Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Lontje

10 shots cake

Recommended Posts

Hey, Warez, als je die ronde kartonnetjes boven de bombette en onder de bombette bedoelt, die heb ik niet gebruikt.

En blijkbaar worden de tails ook gewoon ontstoken, dus daar ligt het probleem waarschijnlijk niet. Het zou inderdaad wel kunnen dat de tail-compo heeft losgelaten van de bombette, zoals Sharkie al zei. Heb je al eerder op deze wijze dit type bombettes gemaakt (met tail, etc.) aangezien je zei dat je eerder al foutloze bombettes had gemaakt?

Ik hoorde vandaag van iemand dat het misschien kwam omdat de bombettes maar voor 1/3e gevuld waren. Ik heb er namelijk 1 terug gevonden en daar is het gaatje waar de lont zat gewoon uitgebrand. Vervolgens de flash getest en die deed het perfect.
Ik heb al vele malen uitstekende bombettes gemaakt, daar moet ik wel bij vermelden dat dit de eerste keer was dat ik een TT+10% Ti rising tail gebruik in plaats van met red gum/aceton gebonden comp.

Ik heb ook regelmatig meegemaakt dat mijn flash niet werd ontstoken. Ik neem aan dat je normaal viscolont gebruikt? Wat ik heb gedaan is in ieder geval zorgen voor voldoende 'naakt' lont in de bombette (dus voldoende contact met de flash). Soms kan een klein beetje BP toevoegen, en vervolgens de flash + stars, ook helpen (als je wat slechtere kwaliteit, dus minder goed ontsteekbare flash hebt). Het lont ontsteekt dan de BP, welke vervolgens de flash ontsteekt. Sindsdien heb ik nooit meer last van weigerende bombettes :lol:.

Hoeveel flash en stars hebt je precies gebruikt, aangezien de stars allemaal blind sloegen?

Ik heb geen filmpje of afbeeldingen kunnen zien van de 10 shots cake van lontje (die deze topic was gestart)

Mijn eigen 6 shots cakeje. :D 

Een project waar ik ontzettend veel lol aan beleefd heb in het construeren. Ga ik zeker vaker doen.

Als effect heb ik een soort whirlwinds genomen welke effect ik ook heel gaaf vind en eigenlijk vrij makkelijk is te realiseren

Plus een whistle.

De Tubes zijn zelf gerold van een soort vezelachtig dun karton welke vaak binnenin een rol cadeaupapier zit. Super spul om tubes mee te rollen.

Wanddikte +/-2 mm / Lengte 10,5 cm  / ID 16.5 mm / Klei bottom stop

Doorgelont met Bm /  lift charge 1,7 gr Bp naar 1,95 Bp

6_shot_cake.jpg

Leuke whirlwinds ! Die heb ik ook nog gemaakt, en daar heb ik nu wel zin in om nog eens in te vliegen. Mooie heldere vonken, bij mij (Al) waren ze veel doffer... 
Ze bleven wel iets langer hangen.

Kleine off topic, is er te windsurfen op dat meertje ?

EDIT: de leeuw is wel zeer goed bezig, ik ga ook nog eens iets van me mogen laten horen.... :D.

Edited by Andres

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By cojonesm
      whistle to slow gold 3 inch.mp4

MCRH 1.5g 7/3 booster

7 lagen pasting (3x 3strip 1x 2strip)
    • By 2Tall
      Vandaag even een knallertje gemaakt met kno3 flash .

Hier de fotos :

Ik heb 12 gram gemaakt , verhoudingen van flash#5
      Gewoon alles samen in de vijzel gepleurd geen gediper met deze flash ,
      hier kan je een olifant op laten dansen zonder dat er wat gebeurd .
      Stoffen kunnen wel wat fijner , als je een ballmill gebruikt .

Hier onder staat een filmpje met ........ jawel ! .. de knal .
      3gpp formaat . mobiele tel. kwaliteit

Voor degenen die dachten dat je met kno3 flash geen knal kan maken
      of bij wie het nog niet was gelukt .

Greet
    • By de.leeuw62
      Rocket header test+25,6 id motortest
    • By 2Tall
      Mijn nieuwe ontwerp , niet iets voor binnen de bebouwde kom ..
      Bij het testen zal ik er een filmopname van maken en hier bij plaatsen .

• By Morteus
      Hey daar,

Ik heb een aantal flashknallers gemaakt en als een matje aan elkaar gebonden wat erg erg moeilijk is... ik heb uit frustratie dan maar gewoon met van dat metaal draad aan elkaar gebonden. Ik heb het nog niet afgestoken maar wilde eventjes foto ervan laten zien Ben wel benieuwd of die goed gaat. Ook een vriend van mij die is gepakt door de vuurwerkpolitie of hoe die gasten ook heten. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt want ik vind het wel allemaal eng hoor.

• By Morteus
      Hey iedereen,

Ik heb net mijn chemicalien een paar dagen binnen. Meteen een 30 grammer gemaakt! Wilde ik eventjes laten zien. Trouwens de dichthijd van Flashpowder is best wel hoog? Ik dacht 30 gram vult wel een wc rol of in ieder geval de helft, maar ik kwam zekers niet tot de helft. De huls was dan ook een wc rol. Omdat het er niet uit zag had ik het in een doosje gedaan, ziet er wat mooier uit haha.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online