Jump to content
PyroForum.nl

Flash


pyromania

Recommended Posts

  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sorry als ik misschien wat onvolledig overkom, ik bedoel dus bijvoorbeeld de flash uit een strijker.


maar zoals ik al zegde, als je zeg over welk vuurwerk het ga kan ik dat opzoeken.


Ik denk, dat hij denkt dat het witte kruit uit strijkers (pirate e.d) flash is. Althans, zo denk ik dat het zit. In strijkers zit naar mijn weten geen flash.
Link to comment
het witte kruit uit strijkers (pirate e.d) flash is.


Nee hoor in mij zit er alleen een rode vloeistof en geen wit kruit sorry :P

In de pirat strijkers die ik de vorige keer had opengebroken om wat raketjes te maken zat gruis kruit.
Ik veronderste meal ofzo, de donkerheid van kruit was niet overal hetzelfde. In het bovenste gedeelte aan de ontbrandingskant was het iets lichter dan aan de onderkant.
Yellowcard zij me dat een gedeelte van het kruit ook een vertragende werking had op de ontbranding ik denk het donkere gedeelte.
Want ik heb de hele inhoud van de strijkers gemengd en van dat raketten gemaakt maar geen enkele is ontbrand :cry: alhoewel ik ze nog had geprimed met zelfgemaakte meal die wel ontbrande.

Pirate
Link to comment
Ja, ik kwam er ook net achter op Chemixtry. Er stond dat het alleen niet zo'n hoge kwaliteit was. De hoogste(maar wel instabielste) was KMnO4+Mg, meende ik ergens te lezen.

Kwaliteit is inderdaad zeer zeer slecht.
KMnO4+Al word ook zeer veel gebruikt.
Link to comment

Bedankt Zerco c, er staat inderdaad nog wel handige informatie in die topics. Ze staan alleen niet meer op de 1e pagine van topics, en ik had er niet aan gedacht dat er achter nog meer waren.
Ik ga waarschijnlijk eerst wat KCLO3 flash maken, ik las alleen dat je daar geen zwavel in moet gebruiken, waarom niet ? of kan dit wel ? En wat is dan de verdouding met Aluminium, als je alleen KCLO3 als oxidator gebruikt ?

Link to comment
Bedankt Zerco c, er staat inderdaad nog wel handige informatie in die topics. Ze staan alleen niet meer op de 1e pagine van topics, en ik had er niet aan gedacht dat er achter nog meer waren.  
Ik ga waarschijnlijk eerst wat KCLO3 flash maken, ik las alleen dat je daar geen zwavel in moet gebruiken, waarom niet ? of kan dit wel ? En wat is dan de verdouding met Aluminium, als je alleen KCLO3 als oxidator gebruikt ?

Succes met zoeken :wink:
Link to comment
Er staan alleen compositeis in met '' Potassium perchlorate '', wat KCLO4 is, toch ? Ik die chem heb ik niet en krijg ik niet, ik krijg KCLO4. Er staan ook een enkele compositie in met Potassium permanganate, wat KMnO4 is, toch ?
Of maak ik wat engelse foutjes ?

je kan KClO4 vervangen door KClO3 alleen niet als die compositie zwavel bevat.
Link to comment

×
×
  • Create New...