Jump to content
PyroForum.nl

Justitie tegen "terroristenbommen"


Tim5

Recommended Posts

Het stond in het algemeen dagblad.
Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar goed.
Wel is het zo dat de paniekspier van Sjeef ^_^ zoveel mogelijk moet worden bereikt door de media ofzo.
Toch wel weer vragen over mijn hobby van mensen die dichtbij je staan ^_^ .

Edited by Kauyon
Link to comment
Lijkt me inderdaad niet de hobbyisten HE bij uitstek.Als ik goed geinformeerd ben is dat juist een van de meest lastig sythetiseerbare.
Maar TNT spreekt natuurlijk lekker de paniekspier van jan modaal aan. Fucking sheeple..

Inderdaad, het kan makkelijk een HE geweest zijn maar ik betwijfel toch ook dat het TNT was. Het is niet uitgesloten natuurlijk. Er zijn malloten die wel in staat zijn om dergelijke dingen te synthetiseren. Kennis gaat niet altijd gepaard met gezond verstand spijtig genoeg...
Die maakvuurwerk.nl is inderdaad een enorme k3wl site. Dat zulke sites maar snel verdwijnen.
...en duw daar een londje in...

Als je dit doet heb altijd iemand erbij die er iets vanaf wee

Gewoon lachwekkend wat er op die site staat.
Link to comment

My god! Ik kende die site nog niet, maar het is inderdaad echt te triest voor woorden.
In eerste instantie erger je je kapot als je ziet wat er allemaal op die site staat. Het eerste wat gelijk al opvalt is natuurlijk het kopje 'Bommen maken'. Teleurstellend!
Naarmate je de site wat verder bekijkt en wat dingen leest moet je er gewoon bijna om lachen dat zoiets zieligs bestaat.
Maarja helaas dat wij door dat soort gasten ook de dube zijn.
Gelukkig is er in ieder geval al 1 grote aap gepakt, namelijk die Huttersvuur.

Link to comment

Ghehehe, best grappig hoe heftig en intentief er hier op PF op dergelijke berichten gereageerd word. ^_^

Dit is hoe het werkt; de mensjes die voor dergelijke stukjes worden gevraagd zoals meneer Cees en mevrouw Ester worden er voor betaald om het zinnetje 'wij constateren hier een groeiend probleem, wij maken ons zorgen over de ontwikkelingen en doen er alles aan om het tegen te gaan' eindeloos te herhalen. Want ja, wanneer de televaag artikeltjes maakt over (inmiddels) dode mensen, is het voor hen toch weer de hoogste tijd om het 'parelend zweet en och 'k heb er zo slecht van geslapen' maskertje voor de dag te halen. Proberen aan te geven dat de zaken genuanceerder liggen en men feitelijk niet zoveel invloed heeft op het hele gebeuren, dat MAGNIET! Wil de televaaglezer niet horen. Wil Rutte niet horen. Wil oom agent niet horen.

Feitelijk kan men er niet zoveel aan doen. Zelfs extreem domme 'bommenmaaksites' kunnen juridisch niet aangepakt worden, mocht dit al zin hebben. Aangezien het meeste 'letsel veroorzakende fabrikaat' van immer beschikbaar (illegaal) vuurwerk en/of gangbaar verkrijgbare stoffen en materialen gemaakt word, is het simpelweg onmogelijk zoiets te stoppen. Wedden dat er volgend jaar weer zo'n stukje staat? Ja. Met dezelfde tekst. Misschien doen Cees en Ester zelfs weer mee.

Of we ons druk moeten maken? Ha ha. ^_^

Link to comment
  • 3 weeks later...
Ghehehe, best grappig hoe heftig en intentief er hier op PF op dergelijke berichten gereageerd word. :)

Dit is hoe het werkt; de mensjes die voor dergelijke stukjes worden gevraagd zoals meneer Cees en mevrouw Ester worden er voor betaald om het zinnetje 'wij constateren hier een groeiend probleem, wij maken ons zorgen over de ontwikkelingen en doen er alles aan om het tegen te gaan' eindeloos te herhalen. Want ja, wanneer de televaag artikeltjes maakt over (inmiddels) dode mensen, is het voor hen toch weer de hoogste tijd om het 'parelend zweet en och 'k heb er zo slecht van geslapen' maskertje voor de dag te halen. Proberen aan te geven dat de zaken genuanceerder liggen en men feitelijk niet zoveel invloed heeft op het hele gebeuren, dat MAGNIET! Wil de televaaglezer niet horen. Wil Rutte niet horen. Wil oom agent niet horen.

Feitelijk kan men er niet zoveel aan doen. Zelfs extreem domme 'bommenmaaksites' kunnen juridisch niet aangepakt worden, mocht dit al zin hebben. Aangezien het meeste 'letsel veroorzakende fabrikaat' van immer beschikbaar (illegaal) vuurwerk en/of gangbaar verkrijgbare stoffen en materialen gemaakt word, is het simpelweg onmogelijk zoiets te stoppen. Wedden dat er volgend jaar weer zo'n stukje staat? Ja. Met dezelfde tekst. Misschien doen Cees en Ester zelfs weer mee.

Of we ons druk moeten maken? Ha ha. :P


Nee, maar het is wel zorgwekkend dat zo'n sites kunnen bestaan. Het feit dat ze bestaan, betekent dat mensen de onzin die daarop staat ook uitproberen. Het gaat hier niet over onze hobby, maar over de bescherming en gezondheid van anderen. Heb je al eens gelezen wat er op die site allemaal staat?

Hun rookbom:

- PVC buis 40 CM
- 1 pakje met sterretjes.

Aangezien je zelf met pyrotechniek bezig bent, zal je de bedoeling wel snappen. Maar nergens hebben ze het over hoe zwaar kankerverwekkend die rook is. Dat is niet alleen gevaarlijk voor die eppo's die zoiets maken, maar ook voor andere mensen die daar toevallig in de buurt zouden zijn.

Dan kan je zeggen dat als er iets misloopt het 'eigen schuld dikke bult' is, maar ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar. Bovendien, ik ben ook zo geweest (schaam, schaam..) rond mijn 13 jaar. En ik heb geluk dat ik al mijn ledematen nog in hun volledigheid heb. Rond die leeftijd heb je nu eenmaal niet het verantwoordelijkheidsgevoel, de discipline en de zin voor nauwkeurigheid die erbij horen. Dan denk je niet 'dat kan mis gaan en anderen kunnen daar gewond door raken'.

Is er iets aan te doen? Nee.
Is het een bedreiging voor serieuze pyrotechnici? Theoretisch gezien niet, maar je zit weer met zo'n fijn stigma. En al helemaal als er iets misloopt.

Maar dat neemt niet weg dat het bestaan van die sites zorgwekkend is.. Edited by Wacko
Link to comment
×
×
  • Create New...