen kattenpis, dat zijn 20 volwassen kerels die met z'n allen op een staafje van 19.7 mm staan he.

Wat blasting shield betreft, ik denk zeker dat het scheelt, maar leuk is het nooit lijkt me als er iets mis gaat.
Is iets van baat het niet, schaadt het niet :) en dat lexaan had ik toch nog voor m'n zuurkast.
Je moet sowieso gezichtsbescherming dragen als je perst. Hoeft nu dus niet. Edited by pdfbq
Link to comment

Als wij ook nog de uren zouden rekenen voor het in elkaar zetten van de ballmill zou het eigenlijk niet eens uit kunnen om ze te verkopen. Maar die tijd zien we maar een beetje als hobby.
Ook hebben we de keuze gehad om al het draai en snijwerk van ijzer te laten doen, maar we hebben ervoor gekozen om een ballmill samen te stellen uit materialen die puntgaaf zijn en heel erg lang mee kunnen, RVS frame, kwalitatief goed multiplex en goede motor dus. Van de klanten die hem gekocht hebben hoor ik niets anders dan lof, dus qua gebruik en prestaties zit het wel goed lijkt mij.
Binnenkort gaan we de ballmill ook als bouwpakket aanbieden op de site. Je krijgt dan de kist die klaar is met scharnieren en sluitwerk, met daarin de motor, frame, lagers, isolatie etc die zelf gemonteerd moeten worden.
Hieronder nog wat gedetaileerde foto's:

Edited by ener
Link to comment

Hij ziet er inderdaad wel heel goed uit.
Je kunt de trommels die er bij horen ook gewoon kopen bij winkels, voor als je een nieuwe nodig heb bijvoorbeeld.
En het Geluidsisolerende noppen schuim is ook wel heel fijn.

Ik zal er nog even over na denken om er 1 te bestellen, het zal wel even duren denk ik.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
De voorraad is weer aangevuld en we hebben enkele nieuwe items.

www.pyro-stuff.com

Wie o wie gaat die eerste 12" de lucht in knalle! :D

Ener, Ik zie bij die can shells blauwe fuse in de fuse hole.. Is dat die PG PL10? Grappig ik zat daar ook aan te denken, werkt dat goed?
thnx.
Sjeef.

Edit : Sjeef doet even een metertje of wat bestellen :D Thnx! Edited by sjeef1
Link to comment

×
×
  • Create New...