Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn whistle heb ik gemaakt met KClO3 maar dit is bij mij niet gevoelig voor frictie of slag. Ik heb er tests mee gedaan, maar ik kon rammen wat ik wilde. Nou zal dit ook wel subjectief zijn net zoals in het AP topic waar de ervaringen erg uiteenlopen, maar bij mij kan ik mn whistle gewoon persen.


Dan neem je mijn mening toch met een korrel zout.......Maar post dan ook de gevolgen als het wel fout gaat zodat de rest er wel van kan leren.

Ik waag mijzelf liever niet meer aan het rammen of persen van deze whistle omdat ikzelf bij het neerleggen van de hamer (waarmee ik de raketmotor ramde) een hoopje whistle raakte en deze mijn oren deden piepen.

Nou kan ik deze gebeurtenis analyseren en bijvoorbeeld zeggen dat er toevallig wat zwavel bijlag etc, maar ik kan mijzelf moeilijk voor de gek houden en ik leg mij dan ook neer bij het algemene FEIT dat kclo3 gewoon instabiel is.

Als je dan toch whistle in een raket wil hebben en het enigzins "veilig" wil doen, volg dan de raad van Treelover.

BTW In een vuurpijlmotor gaat al gauw een 20 gram sas, genoeg om je handje er even uit te laten zien als een filetje.
Link to comment

Ik ben ook niet van plan om als een idioot op mijn whistle te gaan rammen. Ik wil alleen even mijn ervaring met mijn geteste whistle kwijt. Ik ben het er mee eens dat je voorzichtig moet doen met whistle. En als het met rammen misgaat (vandaar dat ik dat nooit doe maar alleen zachtjes pers) dan kan ik denk ik niet meer een bericht achterlaten op het forum omdat ik dan niet meer kan typen:P Maar het feit dat mijn whistle niet zo gevoelig is wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet voorzichtig doe, omdat ik weet wat voor kracht het heeft ga ik niet met dat ding in mijn hand persen, dat risico neem ik toch liever niet. Ik perste wel altijd droog, maar vanaf nu zal ik de raad van treelover opvolgen. :angry:

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik vindt ze mooi hoor, ik kan geen goeie inschatting van je geluid doen, aangezien het leek alsof je camera die hoge tonen niet goed aankon ofzo..
Maar mooi werk hoor :P

Heb je nozzle gebruikt?, hoeveel whistle zat erin?, hoeveel flash zat er in die 2e??

Zeker chill...


Lttrz

Link to comment
Ik vindt ze mooi hoor, ik kan geen goeie inschatting van je geluid doen, aangezien het leek alsof je camera die hoge tonen niet goed aankon ofzo..
Maar mooi werk hoor :P

Heb je nozzle gebruikt?, hoeveel whistle zat erin?, hoeveel flash zat er in die 2e??

Zeker chill...
Lttrz


nee de camera heeft het geluid perfect opgenome, want het klonk idd als wat je daar hoordt.
ja kheb een nozzle met een gat van 6.5mm, in een stukje pvc buis (slagvast, ik weet niet of dit uitmaakt maar het werkt iig). Dat gat kon wel een mm kleiner, want zoals je ziet stijgt de 2e best moeilijk op in het begin.
uuhm de hoeveelheid whistle weet ik niet meer precies. 10 gr flash, je kunt de knal jammer genoeg niet heel erg goed horen. Hij was namelijk in het echt stukken harder!

rocketman
Link to comment

Hey allemaal,

Vandaag heb ik twee pijlen zonder nozzle afgestoken. Met als sas natuurlijk whistle.

hier is hij dan: 2_Whistle_pijlen.wmv

Zoals je hoort fluiten ze perfect en is hiermee mijn missie voltooid:P De tweede floot trouwens erg hard. je kon door de hele wijk een prachtige echo horen. Het was trouwens best een lekker weertje zoals je ziet :P

Diameter pvc huls: 16mm
core diameter + lengte: 3mm - van boven tot onder.
sas: whistle
hoeveelheid sas: ?
Eindstop: Bentoniet

Rocketman

Link to comment

:P ja de fluit opzich gaf me al piepende oren, maar ik was er idd wel zeker van dat het geen cato's zouden worden, omdat het toch behoorlijk goed in elkaar was geperst en er geen nozzle in zat. Natuurlijk kan er nog altijd wat mis gaan dus had ik zoals het hoort genoeg afstand genomen, dus ik snap eigenlijk niet hoe je erop komt, maargoed.

Rocket

Link to comment
  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...