Jump to content
PyroForum.nl

Filmpjes


domino

Recommended Posts

Nou, hangen zou nieteens een probleem zijn, aangezien je dan geen contact maakt.
De kabel is positief en de rails negatief, als je gaat hangen dan maak je geen contact tussen beiden.

Ik wil ook toevoegen dat hij er nou niet uitzag alsof hij dit wou, zo nonchalant als hij zijn arm oomhoog doet.

PS: Zie je zijn hersenpan nabranden op het einde?

Link to comment
Guest Goner

Nam zelf maar gewoon aan dat het zijn haar was... veel erger kon het niet zijn (hoopte ik)! :D

En idd waarschijnlijk was hij onder invloed ofzo, als je ook ziet hoeveel mensen er in het begin te hulp schieten!

Link to comment
Nou, hangen zou nieteens een probleem zijn, aangezien je dan geen contact maakt.
De kabel is positief en de rails negatief, als je gaat hangen dan maak je geen contact tussen beiden.


Hoeft niet per se, als jij aan een hoogspanningskabel gaat hangen dan ga je er als nog aan. Ook al raak je de grond niet of iets anders. Ik weet niet precies mee hoe het zit maar het had te maken met de afstand die de stroom door je lijf kon afleggen. Bij vogels is die te klein en daardoor gebeurd er niets met ze.
Link to comment
Hoeft niet per se, als jij aan een hoogspanningskabel gaat hangen dan ga je er als nog aan. Ook al raak je de grond niet of iets anders. Ik weet niet precies mee hoe het zit maar het had te maken met de afstand die de stroom door je lijf kon afleggen. Bij vogels is die te klein en daardoor gebeurd er niets met ze.
Dat is omdat je lichaam dan werkt als condensator. Dan loopt er een stroom door het hart (van meer dan 50 mA), en dan ga je dus dood.
Link to comment

Deze kreeg ik laatst doorgestuurd van een klasgenoot:

http://www.youtube.com/watch?v=b4wveY2-lCo

Dat laatste filmpje is letterlijk en figuurlijk schokkend om te zien.
De trein en de rails werken als één grote geleider naar de aarde toe, je bent waarchijnlijk binnen enkele seconden je bewustzijn kwijt. Je lichaam werkt in die "opstelling" niet als condensator maar gewoon als een goede geleider, relatief gezien heb je best een grote huidweerstand maar omdat de stroom zo groot is gaat het moeiteloos door je hartspieren waardoor die meteen zijn functie zal verliezen. En omdat de trein zo groot is trekt hij ontzettend veel A's waardoor de stroom heel hoog wordt.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik skateboard ook (6 jaar) , maar ik ben gelukkig tot nu toe elke keer net aan ontkomen aan dit soort (ballen) ongelukken.
Meestal is het maar een gebroken arm, en een heleboel blauwe plekken.
Maar het ergste was wel mijn gebroken heup :D .

Edited by Weirdo
Link to comment

Die ruiten zijn er voor gemaakt en er is behoorlijk wat nodig om die naar de klote te helpen.
Zover ik weet is het bestand tegen projectielen met hoge snelheid.
Het is overigens best vaak zo dat docenten helemaal niet praktisch aangelegd zijn wat betreft scheikunde, jammer is dat.
Maarja wat wil je met een docenten opleiding < 80% didactiek > ugh.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...