Jump to content
PyroForum.nl

Duvel

Recommended Posts

Ik merkte (tot mijn grote verbazing) dat er nog helemaal geen topic of zelfs geen post was over H3.
Nu mijn vragen: moet ik dit nu gewoon gebruiken in poeder vorm, of op dezelfde manier als Pulverone?
Iemand (ik geloof mr. Stijntje) had dit al beprobeerd, en het ging écht snel.

En b.t.w., dit is te gebruiken als lift én break, toch?
Want als dit ook te gebruiken is als break dan is dat heel handig voor chloraat-based stars.. B)

Link to comment
Nu mijn vragen: moet ik dit nu gewoon gebruiken in poeder vorm, of op dezelfde manier als Pulverone?
Iemand (ik geloof mr. Stijntje) had dit al beprobeerd, en het ging écht snel.

En b.t.w., dit is te gebruiken als lift én break, toch?
Want als dit ook te gebruiken is als break dan is dat heel handig voor chloraat-based stars.. B)

Ikzelf heb altijd de poedervorm gebruikt, airfloat koolstof en zeer fijn KClO3 samen in een afsluitbaar potje, even schudden, klaar. Dat was al in die mate snel dat ik eigenlijk nooit overwogen heb om er de pulverone methode op toe te passen. Maar nu je het zo noemt... ;)

Ik zou het niet gebruiken als lift, BP werkt toch prima daaroor? Waarom KClO3 daaraan verspillen? Daarnaast is de kans dat je insert niet ontsteekt bij H3 groter dan bij BP door de bijzonder korte, snelle ontbranding. Maar als burstcharge is het inderdaad erg geschikt voor chlorate-based-stars.
Link to comment

Als je je houtskool en je kaliumchloraat allebei tot zeer fijn poeder maakt hoef je het alleen in een goed afsluitbaar potje te doen en ff goed schudden en dan brand het snel genoeg, dan is het volgens mij tijdverspilling om het via de pulverone methode nog sneller te laten ontbranden, want voor je break heb je wel genoeg kracht met de gewone poedervorm. Als lift kan het wel, maar vind ik prettiger, want dat is goedkoper B)

Link to comment
Iemand (ik geloof mr. Stijntje) had dit al beprobeerd, en het ging écht snel.

Juppem, dat was ik.
Ik heb er wat % Dextrine doorgedaan, kneedbaar gemaakt met Water/Alcohol, en door een zeef gedrukt.
De 'sliertjes' die je overhoudt moet je laten drogen, beetje breken, zeven om het van het poeder te scheiden, en je pulverone is klaar!

Als ik eens tijd heb zal ik een filmpje maken van mijn H3 in actie, is wel indrukwekkend spul.

gr.
Stijn
Link to comment

Ik heb vandaag voor het eerst H3 gemaakt en ik moet zeggen
dat ik toch wel onder de indruk was B)
Mijn koolstof was niet heel fijn,dus ik vroeg me af of je H3 ook gewoon in een kogelmolen kunt doen
of is het beter de koolstof en KClO3 appart te vermalen en dan samen tevoegen?

ArTiC

Link to comment

Dat is inderdaad beter ja, nu is H3 niet zo extreem gevaarlijk, maar ik heb mezelf beloofd dat ik geen KClO3 mixen in de ballmill (die overigens nog niet af is :P ) ga doen.

Maar als je 100% niet-statisch materiaal hebt, dan kan het zeker.
(Anders ook, maar ik houd niet van risico's, dus ik raad het af)

Edit:
:D:PB);):D 999 posts, nog één post, en ik hoor officieel bij de post-whores, of niet?

Link to comment

KClO3 compo's in een ballmill is inderdaad niet bepaald verstandig. ClO3- is een toch wat instabiel deeltje wat een aardig explosieve reactie kan geven bij schokken of frictie. Voor juist die twee dingen is een ballmill perfect.

Verder is H3 inderdaad een aardig snelle compositie. Ik heb er zelf ook mee gewerkt en ik prefereer het op de meeste dingen ver boven BP. De enigste nadelen zijn dat KNO3 + S voor mij goedkoper zijn dan KClO3 en dat het niet ballmill compatible is.

Ps. Stijntje, ik vind je geen postwhore hoor... Althans, zo denk ik erover. Maarja, ik zit je op de hielen dus ik zou jou ook gene postwhore noemen omdat ik mezelf dan ook in het verkeerde daglicht zet.

Link to comment

Neem het zekere voor het onzekere en mill de beide componenten apart. Just to be on the safe side.



Verder hoop ik dat de heren weten dat je bij 1000 posts een automatische "1-maand-postwhore-ban" krijgt.

Deze is natuurlijk af te kopen dmv. bepaalde (on)eerbare voorstellen aan bepaalde (Lees mods) mensen op dit forum. B)

Gr33tZ

Link to comment
  • 8 months later...
Guest Rico

Heb voor vanavond ook maar eens H3 geprobeerd. Had 4 gram gemaakt, 1 gram om te testen, 3 gram in een knaller. En toen kwam ik erachter dat mijn gluegun weg was ;):) .Toen maar gewoon in een huls gedaan en dichtgemaakt met watten, en de bovenkant shoot eruit en werd het h3 zo de lucht in geshoten. Ik had de lont zo gemaakt dat hij de onderkant van het mengel eerst aansteekte dus werd zo een vuurbal in de lucht :) Best leuk spul :P

Link to comment

Ik ben er inmiddels achter dat je van een goede pulverone H3 met wilgen koolstof, maar ongeveer 10% nodig hebt voor de lift.
Het is ook goed te doen als schietlont; een stukje schilderstape met daarover een mooi lijntje H3, dichtvouwen en van lont voorzien. Voila.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik heb net de allerfijnste pulverone van H3 gemaakt, het is extreem fijn.

De korreltjes zijn misschien 1mm, en nee het is echt geen poeder.

Denken jullie dat ik met zulke fijne pulverone het effect teniet doe, dat de hete gassen en vlamen sneller door het mengsel heen gaan, het zal zoiezo beter zijn dan standaard H3 poeder, maar misschien zou het iets sneller gaan als de ruimtetjes tussen de pulverone iets groter zijn (dus iets grotere pulverone), begrijpen jullie wat ik bedoel?

Het is namelijk echt superfijn, heb er een foto van gemaakt maar je kan het niet echt goed zien aangezien het de foto met een mobieltje gemaakt is.




Filmpje volgt mss later wanneer ik weer een wat grotere mesh H3 maak, dan zal ik tevens een vergelijking doen tussen poeder, super fijne mesh en iets minder fijnere.
Me chems zijn namelijk alweer uit de deur dus het kan ff duren.


EDIT:ok brand best snel, was nog nat, laatste keer dat ik iets boven een halve gram binnen afsteek, stereo is niet meer zo verkoopbaar zeg maar.


Lttrrzz

Link to comment

Er is een soort van optimale grote voor je korrels. Als je korrels groter worden zal het valmfront sneller zijn, maar heb je minder oppervlak per hoeveelheid H3. Maakt je de korrels kleiner zul je dus meer oppervlak hebben maar minder ruimte voor vlamfront door te laten. Die optimale grote zul je moeten uitproberen. Zelf denk ik niet dat het enorm veel zal schelen of je ze 1 of 2 mm dik maakt. Een grote in die richting zal ook wel werken als je ze een beetje groter of kleiner maakt.

Link to comment

Ok ik snap precies wat je bedoelt, best knap als je dronken bent, maarja whatever.

Ik heb twee korte filmpjes gemaakt, en beide waren best close, dit is echt de laatste keer dat ik een sas onderschat, het was nog nat, maar enige vlam erbij en het is weg.

Sorry dat ik elke actie film, kon het wel editen, maar het zag er eigenlijk wel grappig uit, net een first person view :) , maarja de H3 is dus dodelijk snel, en heb echt bijna mijn klauwen verbrand, damn moet echt weer nieuwe visco hebben, het maakt niet uit hoe goed ik me kno3 papier of me blackmatch maak, geeft altijd zeer verschillende brandsnelheden, zeer kut....

Betrouwbaarheid is belangerijk.

Video_0002.wmv

Ik heb nog meerdere filmpjes, maar die moet ik even editen, ik sta er frontaal op, al de filmpjes zijn gemaakt toen het nat was, en heb een keer echt me hand verbrand, die komt morgen, ik voel me eigenlijk wel dom :D , loop ik een beetje veiligheid te preken, en ben ik zelf onvoorzichtig.. :P

Ik kon ook dit filmpje niet posten en niet niet voor lul staan, :o maar dit geeft wel goed aan dat onbetrouwbare shit zoals sterretjes en kno3 papier niet als lont gebruikt kan worden en ook nooit gebruikt moeten worden, er zijn natuurlijk uitzonderingen, als je perfecte en monotome blackmatch heb kan je het dus wel gebruiken.

Normaal heeft mijn kno3 papier een lekkere constante brandtijd van 2 cm in vijf seconden, toen ie aanstond dacht ik ook echt dat de boel aanging, maar het ging uit, en ik met me snel resultaat en niet nadenken, leg nog wat nieuw kno3 papier neer, maar steek het restje dus direkt aan. :)

Ik heb dus echt een fikse brandwond van die H3 nu(niet dit filmpje dus), en ik wil iedereen dus ff inprenten ook al denk je dat het goed gaat, overrate al je composisties, meer afstand dan nodig is is niet erg, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, ik ben gewoon een lullo. ;)

Sorry voor de lange post mensen, slaap ze and be safe!



Lttrrzz

Link to comment

Hmm, ik was dit toppic al even vergeten.
Ik heb dus ook al H3 pulverone gemaakt en ik was ook zeer onder de indruk van de brandsnelheid, maar ik heb eens een brand test gedaan ten opzichte van commercieel BP pulverone en de BP ging sneller!
H3 is grappig goedje voor in de klas! Geen zwavel, geen nitraat, geen stank! Je hebt dus alleen wat stoffige rook en met een paar gram kun je heel de klas onder de rook zetten. Ik doe dit niet zelf, maar laat dit doen, want als ze mij betrappen dan mag ik mijn hobby wel vergeten en mij zie je het niet met een aansteker aansteken!

Ik herinner mij ook even dat ik nog H3 coated gras seed heb gemaakt, maar dit brand voor geen meter, hier heb ik er een filmpje van: Hmm, lukt niet om up te loaden, volgende keer probeer ik het opnieuw!

Edited by chemicalbrother
Link to comment

Zal wel lukken de schade is te overzien, alleen wel een paar vingertoppen lichtjes verbrand :) , dat is echt een rotplek.

Maarja idd, volgende keer gewoon of wat nieuw kno3 papier neerleggen, of gewoon niet aansteken. ;)



Lttrrzz

Link to comment
  • 1 year later...

Om dit topic maar eens uit de sloot te halen, ik krijg m'n H3 maar niet fatsoenlijk :P.

Ik heb BBQ houtskool 3 uur laten malen met wat staal zodat het helemaal airfloat was (van die leuk, plakkerige, rotzooi dus). Dit heb ik vermengd met de diapeer methode met wat KClO3 (0.31 g C met 0.76 gram KClO3) tot ik een mooi homogeen mengsel had. Vervolgens dit sas aangestoken. Terwijl ik rustig wachtte op de steekvlam kreeg ik echter een vlam te zien vergelijkbaar met greenpowder :P.
Zo schiet het dus niet op als breackcharge voor kleine shells.

Vervolgens de houtskool maar gepakt en er meal van gemaakt (is nu alweer 9 uur aan het trommelen). Dit brand weer wel gewoon in een flits weg. Ik snap echt niet wat er nu mis gaat.

De KClO3 eerst vijzelen helpt ook niet. De C en KClO3 samen vijzelen ook niet.. Iemand enig idee wtf er verkeerd gaat?

Link to comment

H3 maak ik altijd door eerst de 2 componenten appart te malen tot feine poeders, C meestal in de ballmill en de KClO3 in een vijzel (standaard verhoudingen). Daarna diapeer ik dit mengel heel goed en voeg ik nog ongeveer een mespunt dextrine toe voor elke 15 gram H3. Als laatste maak ik er een pulverone van door het te mengen met een paar % water/alcohol (30/70) mengsel, de solvent is warm want dan lost er meer KClO3 op. Zeef het tot niet al te grote korrels en u hebt een fantastisch snel brandend mengsel dat prima te gebruiken is als lift en break.

Gewone H3 waar geen pulverone is van gemaakt of niet gecoat is op rijsthulsjes brand ook niet echt heel snel.

Link to comment

Ok is goed ik zal van het weekend wel wat maken, en filmen.

Bij mij wordt het wel vele malen beter na granuleren wat ik niet vreemd vindt, vergeet niet dat als je meal maakt je het zaakje samen maalt in de ballmill waardoor de componenten veel iniger zijn vermengt. Ik neem aan dat je je H3 niet in de ballmill stopt..... Het is mij nog nooit gelukt om na gewoon diaperen een echt snel mengsel te maken, echter wel sneller als greenpowder, meer als langzame meal.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...