Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Vanavond wil ik willow naar hardt green #5 sterren gaan rollen. Nu zou ik het mooier vinden als bij de willow net als willow diadem ook zilverkleurige glitters zichtbaar zouden zijn.

Ik beschik op dit moment helaas niet over Ti, dus heeft iemand ervaring met een dusdanige compo die gebruik maakt van Al (sferisch of GD) i.p.v. Ti?

Edited by boutnek
Link to comment

Vandaag even at tijd gehad om de sterren verder te rollen.

Er is een kleine batch van 200 g. Willow white uitgekomen en hopelijk genoeg om een 5 inch mee te vullen.

Op dit moment heb ik de Willow white naar hardt green en een batch Winokur 20 sterren te drogen liggen.

Ik zit zelf nog te twijfelen welke prime ik ga gebruiken voor de WW -> hardt green sterren. Aangezien dit KClO4 sterren zijn verwacht ik dat dit een hot prime moet zijn. iemand suggesties?

Tot nu toe heb ik al mijn gekleurde sterren met een trapsgewijze BP prime aangekregen.

Link to comment

Ik zou er wel een hotprime op rollen denk ik ja, misschien zelfs met een kleine step.
bleser is wel een goede, en vrij simpel, vergeet niet er nog een mealprime op te rollen.
Als je geen zin heb in 2 aparte lagen kun je ook iets als fencepost prime overwegen.
verder zijn er een hoop verschillende hotprime's

Edited by High Density
Link to comment
  • 3 weeks later...

Show the stars dude! Is het gelukt?

Ik ben zelf zeer tevreden met het resultaat! Ik had een zodanig kleine batch gemaakt dat ik maar een 4 inch header gevuld kreeg i.p.v. een 5 inch.

Jammer is wel dat ik de sterren niet goed op maat heb kunnen sorteren omdat de batch zo klein was. Hierdoor is de color change niet gelijktijdig.

Link to comment

Ja dat was Willow White. Vind ik persoonlijk een heel mooi helder effect. Niet een te lange hangtime maar wel een mooie tail. Idd is screenen wel nodig om het perfect te krijgen.

Zelf vind ik naar buell red het mooiste. Dan is het contrast wat mooier. Maar top hoor goed gelukt voor de eerste batche.

ps laat de video niet te lang staan dude. Of doe het onder een nickname. grtz R

Link to comment

Prime: Pinball prime met GD en een dunne laag meal aan de buitenkant.

Pinball prime

Potassium perchlorate 75
Charcoal 15
Red gum 10
Dextrin 5

GD 5

Ik ben zeer tevreden over deze prime, zowel de winokur 20 sterren als de White willow sterren zijn tot nu toe allemaal aangegaan.

Omdat ik helaas geen sorteerplaten heb kan ik de exacte maten niet geven.

Mijn schatting is als volgt:

Groene cores: +/- 3 à 4mm

Uiteindelijke sterren: +/- 8mm

Link to comment

Na ongeveer een jaar afwezig te zijn geweest op dit forum, ben ik in die tussentijd bezig geweest om een literatuurdatabase aan te leggen. Ik ben momenteel bezig het boek "Praktische pyrotechniek" van Wouter Visser van chm-formaat naar PDF op te slaan, zodat ook mensen zonder CHM-viewer het kunnen lezen. Ik heb uiteraard de nodige kennis opgedaan en ben ik mijzelf in de lege uren aan het overhoren over bepaalde stof.

Een literatuurdatabase maakt het overzicht tussen bijvoorbeeld combo's, recepten en werkmethodes super overzichtelijk en door alles aandachtig door te lezen ontwikkel je geduld en leer je relevante informatie filteren, wat sowieso een pré is.

Naast een literatuurdatabase natuurlijk druk bezig met googl'en naar goede en betrouwbare bronnen (ieder voor zich natuurlijk).

Verder wil ik mij de komende tijd gaan verdiepen in de werking van meal, pulverone en buskruit, en voorzichtig aan beginnen met het ontwerpen en opstellen van een kogelmolen waar meerdere trommels op kunnen rollen. Sowieso handig om er een te hebben voor scheikunde en verf.

Edited by Guest
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...