Jump to content
PyroForum.nl

Rocket To 1" Payload


Recommended Posts

Zo, dat is lang geleden dat ik nog een filmpje gepost heb hier. Dit vond ik wel de moeite om eens te laten zien.

Specs,
13.5 mm id
3.5 venturi
15 mm eindstop
90 % core
5mm doorlont gaatje
greenpowder als brandstof
Payload, kinder surprise shell met 10% mg+al-sterren (simpele formule)=18 gram in totaal.


Sorry voor mijn camera, mijn maat had geen zin om mee te komen :) eikel.


Link to comment
Ik snap ook niet waarom het nodig is, maar als je 1 cm gebruikt flopt het ding helemaal. Zeker de bovenste omdat ik daar een gat in moet boren voor de doorlont.


In de onderste moet je toch ook een gat boren? , je nozzle.
Ik moet ook ontzetten dikke eindstoppen gebruiken, rond de 7 a 10 gram gemalen kitty.

Maar toch wel goed gelukt moet ik zeggen;)
Doe zo verder en tegen O&N zul je het gezin verassen.
Link to comment

Ze waren al behoorlijk verast :) . Mijn bovenste gat is 1.5mm groter daarom legde ik er nadruk op :P . Zo 10 gram is behoorlijk veel :) . Ik gebruik ongeveer 4 gram ongeveer (ruw geschat).

Mijn winokur 33 sterren liggen te drogen, ik ben benieuwd wat voor effect ze geven in zo'n shell.

Edited by danny db
Link to comment

Kuch kuch ik heb het even verkeerd opgeschreven het is 5mm doorlont gaatje. Ik ram er wilgen-gp in met de achterkant van de boor. Omdat BBq-gp veel te traag zou branden. Ik heb er wel ergens foto's van :) als dat handig zou zijn.

Edited by danny db
Link to comment

Dat ziet er goed uit zeg!
Ik ben van plan binnenkort een vuurpijl met een 2" shell de lucht in te sturen.
Helaas heeft het een beetje vertraging en zit ik volgende week met school in Barcelona, maar hij komt er zeker een keer.

Wat had je eigenlijk als break gebruikt?

Link to comment

Ik heb al een paar vroegtijdige knallen gehad, maar dan is het een kwestie van 1 cm ruimte tussen core en eindstop te houden.

Break was een 'zakje' kclo4-alu(gd) flash 1 à 2 gram, knalt wel heel hard. Maar mijn sterren blijken er tegen te kunnen

Mooi man een 2" moet mooi effect geven.

Link to comment
×
×
  • Create New...