Jump to content
PyroForum.nl

Mijn ogen liegen niet, maar wat zag ik ?


Snooby

Recommended Posts

Gisteravond om ongeveer 11 uur reed ik over een boerenweggetje tussen de weilanden door. Het was een behoorlijk heledere nacht en ik zag een hoop sterren. Ik was hard aan het praten met wat vrienden die voor mij fietsten tot ik in mijn ooghoek iets fels zag. Ik draaide me om en zag iets supersnel de lucht in vliegen. Het was precies een vallende ster maar dan de lucht ín ipv omgekeerd. Ik riep nog ''knal'' omdat ik de eerste seconde meteen aan een vuurpijl dacht :( Maar ik hoorde niks. Ik kon het ding zo'n 2.5 sec de lucht in zien gaan tot hij gewoon te ver was :P WTF heb ik gezien/

Link to comment

Ok jongens, vertel op, wie van jullie pyromanen woont er bij Snooby in de buurt!? :P

Waarschijnlijk wat het een vuurpijl inderdaad. Misschien ook wel een commerciele waarvan de payload simpelweg weigerde. Daarnaast is hoogte moeilijk te schatten, zeker vanuit je ooghoeken, en in het donker.

Link to comment

Ik zag niet goed waar het vandaan kwam, maar ik denk dat het een behoorlijk stuk verderop moet zijn geweest. Ik hoorde totaal geen geluid en het was echt precies hetzelfde licht als een vallende ster, mooi zilver. Het was 100% geen vuurpijl, daar ging die te hoog en te snel voor..

Link to comment

Een UFO dus, want we hebben het nog niet geïdentificeerd. :(

Hmm...
Een aardappel uit een zware spudgun die toevallig ontbrandde?
Een vuurvliegje dat van mijn pure caffeïne heeft zitten snoepen?
Een Alien die zich herinnerde dat er thuis een pizza in de oven lag?
De casemod van GC_vos? (Met 18 fans moet 'ie een heel end komen)
Een geïrriteerde boer die zijn zaklamp nou ECHT zat was?
Een star van 6", hard als diamant, afgevuurd met 3kg flash?
Of... Was het een banaan? :P


Ik ga voorlopig voor de modelraket. Die komen héél hoog! (Van de pro's dan) en ze gebruiken ook regelmatig Aluminiumpoeder om de temperatuur op te krikken. Met een 10cm ID raket zie je die echt duidelijk. :P

Link to comment

Ik ga voor de laatste optie van stijn....

Heb je daar ergens in de buurt een militair terrein...? Als dat zo is, ga er dan maar vanuit dat het lichtmortier is geweest. die doen precies wat jij beschrijft. Zo niet, dan zou ik mn bed bewaken voor grijze mannekes! :P

Link to comment

Of het kan een satteliet geweest zijn. Die kun je ook heel vaak voorbij zien komen als je er op let, en niet zo vaak als je er niet op let. Maar die dingen gaan vaak niet snel genoeg om een lichtstaart achter te laten, tenzij het ISS door de dampkring is gestort, maar dan zouden we het wel op het nieuws gezien hebben :P

Link to comment

Eff serie, ik dacht meteen aan een enorme raket of een ufo ofzo :( Het kan gewoon geen vuurwerk zijn geweest. En ik was nuchter, naja had 1 joint op maar dat doet er niet toe. Voor mn gevoel vloog het ding 10km per uur ofzo. Ik weet wel wanneer iets vuurwerk is of niet :P Zou onderhand ook wel moeten denk ik.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...