Jump to content
PyroForum.nl

Thermiet


Tyneman

Recommended Posts

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yellow, je hebt in ieder geval vrienden gemaakt :D

Lol, net zo als in mn normale omgeving, geef ik hier eigenlijk ook geen ruk om mn imago. Tuurlijk, het is leuk als mensen je een leuke/goede reactie geven of je vragen om te helpen ergens mee, maar ik ga me niet inhouden/niet uitkomen voor mn mening om mn imago te behouden :(.

Ik heb trouwens echt totaal niet het id dat ik een imago heb opgebouwd. Maar ik heb wel het idee dat ik niet wordt gezien als een noob die alleen maar BOMMUUHHH!!! roept. (dat ben ik ook niet hoor :D)

Link to comment

Ach, ik vind niet dat je reputatie te maken heeft met een discussie over gasflessen... Denk dat het meer met het Kewl gehalte te doen heeft..
@Yellow : Tnx :D En ja, je bent zelf een van de actievere en nieuwschierigste member.. dus prima..

Anyway , zullen we het weer over Thermiet gaan hebben? :D

Link to comment

't is niet om moderatortje te spelen :wink: ........
of om een beter imago te krijgen :D .......

maar het ging hier toch over thermieten? :D

[edit: en dan is LupUS me nog voor ook :( ]

ik ben Magnesium aan het slijpen voor een grote thermiet op mijn verjaardag, filmpje volgt waarschijnlijk pas begin mei.. (weekend na verjaardag HEEL erg druk.. :D )

Ook ga ik binnenkort wat Al poeder halen bij C.v...n (vul zelf maar in :wink: )
en dan probeer ik ook meteen de CuO thermiet uit.

da's 'n beetje mijn programma wat betreft thermieten :wink:

zijn er nog meer oxides die je kan gebruiken?
(behalve ijzer, koper, titanium, en antimoon)

Stijn

Link to comment

In theorie iedere metaaloxide, het 'enigste' wat het al-poeder doet in thermiet is het 'jatten' van de zuurstof van het metaaloxide waardoor er aluminiumoxide ontstaat en de zuivere vorm van het ander metaal. Probeer eens een makkelijk te verkrijgen metaal oxide, bijvoorbeeld tinoxide ofzo (zou aluminiumoxide ook werken? Dan zou je het mengsel kunnen aansteken, millen en weer aansteken :D). Dit is trouwens niet te adviseren met natriumoxide :D

Link to comment
Ach, ik vind niet dat je reputatie te maken heeft met een discussie over gasflessen... Denk dat het meer met het Kewl gehalte te doen heeft..
@Yellow : Tnx :D En ja, je bent zelf een van de actievere en nieuwschierigste member.. dus prima..

Anyway , zullen we het weer over Thermiet gaan hebben? :D


Het ging hier idd over thermiet, maar er zijn wijsneuzen die denken dat je met dit soort thermiet levensgevaarlijk bezig bent als je er 10 gram van op een gasbus legt die waarschijnlijk al jaren leeg is.

En dat bijdehante gedrag over kewl gehaltes vind ik idd slecht voor je reputatie als je zelf met AP aan het stuntelen bent.

Mij hoor je er verder niet over, maar hou zelf ook een beetje je commentaar voor je en maak zelf maar eens zo'n mooi koperwolkje :wink:
Link to comment


Het ging hier idd over thermiet, maar er zijn wijsneuzen die denken dat je met dit soort thermiet levensgevaarlijk bezig bent als je er 10 gram van op een gasbus legt die waarschijnlijk al jaren leeg is.

En dat bijdehante gedrag over kewl gehaltes vind ik idd slecht voor je reputatie als je zelf met AP aan het stuntelen bent.

Mij hoor je er verder niet over, maar hou zelf ook een beetje je commentaar voor je en maak zelf maar eens zo'n mooi koperwolkje :wink:


Volgens mij is iedereen het met me eens dat het aansteken van thermiet op een WAARSCHIJNLIJK leeg gasblik geen goed idee is. Je rekent me nu af op het "Stuntelen" met AP. Read again, ik host het filmpje slechts voor een ander member van dit forum.


Wat wel interesant is om te bekijken : Heeft thermiet de mogelijkheid om ( volgens legende ) door diverse stoffen heen te smelten.

- Aflevering Brainiac ( persoonlijk geloof ik er geen reet van dat die bloempot vol thermiet HELEMAAL door de auto smolt ).

- Films ( zoals de 6th day , waar een bergje van ongeveer 5 gram thermiet door een tafel , en een ladenkast brand ). Of de film VIRUS , waarin een thermietgranaat een paar dekken van een schip doorbrand.

Wat ik tot nu toe gezien heb van Thermiet is dat de eigenschappen hiervan dik overdreven zijn. Wat vinden jullie hiervan?
Link to comment

Ze zijn inderdaad vaak sterk overdraven, maar je kunt er wel degelijk mee door metaal heen branden hoor.... . Ik heb ook een keer een filmpje gezien dat ze door een oude magnetron geen brandden, dit lukte wel. Verder nog wel meer fimpjes eigenlijk. Zelf isn het me nog niet gelukt, ik heb het ook pas keer gemaakt, en dat was de basic thermiet. Ooit gaat het me wel lukken waarschijnlijk :wink: . Wel als ik thermiet afsteek zie je altijd bijna vloeibaar metaal gloeien, kan dit ? Het gloeit in ieder geval wel.


Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Het eindproduct is gewoon gesmolten ijzer ja.. dus dat klopt. Het is ook zo dat de temperatuur van het goedje zo rond de 2500 graden ligt.

Wat was bij jou filmpjes de schade aan die tegel?? ( zo te zien niets.. of wel? )

:edit: Filmpje van de magnetron gezien... fikt er idd goed doorheen..

Link to comment
Of de film VIRUS , waarin een thermietgranaat een paar dekken van een schip doorbrand.


Ik vermoed dat er in een thermietgranaat antimoonthermiet zit, wat heel erg lang en heet brand. Heb je wel eens een filmpje gezien van een thermiet granaat? Zo ja, dan zou je wel anders oordelen, want die dingen zijn niet gezellig!
Link to comment

Er was wel wat schade aan de tegel. Ik heb ook de 2e van de 2 keer dat ik thermiet heb gemaakt had ik het op een metalen boekenplank-houder ( heet dat zo ? ) gelegt. Er was wel aardig wat schade, maar het was er nog niet doorheen gegrand. Maar het was ook maar 3 gram ofzo he.... en op al die filmpjes is het minstens altijd iets van 20 gram heb ik het idee.
Dus als je thermiet afsteekt heb je als residu gewoo vloeibaar metaal ? VET :D !
Vanavond weer wat thermiet by the way. iets van 2.7 gram totaal ofzo.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

K ben idd benieuwd wat er gebeurd met een grotere batch thermiet..

En mja, om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat er in een militaire thermietgranaat voor mengsel gebruikt wordt... In die film was het n btje hollywoodstyle. Zal es ff googlen

Link to comment
K ben idd benieuwd wat er gebeurd met een grotere batch thermiet..

En mja, om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat er in een militaire thermietgranaat voor mengsel gebruikt wordt... In die film was het n btje hollywoodstyle. Zal es ff googlen

Staat al op het forum.

Link
Link to comment

Vet filmpje :D , maar kunnen we het nu weer hebben over ''hobby'' thermiet ?

Hier is 2.25 gram thermiet, in de verhouding 3:1 ijzeroxide aluminiumpoeder. Die grote vlam die je in het begin ziet is buskruit, dan zie je een kleine vlam dat is papier wat brand, en wat je daarna ziet is thermiet :wink: .
Het was electrisch ontstoken.
Film:
http://rapidshare.de/files/18260459/MOV02325.MPG.html
Voor 2,25 gram vond ik dit zeer netjes. Het was iets van 3 kwartier ge ball milled.

Groetjes, yellowcard :wink:

Link to comment
Warcore, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar lijkt het niet veel logischer om antimoonoxide-thermiet te maken, dat is veeel heter.

Hierbij trouwens een filmpje van militair thermiet!

http://video.google.com/videoplay?docid=22...hermite&pl=true

28 seconde lang, gekke americanen....Als z'n ding in de lucht afgaat, ben je echt de sjaak joh!

Best stoer spul dus :D

De kwaliteit wat er in die thermiet granaten zit zal waarschijnlijk veel hoger zijn.
Link to comment

@ Yellow
Ik kan niet wachten tot ik mn titaanoxide naar je heb opgestuurd!!! Een mooi filmpje trouwens maar ik denk dat er iets mis was met de compositie.... Hij ontbrande echt tergend langzaam... Hoe ontsteek je dingen nu elektronisch?

@Warcore
Er zit ook 600 tot 800 gram thermiet in een AN-MH14 TH3 granaat. Dat doet ook veeel schade!

Link to comment

×
×
  • Create New...