Jump to content
PyroForum.nl

Reputatie systeem


gamekeeper

Reputatie systeem  

34 members have voted

  1. 1. Reputatie systeem gebruiken?

    • Ja
      22
    • Nee
      12
    • Geen mening
      0
  2. 2. Omhoog / Omlaag stemmen?

    • Omhoog en Omlaag
      20
    • Alleen Omhoog
      13
    • Alleen Omlaag
      1
  3. 3. Mogen gebruikers zelf zien wie hun bericht Omhoog / Omlaag stemt

    • Altijd
      11
    • Alleen bij Omhoog stemmen
      8
    • Nooit
      11
    • Iets anders
      4


Recommended Posts

Leuk idee,

Alleen moet je wel uitkijken voor het groei effect.
Mensen leren altijd bij, een beginnende pyro zal wel meer dislikes krijgen dan een ervaren pyro.
Het lijkt me beter dat je in je account gegevens een soort rating krijgt per onderdeel.
Dan weet je precies wat je aan iemand hebt.
Zodra iemand post komt dat er heel klein bij te staan onder zn naam ofzo, maar dan wel uit de tijd dat hij die post plaatste.
Dus als iemand een enorm mooie shell kan vouwen maar geen ruk van HE weet zie je dat weer terug.
Zo weet je dat als iemand advies geeft dat je zeker weet dat je wat aan dat advies hebt, en hij niet zomaar uit zn nek aan het lullen is.

Link to comment

Dat is weer een ander verhaal ;)

Ik denk dat het een goed systeem is, die mensen motiveert uitgebreider en netter te reageren.

Een voordeel van het systeem is ook dat je je likes/dislikes moet verdelen onder members, je kunt dus niet iedere keer dezelfde member plus of min punten geven.

Link to comment

Ik ben blijkbaar de enige die heeft gestemd voor 'iets anders' in het laatste poll, dus laat ik mijn keuze verklaren. Eerder was het voorgesteld dat in plaats van een beoordeling van gebruikers op basis van vijf sterren, ze op kennis per onderdeel worden beoordeeld (zoals iemand is geweldig in het bouwen van shells maar snapt niks van HE's en dergelijke). Nu lijkt het mij het mooist als iemand enkel kan terugzien wat de 'klasse' was van de persoon die je bericht ge-liked/-disliked heeft.

Link to comment

Ook ik heb nee gestemd.

Hoe moet ik iemand een beoordeling geven als ik van het onderwerp niets weet!?
Ik denk ook dat het doel van het forum moet zijn om elkaar te helpen zonder vooringenomenheid of haantjes gedrag.
Een beoordelingssysteem voegt naar mijn mening niets toe. Als je door de diverse posts leest in verschillende topics dan kan je
best een mening krijgen over wie er kennis heeft en daarbij ook nog de efforts pleegt binnen de hobby.

Wat ik wel belangrijk vind is de afscherming van bepaalde topics voor newbees zoals dat nu ook het geval is bij HE en leveranciers.
Daarnaast denk ik dat het forum te open is voor niet geregistreerden. Ik zou pleiten voor eerst registreren en dan pas toegang tot de basis van de hobby.
Zeg maar tools en Bp gerelateerde topics. Stars maken en meal productie pulv etc. Dan een sectie waarbij kleurensterren en het hogere segment ter sprake komt.
Daarna het leveranciers gedeelte en de hoog energetische zaken.

Kijk als je dat gebruikt als rating van de members dan is dit een goede zaak en verhoogd de kwaliteit van het forum.

Wat ik ook als rating zou adviseren is zorgen dat members die langer dan een jaar niet zijn ingelogd worden gedowngrade tot newbee en mogelijk zelf worden verwijderd als member.
Ik ben van mening dat als je serieus met de hobby aan de gang bent dat je dan minimaal vanaf september aan de gang moet om ook maar iets te kunnen maken.

Zo als ik al schreef kan je zonder ratingsyteem best goed uitvinden wie wel en geen verstand van zaken heeft of ervaren is. Dussss...................!

Edited by Rocketier
Link to comment

Ik heb ook nee gestemd.

Wat ik wel leuk vind is het rating-systeem met de sterretjes.

Wat betreft het bericht omhoog of omlaag stemmen,zie ik niet zitten.
Dit heeft voor mij geen toegevoegde waarde in het beoordelen van een topic.
Ik haal hier de Info uit wat voor mij van belang is en verder niet.
Wat ik vind is wat ik vind en wat een ander daar dan van vind interesseert me niet zoveel.
(Hmm klinkt wel een beetje vaag. :o )

Link to comment
  • Root Admin

Ik denk dat het reputatie systeem, waarbij het in mijn ogen alleen mogelijk Omhoog te stemmen (Likes geven), vooral een sociale functie heeft.

Als iemand met een bericht met grote toegevoegde (beschrijving etc.) of met eigen beeldmateriaal komt dan kunnen gebruikers daar hun waardering over geven.

Geen manier dus om iemands niveau van kennis af te leiden. Maar uiteindelijk is wel te zien dat gebruikers al dan niet veel waardering hebben ontvangen, op een soort democratische manier. En niet alleen naar postcount gekeken wordt (als kwantitatief middel, ahum :P).

Link to comment
×
×
  • Create New...