Jump to content
PyroForum.nl

Camera


Heb je een camera ?  

83 members have voted

  1. 1.

    • Ja, ik kan er alleen filmpjes mee maken.
      6
    • Ja, ik kan er alleen foto's mee maken.
      3
    • Ja, ik kan er en foto's en filmpjes mee maken.
      62
    • Nee, ik heb geen camera.
      12


Recommended Posts

Hallo mensen,

Weer een topic van mij met weer een poll, ik vroeg me af, hoeveel mensen hier een digitale camera hebben. En zo ja, wat voor een, hoe goed hij is, geheugen en kwaliteit ben ik ook wel geinteresseert in.

Wij hebben er thuis 2 , een van mezelf die niet zo heel goed is, en een van mijn vder die ik altijd gebruk die best goed is.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb een Canon Powershot 400, kan er filmpjes tot 640x480 mee maken en zonder te stoppen. Op de laagste resolutie kan ik iets van 1000 sec filmen zonder te hoeven stoppen, dus gewoon tot mn geheugen leeg is, zo kan ik dus best lange filmpjes maken. Camera's zijn echt handig:D

Link to comment

ik heb sinds kort een digitale camcorder (tenminste, hij is van mijn ouders, maar ik gebruik hem het meest..:lol:)

hij heeft 64 mb geheugen, niet veel, maar er zit een sd-kaart vakje in, dus ik kan heb uitbreiden tot maximaal 1 gieg. (dik 60 minuten op max kwaliteit)

film kan van 320 x 240 of 640 x 480, kwaliteit: normal, fine of super fine
dat heeft te maken met hoe hij het comprimeert. ik fil het meeste op normal, omdat er dan 5,5 min op past.

hij kan ook foto's maken, 640x480 tot 2880x2160 pixels, zelfde verhaal met kwaliteit, maar die doe ik messtal op super fine, omdat er bij foto's wel merkbaar verschil is.

ookal is een foto op zijn grootst dan 3 mb :lol:

owjah, hij kan ook geluid opnemen, en ik kan hem gebruiken als mp3 speler ;)

genoeg info? :wink:

Mzzls
Stijn

Link to comment

Heb 1 digitale camera die die filmpjes en fotos kan maken van redelijke kwaliteit.(helaas geen geluid dus gebruik deze vrijwel nooit).

En een telefoon waar ik het meeste mee film en fotoos maak, van ook wel redelijke kwaliteit en een groot geheugen dus kan lang filmen.

Link to comment

Ik heb ook een digitaal fototoestel waarmee je filmpjes van ongeveer 20 min kunt maken en foto's kun je er ook met nemen :lol:
De kwaliteit is best goed 4 miljoen pixels en hoe groot men kaart is weet ik niet direkt maar het was niet de goedkoopste en ook niet de duurste dus ergens in het midden :wink:

En een echte camera heb ik ook maar al wel een iets ouder model dus om s'nachts vuurwerk mee te filmen is ie niet echt geschikt. :cry:

Pirate

Link to comment
  • 1 month later...

Ik heb zelf geen camera, maar mn pa heeft een Canon D20, groots ding.

Verder heeft hij nog een kleinere camera, een erg oude/slome digitale Sony, met 3,5MP, waar ik 15 sec (:?) filmpjes mee kan maken...Maarja, ik moet het er mee doen.

Link to comment

k heb eigenlijk zelf geen camera maar ik gebruik altijd die van mijn broer, maakt goede filmpjes, en je kunt er ook wel foto's mee maken, maar die zijn niet erg mooi, het is een soort camcorder of zoiets, er gaat in ieder geval een Hi-8 bandje in, beeld en geluid is goed.
Voor foto's gebruik ik toch liever mijn digitale foto camara. Daarmee kan ik ook filmen, maar het is minder mooi dan de camera van mijn broer.

Link to comment

Ik heb een Sony Handycam DCR-HC17E.
Bijna het zelfde als Tyneman heeft.
20× optische zoom en 800× digitale zoom met Carl Zeiss lens.
Hij werkt op bandjes.
Hij had orgineel een accu van 100 minuten, maar ik heb van het internet er eentje gekocht van 6 uur.
Hij heeft ook een touch screen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik heb een Canon AE-1 uit 1983. Daar heb ik meerdere lenzen bij, namelijk een 70-300mm zoom, een 12-33mm groothoek, een 90-120mm tele, een macrolens een de standaard 55mm lens. Hij werkt nog op een gewoon rolletje, maar dat geeft wel een veel hogere kwaliteit foto.

Link to comment

Hmm, ik heb een digitale camcorder, dus dat is gewoon *.asf bestanden ctrl+C ctrl+V in verkenner. :(
What you see is what you get. :wink:

Kwaliteit is ok, niet hoog, maar ook niet slecht.

Ik zit te denken over een externe geluidsopname, die ik dan op de pc eronder plak. Het geluid is namelijk niet echt geweldig. Ik mis de lage dreunen. (Verder issie geweldig hoor, maar zonder lage dreun is een flinke knaller niets.)

Mijn pa heeft een set goede studiomicrofoons, een digitale casette recorder, dus kan misschien nog goedkomen. Weet alleen niet of ik het mag lenen. :D

Link to comment
ik gebruik "Motion DV Studio LE for DV"  :(  
Zat bij m'n camcorder dus ik heb geen idee of je 't kan downloaden.
Kwaliteit is echt goed.
(3,6 Mb/sec als grootte van een filmpje)


Wat ik eerst gebruikte (wat zoals ik vertelde niet zo'n mooie kwali geeft) was 7MB per seconde.
Dat was AVS Video Tools.
Link to comment
  • 3 months later...

Ik heb nu een jaar m'n DRC-HC17E, maar ik ben er alsnog niet 100% tevreden mee.
Niet de de kwaliteit niet ok is, maar omdat 'ie op BANDJES werkt.
Ik wil dus graag een DVD-cam kopen ;) .
Maar het nadeel is dat 'ie weer ees stuk duurder is B) .

Weet iemand welke ik moet nemen?
Dit wil ik erop hebben:
-DVD(RW)
-touch screen
-SONY


bvd, dr B


PS: op dit moment gebruik ik de capturefunctie van Adobe Premiere.

Link to comment
  • 1 month later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...