Jump to content
PyroForum.nl

NickNames


Recommended Posts

Goedendag!

Zoals iedereen wel heeft gezien, gebruikt bijna niemand zn eigen naam als inlog naam. Waar heeft iedereen zoal zijn nicknames vandaan?

Ikzelf gebruik al jaren Moloch als nick, niet alleen voor inlognamen, maar ook als hacknaam. Daarvoor gebruikte ik hammerhead. Moloch komt van een aantal dingen. Moloch is een god uit de oudheid, en wel uit het oude Phoenicie (huidige libanon). Moloch is ook een god die kinderoffers wilden. Hij ziet er uit als een mens met een stierenkop. In zijn beeld werd een vuur gestookt, zodat zijn ogen rood opgloeide.

Tevens heet een NY-Hackersgroup ook 'Moloch'. Moloch

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Link to comment

dr. Bunhead komt van dr. Bunhead ( :P ), de grootste N00be van de wetenschapswereld.
Hij doet bij Brainiac 'dr. Bunhead on the road', 'Pubscience with dr. Bunhead' en 'dr. Bunhead at home'.
Daar doet hij kleine experimenten, bij 'on the road' meestal met liquit nitrogen.
Naast Brainiac geeft hij ook wetenschapsshows aan kinderen en geeft hij wetenschapsvoorligting op scholen in the UK.
Zijn echte naam is Tom Pringle. (zie ook: www.bunhead.com)
Ik heb die nickname gekozen omdat ik hem grappig vind.

PS: onder een brief zet dr. Bunhead altijd 'dr B' :wink: .

Link to comment

Ik heb mijn naam, yellowcard, ook al jaren die ik voor alles gebruik. Alle forums, accoutns, spellen noem maar op. Soms ook een nummer er achter, dit is altijd 29, maar dat was hier op de gamekeeper forums niet nodig :wink: . Ik heet Yellowcard omdat dat echt een fucking goede punk-rock band is waar ik heel erg veel naar luisterde en van hield toen ik de account aanmaakte, en eigenlijk luister ik er nog steeds veel naar want het is en blijft een goede band :P .

Link to comment

Mijn nick begon op de msn als fruitnaam met een stel anderen. Sindsdien gebruik ik het zo een beetje overal voor. Als 'Ananas' is bezet als ik nick werkt de engelse 'Pineapple' vaak nog wel.

Trouwens, Moloch, ik was laatst in het Naturalis en daar hadden ze ergens een hagedis op sterk water die 'Moloch' heette, ik moest gelijk aan jou denken. (En no offense, maar die hagedis was echt lélijk :P ).

Link to comment

Ik heb mijn naam helemaal zelf bedacht :mrgreen: , ongeveer een jaartje geleden. Ik was een naam aan het zoeken om als tag te zetten onder een piece. Er zit een heel verhaal achter :P meer kan ik niet vertellen want het heeft wat te maken waar ik woon. Coak kom van aokc maar dan anders 8)

Link to comment

Pepcore is mijn producer naam(herrie maken bedoel ik :P )
Heb ik in een of andere vage (lees stoned) bui verzonnen.
Het zou zoiets betekennen als snelle muziek.

Link to comment

Aegis komt uit de oudheid, het was een schild met medusa's hooft erop, dus een soort massavernietegingswapen uit de oudheid :P . Ik gebruikt aegis bijna overal voor, al ga ik nu ook steeds vaker pyropieter gebruiken, want zo sta ik bekent in m'n klas :P

Link to comment

Ik wou een uber-hollandse naam, en dat werd jan pieterszoon, afgekort naar jan pietersz. (geschiedenis). Later ben ik er ook nog achter gekomen dat het een admiraal bij de VoC was in de 16/17 eeuw, die de stad die op de plaats van Batavia, nu jakarta, heeft afgebrand en 3000 mensen heeft laten vermoorden daar. Hij heeft de VoC ook nog aan hun agressieve onderdrukkings beleid geholpen, daarvoor was het nog een beetje handel.
Zijn lijfspreuk: Dispereert niet. (dispereren: overgeven/opgeven zoiets).
Of ik er trots op ben of niet weet ik nog niet helemaal zeker, maar ik ga hem wel houden. In games is t ook wel leuk

Link to comment

Daarom vond ik Prophet ook zo leuk moloch. :P Profeten waren vroeger vol onzin lol, ze konden vertellen en vertellen, en zogezegd nog eens voorspellen ook. En omdat ik ook onzin kan blijven vertellen vond ik de naam wel passen. :P Op spelletjes heb ik de naam prophet/profeet e.a. door elkaar gebruikt.

Link to comment

Nou, mijn nick lijkt me ook niet al te moeilijk :wink:
toen ik mijn hotmail-account aanmaakte zocht ik iets waar wel mijn naam in stond, stijn91 ofzo leek me zo saai, dus werd het mr_stijntje(@hot..)

nu heb ik die ook gebruikt voor mijn gmail (mr.stijntje) en voor veel fora.

mijn andere nick is Graaf Vaag maar die leek me meer toepasselijk op de fantasy-fora waar ik actief ben. :P

Mzzls
Stijn

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...