Jump to content
PyroForum.nl

Goed lijmpistool


lucide

Recommended Posts

Hallo,

Als beginnende Pyro bezig met wat tools te verzamelen, ik ben op zoek naar een goed lijmpistool met goedkope lijm patronen.
Ik hoop graag wat advies te krijgen over de wattage en soort lijm en eventueel merken en of tips waar dit alles het beste te kopen is. Eventueel low temperature?

Thanks.

Greetz
Lucide

Link to comment

Lijmpatronen kan je goedkoop krijgen bij de Action, lijmpistool..Naar mijn mening maakt het wattage niet zoveel uit, zolang er maar lijm uit komt vind ik het prima. Soorten lijm zijn er denk ik niet echt (of je hebt als pyro in ieder geval niet meerdere soorten nodig), lijmpatronen zijn lijmpatronen.

Edited by Sharkie
Link to comment

Bedankt voor de link Madness.
Ik denk dat toch dat wattage wel iets moet uitmaken, sneller opgewarmd ofzo, weet iemand wat meer over low temperature lijmpistolen?
Ben van plan om uiteindelijk wat salute shells te maken en wil graag de temperatuur zo laag mogelijk houden met flash op basis van perchloraat.

Link to comment

Als ik jou was zal ik wel een degelijke lijmpistool halen.
Niet zo 1 van de action.

Ik had de lijmpistool vorig jaar zo'n 15 min in het stopcontact en toen kwam er opeens een knal van af met een flits ( Gelukkig had ik hem niet in mijn hand ).
Kapot was die;(

Gevaarlijk dat action spul.

Link to comment

Ik heb beide lijmpistolen. Twee van de Action en het 100W type van ps. De lijm van ps kan je nergens goedkoper krijgen zeker als je 5 pakjes koopt.
De kwaliteit maakt wel degelijk uit als je kijkt naar veiligheid. Ik heb eerder ook een akkefietje gehad met een lijmpistool van de gamma.
Plof! En ik zat in het donker. Gelukkig stond hij op dat moment op de grond. Het voordeel van het pistool van de ps in combinatie met de lijm tov die van de Action is groot.

Link to comment

Bedankt voor de reacties, ik ga dus zeker wel voor degelijke kwaliteit, ik ga nog wel even een dagje besteden aan de low temperature variant, 190 graden vind ik toch nog best pittig, er van uit gaande dat buskruit ontbrand bij een temperatuur van 270 graden. Uiteraard is er niet direct contact met kruit en is de lijm waarschijnlijk ook niet 190 graden, maar toch als er een te vinden is met 130 graden neem ik die liever.

Andere optie voor mij is misschien contactlijm te gebruiken

Link to comment

Kijk even in de €5,00 bakken van de grote bouwmarkten, of als je daar binnen kan; de Makro. Meestal heb je daar wel pakken lijmpatronen voor weinig.

Tegenwoordig zijn de lijmpatronen er bijna alleen nog maar in nylon kleur. Vroeger had je allerlei kleuren welke voor droogtijd en hardheid stonden.
Waarschijnlijk is de huidige soort de meest verkochte en prettigste om mee te werken.

Ik had in het begin vaak goedkope lijmpistolen maar uiteindelijk maar een duurdere van Pattex. Super snel warm en fijne doseer knijp mechanisme.

Link to comment

En het is nog goedkoper ook. Het scheelt op een kilo ruim 4 euro in vergelijking met hobbyhuis.
Ik gebruik de lijm van ps en is gewoon goed spul. Plakt lijmt dicht! Er is een nadeel...............als je het aanraakt met je vingers....auw! :)

Edited by Rocketier
Link to comment
  • 10 months later...

Ik weet niet of ik hier iets aan mag bieden maar als er nog mensen zijn die lijmpistolen nodig hebben, ik heb nog een aantal lijmpistolen nieuw in de verpakking. Bij interesse kan ik morgen even kijken welk merk het precies is en de rest van de techn. specs.

Ze mogen voor weinig de deur uit, komt uit een failissement.

Link to comment
  • 2 months later...

Ik zelf heb een lijmpistool gekocht bij een webshop.

Het betreft een Dremel 910 lijmpistool twv 15 euro. Het pistool zelf is van top kwaliteit! Opgewarmd in 2-3 minuten, het pistool lekt niet, zelfs niet bij het opwarmen en niet na lange tijd aangestaan te hebben. Het pistool zelf word niet heet, de dosering bij het overhalen van de trekker is zeer goed te regelen. En dat voor 15 euro. Ik raad dit pistool echt aan.. ;)

Gr,

Ps.

Mag je bronnen van bekende webshops die niks met chemicaliën te maken hebben gewoon vermelden?

Link to comment
×
×
  • Create New...