Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op het forum ben geweest.

Ik ben enige tijd gestopt met pyro door onder andere school en werk etc. Maar nu wil ik toch graag weer beginnen. Er is alleen een moeilijk puntje en dat is dus dat ik helemaal geen chemicaliën meer heb. Het enige wat ik nog heb is een 4" cilinder casing en een kleine 25 liter boekenbinders lijm waarmee ik mijn hulzen altijd maakte, verder heb ik nog een rolletje gomtape liggen en dat is het wel ongeveer. Ondertussen ben ik ook nog ingetrokken bij vriendin lief en zit al een tijd in Nijmegen. Dus zover mijn situatie. Het kriebelt allemaal heel erg maar zit nog met het probleem dat ik alleen hulzen kan rollen haha, hier ben ik vandaag mee begonnen en zal morgen even wat foto's posten en misschien als jullie het fijn zouden vinden een tutorial van hoe ik mijn hulzen rol. Greetz Bas

Edited by ThaDawg
Link to comment

Tutorials zijn altijd welkom, hulzen rollen is mij werkelijk nooit gelukt dus ben wel benieuwd eigk :)

Zo en ik ga doen vandaag... kruit malen als een malle! :P

Vandaag eindelijk een fatsoenlijke kogelmolen up and running gekregen en mijn chems zijn binnen dus kan eindelijk van start voor nieuwjaar yay!

Link to comment

Had ik het allemaal maar weer op de rit maar dit jaar waarschijnlijk weinig tot geen home made devices :(

Ik hoop dat er iemand in de buurt woont die ik n dagje oid zou kunnen mee meehelpen daarvan wordt ik al behoorlijk blij haha.

De ttutorial komt ergens na 5 uur ivm werk.

Edited by ThaDawg
Link to comment

Vandaag maar eens een aantal spulletjes besteld: 3/4'' rocket tool, 25m 3mm visco en 2,5kg kno3 (aangezien het niet bepaald goedkoop was is het maar 2,5kg)

nu hoop ik toch nog een beetje aan de slag te kunnen met pyro :). Ik heb helaas nog geen tijd gehad om een tutorial hulzen rollen te maken.

Verder ga ik vandaag het een en ander uitzoeken wat ik kan gaan maken zodra ik mijn spullen binnen heb.

Groetjes Bas

Link to comment

Ik ben vandaag weer bezig met zwavel loos buskruit maar het wil niet echt lukken het brand zeer traag. Zou het met de CIA methode snel worden?
Ik heb ook een kleine batch chrysantium of mystery gemaakt omdat ik nog geen zwavel heb. Heeft er iemand nog een idee voor me wat ik kan maken? Ik heb kno3, houtskool, natriumbicarbonaat, suiker en eventueel zelf gemaakt magnesium poeder. Groetjes Bas

Edited by ThaDawg
Link to comment

CIA word zeker rapper, ben ergens wel benieuwd naar het resultaat... Is dit met suiker?

Suiker is wateroplosbaar, zwavel in mindere mate iigv. Sta er eigenlijk van te kijken voor meal is dit nog niet eens zo slecht.

Had nog een notitie liggen waar het volgende op staat.

10 S, 15 C, 75 KNO3. "in gram gok ik :)" Waarbij de S en C voorgepapt zijn met wat water.

En de KNO3 moet worden opgelost in 50ml water, waarbij de KNO3 aan het water word toegevoegd als het water aan de kook is en geroerd totdat de oplossing is voltooid. Daarna word de S en C mix toegevoegd. Als het grootste gedeelte van het vocht verdampt is, (word het brandbaar oppassen dus :P) en word het als een bal afgeknepen in een stuk doek, en afgeblust met koude ethanol/methanol/(spiritus). Tot het grootste gedeelte van het vocht verdrongen is, zodat de mix niet herkristaliseert terwijl deze droogt.

Kan eventueel naar smaak dextrine toevoegen.

als laatste is het mogelijk de BP bal mbh van een zeef uit te raspen in granules. (beste is op een groot stuk papier zodat deze niet teveel overlappen)

Edited by pyrohiero
Link to comment

Net klaar met het maken van een batch zwavelloos buskruit via de cia methode, dit is naar mijn gevoel goed gelukt.
Ik heb deze compo gebruikt:
65 kno3
30 c
5 s

Eerst wilde ik de normale buskruit compo gebruiken en dan de zwavel vervangen door suiker, maar ik dacht dat het spul dan overfueled zou worden.
Straks post ik een foto en een video van het resultaat.

Groetjes Bas.

Link to comment

Vandaag eindelijk mijn rocket tool binnen gekregen! Nu moet ik het nog in elkaar zetten maar hier ga ik vandaag denk ik nog niet mee beginnen want ik zit met een kaakholte ontsteking en het doet ontzettend veel pijn. Ik heb diclofenac gekregen van de dokter maar zelfs dit stopt de pijn niet helemaal. Groetjes Bas

Link to comment

Ik gebruik nu 600mg ibuprofen omdat de diclofenac inderdaad voor geen meter werkt. Voor ik ga slapen geen pijnstillers maar een lekker glaasje single malt scotch whisky van highland park, dan krijg ik in ieder geval mijn slaap. Met pijnstillers kom ik niet in slaap vandaar.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...