Jump to content
PyroForum.nl

2" D1 glitter, mooie brake


Berke_Experiment

Recommended Posts

Leuke shell Bert!

Ik heb net mijn eerste 2"D1 glitter afgestoken, en hij werkte zeer goed vond ik zelf.
2"shell

er zaten 10 stars in.
16g pulverone als lift
1.5g flash met pulverone als break
met nog 3 TT stars bij de lift.

Net als bij Bert een mooie break.

(ik wou maar geen nieuw topic openen voor een bijna precies dezelfde shell als deze)

Link to comment

Ziet er netjes uit :) , precies een palmeffect!
Wel lage break met 16g lift, maar toch geslaagd!
Het is net wat ik aanhaalde wat jij zei; ik vindt het ook moeilijk om telkens een nieuw topic voor zulke shells te openen.

Kunnen we geen onderverdeling maken onder de term shell op het forum van 1",2",3",4",en groter shells?

Lijkt me handig!

Link to comment

die lage break klopt wel maar ik weet niet hoe ik dat kan verbeteren, ik dacht eerst dat 12g wel genoeg was maar die ging helemaal met een lullig vaartje omhoog

mijn pulverone is redelijk snel gewoon 12 uur gemalen beetje nat gemaakt en door een zeef heen drukken, maar toch niet genoeg kracht denk ik.

de regel 1/10 van het gewicht van de shell heb ik nog nooit toegepast wand dan kom ik bij 4/5g lift dus das bullshit.

Link to comment

Dan is je pulverone waarschijnlijk toch niet snel genoeg of nog niet helemaal droog!

Ik heb al eens een shell veel te hoog gelift met 10% van de massa van de shell, het wordt niet voor niets als richtlijn aangegeven door de professionals en dergelijke dus bullshit zal het ook wel niet zijn!

Link to comment

Mooie shell, wat voor Al gebruik je? Aangezien die niet echt lang glittert. En 16 gram lift 0_o? Das wel veel, ik gebruik ong 12 gram voor 3 inch shell. Je zou zeggen dat je die 2 inch naar de maan schiet met 16 gram. En de 4/5 gram is zeker geen bullshit, mijn 2 inchers schieten met een flinke knal omhoog met 10% lift. Ik neem aan dat je wel dex door je meal hebt gedaan. Anders is het weer losse meal als het droog is :).

Link to comment

das best wel vreemd...
maakt de lengte van de mortier soms wat uit? mijn buis is 24cm zonder de eindstop.
ik heb toch niet het idee dat het aan mijn pulverone ligt.
en nee ik gebruik geen dex maar mijn pulv is keihard zonder.

als ik 5 g erin stop plopt de shell net uit mijn mortier denk ik :)

ps: ik gebruik 250# al, daardoor glittert het niet zo lang

Edited by Pyromaniak
Link to comment

Keihard zonder nex? gebruik je NClak ofzo? Want ik rice mijn compo's door een 10 mesh zeef, daar maak ik ook pulverone mee, en als ik die compo door mijn zeef heen douw dan krijg ik lang niet zulke mooie pulverone als met dex. Als je 3 tot 5% dex door je meal heen doet krijg je ook een mooi stevig deegje als je het bevochtigd, dus dan komen er ook mooie korrels uit.

Link to comment

Ja daar ligt het dan dus aan, de shell kan naar mijn idee alleen accelereren in de mortier pijp. Dus hoe langer de pijp in theorie is, hoe hoger de snelheid van de shell is en des te hoger hij komt.

Correct me if I am wrong...

Link to comment
Ja daar ligt het dan dus aan, de shell kan naar mijn idee alleen accelereren in de mortier pijp. Dus hoe langer de pijp in theorie is, hoe hoger de snelheid van de shell is en des te hoger hij komt.

Correct me if I am wrong...


Hij kan in theorie natuurlijk altijd accelereren, maar in de mortier pijp(mits deze goed aansluit), is er bijna geen drukverlies waardoor de acceleratie het hoogst is. Zodra hij uit de pijp komt, komt hij vrij te staan aan allerlei wrijvingskrachten. Er zit natuurlijk een limiet aan de lengte van je mortier pijp, omdat het nooit perfect sluitend kan zijn.
Link to comment

Als je het in overmaat toevoegd wel, maar dex is organisch, dus kan ook als brandstof worden benut. Maar 3 procent zal geen invloed hebben op de snelheid. Maar als je dex toevoegd krijg je een mooi stevig deegje van je meal, daar kan je mooie korrels van maken die uiteraard ook uitharden, daardoor zal het vuur zich veel sneller verspreiden dan als je halfzachte korrels hebt die bij het kleinste stootje al kapot gaan. De korrels zijn ook veel "fluffiger"als je geen dex gebruikt, dus het vuur zal zich nooit zo snel kunnen versprijden als dat je stevige korrels hebt.

Link to comment
×
×
  • Create New...