Jump to content
PyroForum.nl

Home made blackpowder


LupUS

Recommended Posts

codecs... ik ging dr vanuit dat de meeste mensen divx wel zouden hebben :D  

www.divx-digest.com


Ja bedankt ik had ze nog niet.

Buskruit leek mij wel van aardig goede kwaliteit. Zo te zien aan de stapels had je de een langer in de kogelmolen gehad als de andere.
Maar de ontbranding was in beide gevallen wel aardig snel.

Mooie kogelmolen ook.
Wat op het laatst in het filmpje voorbijkwam was dat nou een rook(oefen)granaat van het leger?
Link to comment

Dat op t eind was geen militaire granaat maar een voor de grap zelfgebouwd iets. bevat in ieder geval niets explosiefs..

De verschillende soorten bp zijn idd niet even lang gemilled, en op een andere manier gezeeft...

Opzich ben ik wel tevreden met de burn-rate , maar ik vind het nix dat er toch wel redelijk wat residu achterblijft...

Weet iemand daar wat tegen??

Link to comment

Ik was vanmiddag met m'n ooms en m'n vader het huis van mijn opa aan het 'verbeteren'.
Toen vond ik in een kast nog 100gr. zwavel, 96% alcohol, natriumhydroxide, gedes. water, een horlogeglas en een maatcilinder.
Gelukkig mocht ik het allemaal hebben!

Link to comment

En denk je dat dat mag ? en trouwens, hebben ze zoveel bij jullie op school ? bij ons volgens mij niet, maar daar kan ik me ook in vergissen.
En heb je al eens eerder iets van hem gekregen, of wordt het ( hopelijk ) je eerste keer ? Anders ga ik het misschien ook vragen, ahoewel ik niet denk dat hij het gaat geven, zo'n typ is het niet.

Link to comment
Mischien moet ik ervoor betalen :roll: , nouwja boejuuh, het is toch niet veel dan.
En bij ons op school hebben ze best veel denk, ze hebben zelfs Zilvernitraat, dus mischien ook wel Kwikchloride & Koperoxide.


ik weet wel bijna 100% zeker dat ze dat hebben, want je moet voor je eind-examen (VWO, HAVO weet ik niet) ervaring hebben met neerslagracties en daarbij wordt best vaak kwik(II)chloride gebruikt.


maar mijn docent wil me geen chems verkopen die gevaarlijker zijn dan kaliumchloride


Maar waar je docent geen/weinig rekening mee houdt is dat je met onschuldig lijkende chems (als je er even "creatief" mee bent) heel wat meer schade kan aanrichten dan je denkt. Naja, als je er maar geen domme dingen mee doet he :wink: .
Jij hebt trouwens mazzel, mijn scheikunde docent geeft/verkoopt per definitie geen chemicalien aan leerlingen. :D
Link to comment
×
×
  • Create New...