Jump to content
PyroForum.nl

Weegschalen


yellowcard

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Soehnle Ultra:
0.1 gram nauwkeurig en 200gram bereik, dan nog eentje tot 100 gram met een nauwkeurigheid van 0.01 en dan nog 1tje tot 10kg op 1 gram nauwkeurig.

Ik raad jullie trouwens allemaal aan géén Al poeder af te wegen, dat raakt namelijk overal tussen en maakt de elektronica in no-time kapot, geloof me ik spreek uit ervaring.

Link to comment
Ik raad jullie trouwens allemaal aan géén Al poeder af te wegen, dat raakt namelijk overal tussen en maakt de elektronica in no-time kapot, geloof me ik spreek uit ervaring.


Op de gok afwegen is dan zo veilig?
Anders doe je toch gewoon een stuk plastic huishoudfolie over je weegschaal heen, het weegt haast niks (daarbij kan je met tara weer op 0 instellen) en je kan er prima doorheen kijken.
Link to comment
Op de gok afwegen is dan zo veilig?
Anders doe je toch gewoon een stuk plastic huishoudfolie over je weegschaal heen, het weegt haast niks (daarbij kan je met tara weer op 0 instellen) en je kan er prima doorheen kijken

Helaas is dat niet genoeg, elk deeltje dat bloot staat van je weegschaal raakt verstopt met Al poeder,
Geloof me ik heb er zo ook nog kapot gekregen, de enige manier is om je volledige weegschaal af te dekken ofwel moet je zeer zorgvuldig werken en niks laten zweven of the hard laten neerkomen, ik zeg het je Al is echt smerig spul.
Link to comment
  • 4 months later...

Een bereik van 0.1 zal meestal wel genoeg zijn. Maar als je bv nieuwe composities ofzo wil uittesten maak je er natuurlijk niet teveel van, en om dan nog nauwkeurig te werken zijn die hondersten van een gram echt wel nodig! Als je bv maar 1 of 2 gram van iets wil maken. Echte goede pyrotechnici die hier op dit forum zitten zullen je ongetwijfeld wel meer raad kunnen geven. Maar ik zou zeggen: ja, een meetbereik van .01g is nodig of iig zeer handig.

Link to comment

Mijn vorige weegschaal was 0-60g, 0.01 nauwkeurig. Die nauwkeurigheid was erg handig bij het doen van kleine testjes, en zo als Prophet zei, als je een nieuwe compo wil proberen en kleine hoeveelheid.
Alleen dat bereik van slechts 60g was wel vaak onhandig. Ik heb al poeder over deze weegschaal gemorst, dus moest ik een nieuwe kopen.
Ik heb er nu 1 van 0-200g, 0.02 nauwkeurig. En deze is echt super handig en voor alles zo'n beetje wel te gebruiken B) .

Maar als je wilt beginnen, een 0.1 zal prima werken. Maar een nauwkeurige is wel een stuk leuker en prettiger ;) .

Lees je post eens na vooraleer te posten yellowcard! Beter 1 minuut later posten dan alweer een warning te riskeren. Je bent bij deze gewaarschuwd. (Prophet)

Link to comment

Ik heb precies dezelfde hier thuis ;) ! Echt een heel relax ding.
Maar geloof me, je gaat er vanzelf meer dan rookbommen en buskruit mee maken B) .
Een aanrader!

Groetjes, Yellowcard.

ps. Ik zal wel gewoon minder posten, heb ik minder gezeur, minder moeilijkheden, een langer verblijf hier en ik maak er blijkbaar toch niemand blij mee dus waarom zou ik.

Het gaat niet om het aantal posts, wel om de kwaliteit daarvan. Nieuwe devices die je laat zien zijn mensen oha erg blij mee. Maar een post als deze voegt niets toe aan het topic. Dat jij dezelfde weegschaal hebt is hier al te lezen, so who cares. Een post als die van je 650g raket is juist erg leuk om te zien. Thats the difference. Gr33tZ T..

Link to comment
  • 1 year later...

Ik heb net mijn DVD 100 binnen en gelijk al gezijk met dat ding :rolleyes: . Zodra ik hem aanzet, word het beeld blauw. In de handleiding staat dat je dan 20 seconden moet wachten. En vervolgens uit zetten.
Naja veder dan die 20 seconden wachten kom ik niet, want uitzetten lukt nog geen eens.
Heeft iemand ervaring met deze weegschalen?"

het gaat dus om zo'n weegschaal. Alleen die van mij heeft een bereik tot 100 gram ipv 50.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Die weegschaal heb ik ook hij is op 1 tiende gram nauwkeurig en heeft een bereik tot 600 gram. Bij mij doet hij het prima en vind het dus ook geen miskoop aangezien hij iets van 18 euro was inclusief verzendkosten. Ook kreeg ik er batterijen bij en was hij binnen 2 dagen in huis. Maargoed even over dat apparaat, wat er dus mis kan zijn is dat de batterijen mischien niet goed vastzitten. Dit heb ik ook een keer gehad dan kon je inderdaad uren wachten totdat hij op 0.0 zou gaan staan maar dat gebeurde niet! Dus dat zou ik even proberen.

Link to comment

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met het tare knopje. Ik kreeg het geval overigens wel in een doosje. In jouw geval klinkt het als een DOA (dead on arrival), wat inhoudt dat je recht hebt op de wettelijk verplichte winkelgarantie van een jaar. Ik zou als ik jou was contact opnemen met de webshop, en melden wat het probleem is. Waarschijnlijk vragen ze je om hem terug te sturen, waarna ze gratis een werkend exemplaar terugsturen.

Wat betreft die serie weegschaaltjes, ze werken wel aardig voor de prijs, maar je hebt geen garantie dat alles ook daadwerkelijk werkt. De mijne gaf pas zuivere metingen na gekalibreerd te zijn.

Bij de weg, ik heb nog altijd het liefst een lekkere ouderwetse quad beam balance, met een d van 0,01 gram minimaal. Zo'n ding overleeft je met gemak als je hem een beetje netjes behandelt. (Nu nog ruim 200 euro sparen :rolleyes: )

Link to comment
Naja geld die garantie ook als je hem via markt plaats hebt? Het is trouwens wel een "gecontroleerd gebruiker" En hij zegt dat hij zelf een webshop heeft / is. Dus ik neem aan dat het daarvoor ook geld?


Ligt eraan, als die weegschaal gewoon nieuw is heb je nog wel kans. Er bestaat namelijk een wet genaamd Product aansprakelijkheid. Die houdt in dat je van een bepaald product mag verwachten dat het een bepaalde tijd correct werkt.

Als je bijv. een wasmachine koopt en deze gaat stuk na 1 jaar en je hebt geen winkelgarantie meer dan heb je nog altijd recht op een vervangend product van de fabrikant aangezien een wasmachine langer dan 1 jaar hoort mee te gaan.
EDIT: Overigens geld dit alleen voor een verkoper en dus niet voor een particulier, dus daar heb je ook niet veel aan. Meestal is het dus met een particulier garantie tot de deur. Edited by timberman
Link to comment

×
×
  • Create New...