Jump to content
PyroForum.nl

Timefuse cutter


danny db

Recommended Posts

Nice, je bent al bezig geweest zie ik wel :).

Aangezien je het over de IA hebt, iemand enig idee hoe/waar je de verzendkosten kunt berekenen vanuit Amerika naar Nederland? De kosten bij de douane etc. regel ik dan zelf wel, het gaat er echt om hoeveel het ongeveer zou kunnen kosten.

Het gaat om 4 dozen '25 pounds each, the boxes are 14" square', dus ongeveer 11.3398093 kilograms en 35.56 cm brede kubussen. Verzonden vanaf: Zip-Code, 55303. Via deze link zou ik zeggen dat het 4x die 104 euro wordt.. Ik ben er hier wel van uit gegaan dat het ongeveer hetzelfde kost om te verzenden vanuit Nl naar Amerika als omgekeerd. En dit is dan nog excl inklaringskosten..

Anders deze dingen mss toch maar in Nl bestellen, zucht.

Link to comment

Klopt, maar die dingen schelen zoveel in prijs met Nl dat het gewoon bijna rendabel is om ze vanuit de USA te laten komen. Ik kreeg ook pas korting bij een bestelling van 50k stuks hier in Nl, redelijk absurd.

Bedankt Ooh, ik had nu gewoon gerekend vanuit TNT post naar USA en kwam ook ongeveer op 100 euro uit toen. Nja als het goed is zou die kerel uit de USA binnenkort laten weten wat het kost om ze te verzenden, dan kan ik daarna even bekijken of ik ze in Nl laat maken of uit de USA laat komen.

Link to comment

Of even beter zoeken, ze zijn idd vrij duur in nederland met alles. Misschien moet je het ven bij onze westerlijke buren zoeken, is sowieso meer een industrie land.

edit, ik bedoel oosterlijke buren, duitsland.

Edited by ener
Link to comment
  • 10 months later...

Hey Sjeef en BMWM3,

Ik vond dat zo een goed idee om een cutter te maken.
Had vanavond ff tijd over en ik dacht hmmmmmmm.........
Blokjes aluminium........ tijd...............foto's op het forum............
What the heck! Maar ik post het wel even in dit topic voor de mods gaan protesteren ;)

Link to comment

Mesje is gemaakt uit een heel scherp mes van een machine. Als je wilt kan ik je er wel een paar leveren.
Voordeel van dit mesje tov een stanleymes is dat het een vlakke kant heeft en vlak langs de snijlijst kan gaan.
Werkt redelijk ik moet het hefboomscharnier nog iets strakker zetten. Maar de eerste snijtest vond ik acceptabel.

Edited by Rocketier
Link to comment

@Rocketier

Mooi hebbedingetje heb je daar!

@Sjeef

Ondersteuning van het doorvoergat lijkt me ruim voldoende.
Het is tenslotte wel een vlijmscherp mes.

Een nauwe aansluiting tussen aanvoer en bed is natuurlijk wel idealer, maar ik denk niet dat
de cutter van Rocketier onderdoet voor een van bijvoorbeeld Wolters.

Link to comment

Hij snijdt best goed. Maar ik denk dat het bed idd best langer had gemogen.
Dat is ook eenvoudig aan te passen. Ik heb ook al gedacht om de meshouder toch aan te passen.
Mwouha ...........zo houden we wat te doen toch! Stel dat je alleen maar sterren gaat rollen en en pijlen gaat maken..................
Dan zou een O&N te kort zijn ;)

Edited by Rocketier
Link to comment
Ondersteuning van het doorvoergat lijkt me ruim voldoende.
Het is tenslotte wel een vlijmscherp mes.

ja alleen zou je fuse kunnen knikken mischien en dat is niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid denk ik.
maar ik denk niet dat
de cutter van Rocketier onderdoet voor een van bijvoorbeeld Wolters.

Hij ziet er iig gelikt uit ;) en aangezien hij nog wat dingen gaat verbeteren zeker geen slecht prototype..

@Rocketier ; Ben je morgenavond thuis? Neem ik ff die 10 Kilo Perc mee :P Edited by sjeef1
Link to comment
  • 1 year later...

Hoe knippen / snijden jullie je TF trouwens?
Een goede anvilcutter heb ik nog niet kunnen vinden. Scheermes is niet toppie en word plakkerig van de teer.
Gewone tang wil hem vaak wat platknijpen.
Ik kom er dus wel met een fiks scherp mes, maar het moet makkelijker kunnen.

Link to comment

Dit werkt prima. Voordeel is dat je erg recht snijdt en dat je de fuse niet beschadigd.

link

Bijgeplaatst mijn zelf gemaakte timefusecutter. Voordeel hiermee is dat je heel nauwkeurig kan knippen door de lengte aanslag.

Andere foto is een buisknipper van van Karwei. 16mm en 19mm buis en timefuse is hiermee te knippen. € 14,95.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...