Jump to content
PyroForum.nl

under cover in Nederland


Recommended Posts

Undercover in Nederland

(zit ik hier juist, verplaats me als ik fout ben)

http://www.youtube.com/watch?v=a8NbSBS4AEE

Hier is al iets gezegd geweest op dit forum van deze reportage, hier het beeld materiaal.
Het is maar aleen het eerste deel, de knuppel heeft het niet helemaal geupload. Heeft iemand de volledige aflevering?Ik wil wel weten hoe het afloopt :).
Het is een spraakmakende documentaire, maar is het mischien een beetje overroepen?

Mvg danny

Link to comment

Pfff, vuurwerkbommen gezeik. Sinds wanneer doen terroristen nog de moeite om met vuurwerk te gaan kloten. Ze kunnen net zo makkelijk aan echte explosieven komen. Als ze dat nou eens wisten in dat programma, ik vraag me af hoe ze dan zouden reageren.

Link to comment

Dat zou een intressante reportage zijn, pak weg twee 16 jarige die een bom maken (anfo ofzo) en dat dan allemaal registreren zoals deze gozer doet ( hoe simpel het wel is om sommige dinge in de winkel te kopen). Dat zou een schok zijn door heel het land als deze bom werkt dan toch. Je kan er gelijk een heel seizoen met vullen :P

Zou je dan opgepakt worden als je zo op tv komt :)

Link to comment

Heeft er iemand van jullie hier een link/bestand met het vervolg van die aflevering? Op Youtube vond ik alleen dat deel dat gepost werd door danny_db...

Dank bij voorbaat

Link to comment

Nja, de reacties op het zware vuurwerk zijn misschien wat overdreven maar als zulke dingen in de verkeerde handen komen kan je inderdaad zware problemen krijgen. :P Niet dat ik terroristen zulke dingen zie kopen natuurlijk.

Buiten dat is het best wel schokkend wat zich allemaal afspeeld in de samenleving wat je niet direct ziet, zoveel pedofielen, dierenseksliefhebbers (wtf :) ) etc... dat maakt me soms wel misselijk. :/

Link to comment
  • 5 months later...

Maar deze handelaar heeft dus ook de balle verstand van vuurwerk.

6 inch shells onder het kinder zitje van zijn dochter+ nog zitte roken in de wage..
Zeggen dan je de mortierbuis gewoon zo moet neer zetten dan shell erin en afsteke :P
Mortier buizen moet je ALTIJD vast zetten vooral met 6 inch!
En hij verteld er ook niet bij dat er een schietlont aanzit.

Buizen schuin ophangen enz. :D

Link to comment

Ik zie trouwens dat de link niet meer werkt dus ik post maar even de volledige versie;
http://www.youtube.com/watch?v=tZPsdBj3c6k
http://www.youtube.com/watch?v=iCzPuq7u1SA
Ik lag / erger me echt kapot om die vrouw. Met haar stomme commentaar.
Tja wel jammer dat die gast gepakt is want hij had een hele leuke website met veel mooie filmpjes en info.
Maargoed aan de andere kant, Als er brand uitbreekt in die gast zijn woning, kun je wel weten wat de gevolgen zijn.
Ook wel ziek dat hij die 3 inch titaan salute's gewoon met de hand weg gooit. Als je weet hoe hard die dingen gaan :D
Wat ook wel grappig is; Die reporter zegt ik begin me nu erg ongemakkelijk te voelen. Terwijl ze daarna gewoon zitten te geniete van die salute's.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Ja precies, die vrouw die het over terroristische bommen heeft. Zie je het al voor je dat van die terroristen met mortieren op hun schouder titaan salutes af vuren.
Trouwens dit soort filmpjes word onze hobbie niet minder gewardeerd. Het gaat hier puur om zwaar illegaal vuurwerk. En niet over dingen zelfmaken zoals starmines en pijlen ofzo.

Link to comment
Maar het is vuurwerk, en mensen die vuurwerk maken maken ook zulk gevaarlijk spul. (even in de denkwijze van een gemiddelde nederlander.)


Het is niet omdat wij het zelf maken dat het veiliger is! Maar bij ons gaan wij uit respect voor onze hobby veel meer de veiligheid in acht nemen bij het afschieten omdat een ongeluk bij ons veel nadeliger zou zijn dan bij de illegale handel. Als een van ons een ongeluk zou hebben (met vuurwerk wel) denk ik dat het gedoogbeleid dat we nu hebben (ik denk dat wij een soort gedoogbeleid krijgen) weg zou vallen en dat ze ons misschien echt actief gaan opsporen.
Link to comment
(ik denk dat wij een soort gedoogbeleid krijgen)
Oh echt niet hoor. Als ze je iets zien afsteken word je net zo hard opgepakt als iedereen. Afsteken van professioneel vuurwerk (shells) zonder vergunning, en buiten de toegenstane tijden. Als ze er dan nog achter komen dat je het zelf gemaakt hebt plakt er ook nog een boete voor het afsteken van gemodificeerd vuurwerk (ofzo) op je voorhoofd.

Het punt is dat ze handel veel sterker aanpakken dan het afsteken, omdat ze het dan bij de bron aanpakken. Als er geen handel is, steekt er ook niemand af. (Want ze hebben het niet)
(En wij dus lekker wel :P:D) Edited by mr.stijntje
Link to comment
×
×
  • Create New...