Jump to content
PyroForum.nl

Pyro vereniging


Leander

Recommended Posts

Ik ben Leander, 17 jaar, en ik ben nu ongeveer 2 jaar bezig met pyrotechniek. Ik heb al best wat kennis en ervaring opgebout, en hoor echt niet meer in de ''kewl sectie'' thuis. Ik vind (natuurlijk) zelf dat ik er best verantwoordelijk mee om kan gaan, maar daar heb ik natuurlijk mijn ouders niet van kunnen overtuigen.

Nu vroegen zei zich af of er geen ''vuurwerk-club'' bestaat. Dus een soort vereniging, waar ik meer kan leren op een verantwoordelijke manier. Vond ik opzich niet zo'n gek idee... B)

Ik weet dat er een ene Nederlandse Pyrotechnische Vereniging Barbara heeft bestaan, die half jaren '90 is opgeheven door ruzies in de organisatie, of iets dergelijks.

bestaat er nu (ook nog) zoiets, dan zou ik daar wat meer informatie over willen krijgen.

Zo niet, is het misschien leuk om zoiets op te zetten?

Link to comment
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik denk dat je eerst een veiligheids boek van 20 cm dik uit je hoofd moet kennen.Als je dat dan nog is gelukt denk ik niet dat je toestemming krijgt,in het topic "gamekeeper in de toekmomst" wordt gezegd dat gamekeeper verboden word mischien B) .Ik denk dat als je nu een vergunning aan vraagd dat dat niet dooraat want je leert zogenaamd een bom maken.
gr.Jaffe

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik wil eventueel wel een club/vereniging oprichten met een paar mensen, maar dan moet er voldoende animo voor zijn. Binnenkort word ik 18, dus dan heb ik iets meer mogelijkheden dan nu. Als er een paar mensen van bij voorkeur 18+ (of in ieder geval 16+) in de omgeving van Leiden wonen die ook wel zin hebben om een pyro vereniging op te richten, kun je me dan PM-men? Dan kunnen we gaan informeren naar de regelgeving, vergunningen etc. (Verder van Leiden mag op zich ook wel, maar niet meer dan 15 km, want ik zal er heen moeten fietsen...)

(...)ik ben nog nooit in aanraking geweest met de politie (...)
Houden zo! Ik ben een keer opgepakt voor een iets te groot vuurtje, waarvan ze gelukkig niet precies wisten hoe het ontstaan was (3x raden :P )
Link to comment

Ik denk echt jammer genoeg dat hier strenge regels voor gelden, of het is gewoon verboden, rocketry verenigingen mag weer wel, maar dat mag je ook niet overal doen...


Lttrz

Link to comment

Alleen al het aanvragen van een eenmalige vergunning voor het lanceren van je rockets kan al heel veel problemen geven. Dit afhankelijk van de gemeente en dienstdoende ambtenaar aldaar.

Verder gelazer met regels wil ik niet eens aan denken.

Maar heel veel succes aan degenen die iets willen / gaan oprichten. Keep us updated!
Gr33tZ

Link to comment
  • 1 month later...

Het lijkt mij sowieso heel gaaf. Een vereniging met een eigen webiste, bijeenkomsten bijvoorbeeld 4 keer in het jaar waarbij je elkaar vertelt over uitvindingen die je hebt gedaan en leuke idee'tjes. Dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, je huurt gewoon een zaaltje. Als we het gewoon een beetje geheim houden, dus een website die niet via google te vinden is, we houden elkaar op de hoogte van bijeenkomsten door middel van email-ketens (dus een soort telefoonketens maar dan van email), dan denk ik dat het prima mogelijk is.

Misschien is mijn idee veel te romantisch, maar het lijkt me wel wat.


Waarschijnlijk moet je een potje kopersulfaat al in een 5 cm dikke kluis doen :mellow:


Zeer terecht! Kopersulfaat is een niet concurrerende enzym remmer. Zéér giftig als je het binnenkrijgt, kun je zomaar dood van gaan. Werkelijk, dit is serieus.

PS: Nog pyrotechnici in Friesland?
Link to comment

Het vertellen van nieuwe ideen, en uitvindingen kunnen ook via het internet of telefoon. Waar het mij meer om gaat is het syntheseren, maken van devices, en eventueel ontsteken van vuurwerk en hoog energetische stoffen. In het echt kun je IMO veel sneller en beter van iemand leren, en het is natuurlijk ook leuk.

Ik zie het nut er niet van in om 3 uur lang in een bedompt zaaltje over de fysische eigenschappen van buskruit te discussieren. .. :mellow:

Link to comment

Aah nee, zo bedoelde ik het ook niet. Gewoon een keer met zijn allen bij elkaar komen, samen een biertje drinken en zo even met iedereen praten, dan weer even met die, en dan weer met een ander. Eigenlijk iets wat lijkt op een staande receptie.

Maar ik zit maar wat te fantaseren hoor.

Link to comment
  • 2 weeks later...

He dat zal wel vet zijn zoiets.
Ik val dan nog onder de n00bs om het zo maar te zeggen. Maar als er mensen in flevoland zijn, (meppel is voor mij ook dichtbij) wil ik dolgraag wat leren. :mellow:

Hoofdletters en leestekens. Het niet gebruiken hiervan levert je volgende maal een warning op. T.

Link to comment

Er is dus blijkbaar best animo. Nu nog iemand met tijd, die het initiatief en of risico neemt een meeting te regelen. Ik ben daarvoor niet beschikbaar ivm. aankomende examens.

Tip: Als er data, tijden en locatie word afgesproken, via mail of pm!

Link to comment

Het lijkt mij handiger om zo'n meet op te zetten in de zomervakantie. Iedereen heeft dan wèl tijd. Je kan dan ergens in Utrecht (midden van het land) bij een member afspreken. Maar natuurlijk moeten we altijd uitkijken voor de blauwe mannetjes die het niet zo op onze hobby hebben. :rolleyes:
Een andere meespelende factor (voor mij dan) zijn ouders. Ik denk niet dat mijn ouders het heel erg leuk vinden als ik naar onbekende vriendjes van een forum zou gaan. :mellow:

Greetz
IM

Link to comment

Ik zou ook best willen komen maar zoals infernoman hierboven zegt zijn ouders inderdaad een irritante factor. :rolleyes:

Als ik zou mogen komen kan ik waarschijnlijk ook niet iets demonstreren ofzo want ik heb totaal geen ervaring met pyro, wel theoretisch maar dat is wat anders, want ik mag niets van mijn ouders proberen. :mellow:

En in de zomervakantie lijkt mij ook de beste tijd voor een meeting.

Greets

/Edit: Spelfoutje. ;)

Link to comment

×
×
  • Create New...