Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit vuurpijlen maken Tutorial

yellowcard

Recommended Posts

Posted

Die nieuwe doet het niet bij mij.
Ik krijg dan een schermpje waarin staat dat ik iets ga downloaden,
maar dat bestandje heet index.php
Kan iemand ff op een andere host uploaden

• 4 weeks later...
Posted

Hee,

Zeer nice pp bestandje;) Alleen er rest mij nog een vraag... Je hebt bentoniet gebruikt maar dat moet toch nog nat gemaakt worden? En je hebt dus het drooggewicht gewogen of hoe moet ik het zien?
Het kan toch ook met gips...

Groetjes Robert

Posted

Als je eindstop nat perst/ramt dan heb je kans dan als de stop droogt er keline scheurtjes in komen en daarmee de kans dat je je eindstop er uit blaast. Heb ik namelijk paar keer gehad, doe het nu altijd droog en gaat perfect.

Posted

Moet je dus ook kattebak korrels gewoon erin rammen.. zonder water of iets dergelijks? En die bentoniet word die dan Zo hard dat je er gewoon in kan boren?

Groetjes

Posted

Ik zou "kattebak korrels gewoon erin rammen" even willen nuanceren tot: "goed fijngemalen kattebak korrels gewoon erin rammen".

De korrels dus even in de ballmill/coffeegrinder/vijzel/whatever. Dit mooie fijne poeder ga je er vervolgens hard in rammen/persen. Zonder water inderdaad, en als je poeder fijn genoeg was, en je hard genoeg geslagen/geperst hebt moet je erin kunnen boren zonder dat er ook maar iets afbrokkelt.

Mijn eerste keer met bentoniet verbaasde ik me er ook echt over dat het spul zo giga hard wordt met een paar stevige klappen.

• 5 months later...
Posted
Ik zou "kattebak korrels gewoon erin rammen" even willen nuanceren tot: "goed fijngemalen kattebak korrels gewoon erin rammen".

De korrels dus even in de ballmill/coffeegrinder/vijzel/whatever. Dit mooie fijne poeder ga je er vervolgens hard in rammen/persen. Zonder water inderdaad, en als je poeder fijn genoeg was, en je hard genoeg geslagen/geperst hebt moet je erin kunnen boren zonder dat er ook maar iets afbrokkelt.

Mijn eerste keer met bentoniet verbaasde ik me er ook echt over dat het spul zo giga hard wordt met een paar stevige klappen.

Kan je er ook even met een hamer een paar keer flink op rammen?
SPELLING! T.
Posted

Hm ja ik ook.

Je neemt gewoon je buisje, doet er wat bentoniet of fijngemalen kattenbakkorrels in. Dan moet je een houten stok of iets dergelijks hebben die er precies in past, en niet te veel speling heeft. Even flink rammen met een hamer en je hebt een kei harde eindstop. Zorg dus wel dat je een stevige huls hebt die niet scheurt onder deze kracht.
Lijkt me toch niet al te moeilijk ? Succes.

• 4 weeks later...
Posted

Nette pijtljes hoor!
ook dit soort pp bestandjes zijn erg handig hier ga ik zekker ook wat mee proberen normaal gebruik ik namelijk kno3 sucrose 60:40 werkt ook prime :)

Warned, spelling. T.

• 3 years later...
Posted

Hee ,, je hebt er echt een heel mooie tut van gemaakt.. Ik heb aleen een vraag: wat zorgt ervoor dat de pijl de lucht in gaat want ik zag zo snel alleen maar staan dat je het kruit aan moet stampen maar dan werkt het toch ontploffend ?? Sorry voor mijn niet-professioneel taalgebruik.

Onder andere dat niet-professioneel taalgebruik levert je een warning op. (Prophet)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...