Jump to content
PyroForum.nl

Verboden verzendingen


Alexio

Recommended Posts

En waarschijnlijk maakt de Telegraaf er het mooiste verhaal van.


Zullen ze zeker doen. Heb ik ervaring mee.

Verder is goed inpakken iderdaad erg belangrijk. Ik heb nog nooit problemen gehad met het verzenden van chemicalien en lont. Stuur ook gewoon zo 10 meter naar belgie, allemaal geen probleem.

Er was ook een keer op het nieuws dat een hele kantoor flah ontruimt was, omdat er een pakketje was eengekomen met een tikkende kookwekker er in. De mensen dachten dat er een bom in zou zitten :mellow: .
Link to comment
Heb ik ervaring mee.

Hahaha, dat weet iedereen hier wel, denk ik. :rolleyes:

een tikkende kookwekker

Daar kun je ook wel aan zien dat het echt de verkeerde kant opgaat met dit land. Iedereen schijt hem voor het kleinste dingetje wat ook maar iets met iets gevaarlijks te maken kan hebben.
Een vriend van mij zag laatst 2 agenten om een tas van een brugklasser (Ja, zo'n grote) heen staan, en héél voorzichtig kijken wat er in zit. Die lui denken dus ook echt dat terroristen de binnenstad van Meppel uitkiezen als doelwit voor een aanslag. En het was nog wel iets van 9 uur 's ochtends. :mellow:
Die lui lopen overal angst te zaaien en dat is (nog) nergens voor nodig.

En wat opsturen betreft, gewoon blijven doen.
Link to comment
  • Root Admin
Grappig, toen ik de laatste keer chems over de post kreeg stond er met koeienletters een chemische groothandel op. Er stonden ook met stickers op geplakt: Gevaarlijke stoffen logo en fragile. Ik kreeg het gewoon met een normale pakketzending van TPG keurig netjes afgelevert. :mellow:
Ik weet het niet precies maar ik heb ergens gelezen dat bepaalde verpakkingen de risico classificatie omlaag kunnen brengen zodat het wel gewoon verstuurd kan worden.

Op een site stond iets over het versturen van glazen potten met chemicalien in een gesealde plastic zak, die zak zat vervolgens in een andere gesealde zak met een absorberend materiaal, het geheel ging vervolgens in een bepaalde doos. Zo kon je bepaalde chemicalien goedkoper vervoeren omdat het minder risico oplevert dan in de standaard verpakking.

Misschien kan je als bedrijf een ontheffing krijgen voor het versturen van (bepaalde) gevaarlijke chemicalien indien je het goed verpakt.
Link to comment
  • 1 month later...

[qoute]Sterker nog: Ze mogen het niet! Daarom doen bedrijven het ook gewoon, denk ik.

Hehe, art. 13 van de NL grondwet ;)

ik heb ook deze week nog m'n pakketje binnen gekregen:

1L Glycerine
1L Salpeterzuur
1kG Zwavel

alles zat in een gewone kartonnen doos.

(jullie snappen wel waar de salpeterzuur en glycerine heengaat :P)

greets

Link to comment

Hmmm ja :P .

Echt lang geleden had ik ooit, serieus, Aceton, HCl 10%, H2O2 30% en een pot met 800g Zwavel ook in 1 kartonnen doos netjes thuisgestuurt gekregen.
Ik moet zeggen dat ik het eigelijk wel belachelijk vind dat je die 3 dingen bij elkaar tegelijk kunt kopen. Maargoed, mij hoor je niet klagen ;) .

Link to comment

En dan komen ze bij jou thuis binnen en vinden ze het verdacht dat je die drie stoffen hebt of bij elkaar hebt staan en pakken ze je op. Maar je kan ze wel gewoon via de post in grote hoeveelheden thuisgestuurd krijgen. De logica ontgaat me even. ;) Mja, SWIM heeft ook gewoon benzaldehyde, n-butylamine en nitroethaan in hetzelfde pakje thuis aangekregen via de post. Die dingen zijn anders ook vet verdacht. :P

Link to comment

Pas maar op hoor:
Op http://www.nederlandtegenterrorisme.nl/

<h2 style="font-size: 11px;" size="1" class="boxtxttitleorange">Wat is verdacht?</h2> Het is moeilijk in het algemeen te zeggen wat verdacht is en wat niet. Dat hangt af van de situatie. Een aantal voorbeelden:
Ziet u een achtergelaten koffer op een trein- of metroperron, dan kan dat verdacht zijn. Waarschijnlijk was iemand vergeetachtig en is er niets aan de hand. Toch is het beter om meteen een medewerker van het openbaar vervoer te waarschuwen of de politie te bellen. Een onbekend bestelbusje dat al twee weken bij u in de straat staat, hoeft niets te betekenen maar het kan wel. Als u de zaak niet vertrouwt, bel dan de politie. Mensen die overdreven veel aandacht hebben voor de beveiliging van een gebouw of een terrein kunnen bezig zijn met de voorbereiding van een aanslag. Waarschuw in dat geval de politie. Het kan zijn dat u toevallig mensen met elkaar hoort praten en dat hun woorden u verdacht voorkomen. Licht de politie in. Bent u winkelier en koopt een klant een grote hoeveelheid artikelen die u in verband kunt brengen met een aanslag, zoals kunstmest of waterstofperoxide? Bel dan de politie.
Link to comment
  • 2 months later...

Sorry voor deze (misschien onnodige) topicbump. Maar een vriend van mij heeft een kilo German Dark Alu en nog een paar andere chems via DHL legaal laten overkomen. Nu hoor ik de meesten onder jullie zich waarschijnlijk al afvragen waarom legaal? Als je bij DHL een 'fee' betaald voor bepaalde grondstoffen die onder de ADR-wetgeving vallen, dan mogen zij dat verzenden. Die fees zijn nogal hoog (ik dacht €65) dus het is eigenlijk alleen maar interessant wanneer je grote bestellingen plaats in het buitenland of ergens een product voor een prikje kunt kopen wat normaalgezien pokkeduur is. Ik heb ergens een artikel gelezen waarin staat dat de fees ongeacht de afstand en hoeveelheid hetzelfde zijn, wat niet wegneemt dat ze hoog zijn.

P.S. : De chems zijn aangekomen zonder enige beschadigingen of mankementen.

Link to comment

Heb je misschien ook contact-informatie/URL's etc.? Dit zou wel handig zijn voor als er nog een keer een inkoopactie van redelijk formaat komt hier. En misschien is het ook voor personen individueel interessant als ze zelf zoveel chems willen kopen dat die 60 ballen niet zo heel veel verschil meer maken (wat ik betwijfel :)).

Link to comment

Er worden via dit forum GEEN chems verhandeld whatsoever!!
Dus ook geen inkoopaktie of iets dergelijks.

Mensen die wel chemicalien verhandelen zullen een stevige ban aan de broek krijgen!!

Het URL van DHL kan je echt zelf wel vinden denk ik.

Gr33tZ

Link to comment
Heb je misschien ook contact-informatie/URL's etc.? Dit zou wel handig zijn voor als er nog een keer een inkoopactie van redelijk formaat komt hier.


Ik zou maar al te graag nog een paar inkoopacties organiseren in verband met chems. Maar dan alleen maar de zogenaamde makkelijk-aan-te-raken-chemicaliën. Kaliumnitraat, kaliumperchloraat, aluminiumpoeder (German Dark dan). En als ik het dan doe dan is het alleen maar als ze een grote zuiverheid hebben en een heel kleine korrelgrootte. Maar mijn bron weggeven doe ik niet, ik denk dat de meesten hier onder ons die bron wel zullen kennen maar naar mijn mening is het toch een goede bron dus ze klakkeloos weggeven doe ik niet.


En misschien is het ook voor personen individueel interessant als ze zelf zoveel chems willen kopen dat die 60 ballen niet zo heel veel verschil meer maken (wat ik betwijfel :) ).


Bronnen weggeven op het forum mag niet, en als Tyneman zegt dat ze liever geen inkoopacties zien passeren in verband met chemicaliën dan respecteer ik dat (ook al is het maar met kaliumnitraat van 99,90% zuiver)
Link to comment
  • 4 weeks later...
Dit lijkt me het beste Topic voor mijn vraag, vandaar:

Ik denk erover om ooit eens een airsoftgun te bestellen,
Dusz: weet iemand misschien of de TPG pakketjes uit "het buitenland" scant of dat dat niet het geval is?
En dus misschien ook of iemand al eens iets vergelijkends oid heeft besteld....
Het is dan officieel wel illegaal om zo'n ding in huis te hebben (evt. zonder vergunningen) maar het staat niet op de lijst met veboden goederen...

Mijn eerste keuze zou een Desert Eagle zijn, en de vorm is niet te missen, vandaar ;)
(Klik)


Of de pakketjes gescand worden hangt van de verzend manier af, sturen ze het met het vliegtuig dan kun je het wel vergeten. Met een vrachtwagen lijkt het me sterk dat ze al die pakketjes kunnen conteroleren.
Ik wil een AK 47 (wel een neppe natuurlijk :P ) laten overbrengen van GB naar NL maar ik denk dat ik dat ook wel kan vergeten (iig zeker als het per vliegtuig gaat), verder heb ik geen idee of pakketjes die met de boot worden verzonden door een een of andere scan gaan.
En waar ik nog het bangste voor ben is dat je misschien ook nog kan worden vervolgd voor het feit een illigaal product te impoteren naar Nederland :P

Wat betreft wetten vind ik Nederland maar raar, weed, paddo's, geen probleem maar owee als we iets te vroeg vuurwerk afsteken, 1km/h te hard rijden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je het aan mij vraagt is de wereld een grote tering zooi, landen waar vrouwen worden neergeschoten omdat hun haar zichtbaar is, landen waar je zonder vergunning een winkel binnen loopt en een wapen koopt. En dan lopen ze te zeiken dat iedereen in amerika zomaar voor ze flikker word geschoten. Denk maar aan de Bronx, zelfs de politie durft daar niet meer te komen. Als de politie er niks aan doet, wie doet het dan? En dan lopen ze te roepen: "Over 500 jaar zijn wij zo ver ondwikkeld" enz enz, misschien is de wereld over 500 jaar wel een grote ghetto, en weet je wat?, het zal me niks verbazen.

Edit: Sorry voor het off-topic :)
Link to comment
  • 4 months later...

Ik heb zelf ook twee airsoftguns, gekocht in duitsland en die zijn zonder probleemen naar nederland verzonden.

http://i268[ GEBRUIK MAKEN VAN PHOTOBUCKET IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]albums/jj26/ne...id/SSL20002.jpg
Mijn Ak-47 AEG

http://i268[ GEBRUIK MAKEN VAN PHOTOBUCKET IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]albums/jj26/ne...id/SSL20005.jpg
Mijn Worrior1 L96 Sniper Rifle :P

OK het is erg off topic maar ik kon het niet laten om mijn guns even te showen. :D

Link to comment
  • 2 months later...

Op pagina 1 las ik al een bericht van iemand die zei dat het niet toegestaan is viscolont te verzenden.

Wel ken ik een site die viscolont verkoopt, ze noemen het wel iets anders.


Tevens zijn er verschillende sites die sterretjes, morning glorys, ijsfonteinen en ga zo maar door verkopen.

Ikzelf heb een tijd geleden een leuke domeinnaam aangevraagd en was van plan om via deze website viscolont te gaan verkopen binnen nederland.

Hebben jullie tips voor me?

Link to comment

Tja Pieter,
Het is officieel verboden om ontbrandbare stoffen te verzenden, en daar valt visco ook onder omdat er buskruit in zit.
Persoonlijk denk ik niet dat er problemen door zullen ontstaan, omdat de TPG geen pakjes gaat open maken om te kijken wat er in zit.
Sommige mensen zeggen dat de TPG pakketjes "scant" met een soort rontgen, zodat ze de inhoud kunnen zien.
Dat maakt bij visco niet veel uit omdat het gewoon op een rolletje dik touw lijkt.

gr. jasper

Link to comment

Zorg sioso dat je de vergunningen hebt, en je zeker weet wat er voor de wet wel of niet mag. Waneer je iets in massa verkoopt gaat het er niet om 'of ze er wel of niet achterkomen', zoals bij kleine verzendingen tussen pyro's onderling. Dàt ze er achter komen is dan niet eens meer de vraag. Waneer jij meters visco gaat verkopen word je daar gagarandeert een keer door justitie op aangesproken, en zul je waarschijnlijk de gevolgen ervan moeten ondervinden, danwel door het moeten sluiten van je handel, danwel door sancties. Ik zou er niet aan beginnen.

Link to comment

In Nederland mag visco alleen verkocht worden wanneer er ook feestvuurwerk verkocht mag worden. Het valt namelijk onder het vuurwerkbesluit. Verkopen en verzenden is normaal gesproken dus gewoon niet toegestaan, maar voor rocketry wordt op het verkopen een uitzondering gemaakt. Daarbij gaat het immers om kleine hoeveelheden, en is het noodzakelijk voor het normaal kunnen afsteken van een raketje.

Voor je site, zorg dat het er up to date uitziet, met lekker veel plaatjes. Dat verkoopt beter. Je pagina's zouden wel binnen 4 seconden geladen moeten zijn. Voor een voordelige rol visco van een meter of 100 zou ik in ieder geval wel interesse hebben, ik zit aan m'n laatste 20 centimeter.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...