Jump to content
PyroForum.nl

10 shots cake


Lontje

Recommended Posts

En blijkbaar worden de tails ook gewoon ontstoken, dus daar ligt het probleem waarschijnlijk niet. Het zou inderdaad wel kunnen dat de tail-compo heeft losgelaten van de bombette, zoals Sharkie al zei. Heb je al eerder op deze wijze dit type bombettes gemaakt (met tail, etc.) aangezien je zei dat je eerder al foutloze bombettes had gemaakt?

Link to comment

Ik hoorde vandaag van iemand dat het misschien kwam omdat de bombettes maar voor 1/3e gevuld waren. Ik heb er namelijk 1 terug gevonden en daar is het gaatje waar de lont zat gewoon uitgebrand. Vervolgens de flash getest en die deed het perfect.
Ik heb al vele malen uitstekende bombettes gemaakt, daar moet ik wel bij vermelden dat dit de eerste keer was dat ik een TT+10% Ti rising tail gebruik in plaats van met red gum/aceton gebonden comp.

Link to comment

Ik heb ook regelmatig meegemaakt dat mijn flash niet werd ontstoken. Ik neem aan dat je normaal viscolont gebruikt? Wat ik heb gedaan is in ieder geval zorgen voor voldoende 'naakt' lont in de bombette (dus voldoende contact met de flash). Soms kan een klein beetje BP toevoegen, en vervolgens de flash + stars, ook helpen (als je wat slechtere kwaliteit, dus minder goed ontsteekbare flash hebt). Het lont ontsteekt dan de BP, welke vervolgens de flash ontsteekt. Sindsdien heb ik nooit meer last van weigerende bombettes :lol:.

Hoeveel flash en stars hebt je precies gebruikt, aangezien de stars allemaal blind sloegen?

Link to comment
  • 3 years later...

Ik heb geen filmpje of afbeeldingen kunnen zien van de 10 shots cake van lontje (die deze topic was gestart)

 

Mijn eigen 6 shots cakeje. :D 

Een project waar ik ontzettend veel lol aan beleefd heb in het construeren. Ga ik zeker vaker doen.

Als effect heb ik een soort whirlwinds genomen welke effect ik ook heel gaaf vind en eigenlijk vrij makkelijk is te realiseren

Plus een whistle.

De Tubes zijn zelf gerold van een soort vezelachtig dun karton welke vaak binnenin een rol cadeaupapier zit. Super spul om tubes mee te rollen.

Wanddikte +/-2 mm / Lengte 10,5 cm  / ID 16.5 mm / Klei bottom stop

Doorgelont met Bm /  lift charge 1,7 gr Bp naar 1,95 Bp

6_shot_cake.jpg

Link to comment

Leuke whirlwinds ! Die heb ik ook nog gemaakt, en daar heb ik nu wel zin in om nog eens in te vliegen. Mooie heldere vonken, bij mij (Al) waren ze veel doffer... 
Ze bleven wel iets langer hangen.

Kleine off topic, is er te windsurfen op dat meertje ?

EDIT: de leeuw is wel zeer goed bezig, ik ga ook nog eens iets van me mogen laten horen.... :D.

Edited by Andres
Link to comment
×
×
  • Create New...