Jump to content
PyroForum.nl

Ouders...


Recommended Posts

Mijn ouders, vooral mijn moeder, zijn er steeds chiller in. Me moeder zei vandaag: '' Je moet maar eens wat stickers kopen om op te schrijven wat er in al die potten en flesjes zit '' :P , en ze regelt altijd allenmaal potjes enzo van alle formaten voor me en maakt ze schoon, en tja wat nog meer. Als ik een vuurpijl afsteek zegt mijn vader : '' soooooheeee wat gaan die dingen hooooog ! '' en meer, ze zijn er echt positief over :wink: . Er toen ik zei wat er in een brief zat die ik had ontvagen, zei ik zo '' titaniumoxide'' , mijn moeders eerste reactie: ''maar dat is toch hardstikke duur ! '' .
Mijn ouders worden alleen maar chiller er in :P

Link to comment
  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dat is wel relaxd Yellow!

Nou mijn verhaal hoor :P.

Mijn ouders zijn het er opzich best mee eens. Mn moeder heeft vroeger wel scheikunde gehad, maar weet er niks meer van dus dat heeft geen zin. Ze weet dat ik aan de haal ga met chems enzo. Ze weet ook dat ik laatst 50 euro eraan heb uitgegeven, maar ze vind wel dat het mn eigen geld is enzo. Laatst stak ik zelfgemaakt iets naast het huis af, wat knalde, en mn moeder vond het toch wel "erg hard gaan". Maar ik denk dat ik het wel eens met ze er over ga hebben, gewoon om de tafel zitten en het hebben over veiligheid etc. Mn moeder wil alleen geen zoutzuur in huis, ook niet als het 10 % is ofzo. Maar dan schrijf ik op het flesje "HCl 10%" en dan weten ze al niet wat het is.

De garage wordt helemaal verbouwt, ik krijg mn eigen werkplek, met een chembestendige vloer, een eigen kast waar ik alles in kwijt kan (200x100x50 groot :P), dus dat is wel heel chill. Mn moeder wil alleen geen vuur in de garage ivm brandgevaar, dus als ik een lucifer aansteek, dan heb ik het wel gedaan...

Maar wat ik zeg, gewoon eens goed om de tafel gaan zitten.

Link to comment

kijk kijk, ik mag inmiddels zelfs 58% HNO3 en 98% zwavelzuur en zo kopen :P
mijn ouders gaan ervan uit dat ik weet wat ik doe, daar zorg ik dan ook voor.

hey, kaliumnitraat is onderweg, aluminium al in huis, houtskool staat te koken, binnenkort zwavelloos buskruit van mij!

en raketjes natuurlijk :wink:

Stijn

Link to comment

mijn ouders boeit het egt totaal niet waar ik me mee bezig houd...
ik zat een x een grafiet weerstand te testen op een plaatje hout op mijn tapijt :P
mijn moeder komt binnen. mijn hele kamer staat onderhand blank van de rook(mijn coating van de draadjes die aan de grafiet vast zaten begonnen te smelten)enige wat ze zegt: "luke, zet je raam open, het stinkt hier.
haha
ze vraagt ook nooit wat er allemaal in die vreemde pakketjes zit die af en toe worden afgelevert.(vaak vertel ik het wel).
kortom, wat mij betreft de ideale ouders 8) (ik heb zo veel geluk)

Cold As Ice

Link to comment
ideaal? als je dan zelf een keer een fout maakt, en je ouders je ook niet tegenouden, kan het enorm fout gaan!

het kan altijd voorkomen dat je iets vergeet, en dan heb je een probleem

ik geef altijd door wat ik ga kopen.


daar heb je gelijk in...
maar alsof mijn ouders weten wat het gevaar is van(ik zeg maar wat) kaliumperchloraat :roll: ...
daarbij let ik natuurlijk goed op he... :wink:

Cold As Ice
Link to comment

Ik vraag me af hoe jullie allemaal aan de benodigde
chemiecaliën komen (mensen die bij hun ouders wonen). Ik denk niet
dat ik gewoon tegen mijn ouders kan zeggen: 'Mam, wil je even mee
naar de aphoteek om ammonium nitraat te halen?'.

Vraag vooral voor mensen onder de 16 want die kunnen er
als het goed is is niet zelf aan komen.

Dit riekt naar vragen naar bronnen. Je kent de regels zei je. Dit mag dus NIET.
Tyneman

Link to comment

Valt wel mee aangezien mijn bericht ging
over hoe sommigen mensen het toch voorelkaar krijgen
om ondanks de aanwezigheid van hun ouders toch
chemicaliën kunnen bezitten, ik vond dit redelijk relevant en niet
belangrijk genoeg om een topic over te openen.

Om Kalkammonsalpeter te kopen hoef je echt
geen 16 te zijn hoor Wink


Een aphoteker die aan een minderjarig kind een oxigizer verkoopt?

Ik weet eigenlijk niet wat Kalkammonsalpeter is maar ik ga er van uit
dat je een soort van Ammonium nitraat bedoelde (ik ken alleen de
Engelse namen).
Link to comment

mijn ouders doen niet zo moeilijk
heb btw net wat KMnO4 gehaalt bij XXX(post ik maar niet)
geen greintje argwaan... ookal ben ik 14(zie er minstens als 15 uit[ben nogal lang].)
mijn ouder vonden het okee
maar ze worden gestoort van die pokkeherrie van mijn kogelmolen :P

Cold As Ice

Link to comment

Had de guide al gelezen maar onthoud die namen nooit.
Overigens ben ik niet een super practisch meesterbrein,
en ik ben ervoor om al mijn chemicaliën te kopen om zeker te weten
dat niks in mijn gezicht ontploft.

Ik heb het er net met mijn moeder over gehad en vanuit een bastbesloten
NEE een ik praat erover met je vader gehaalt.

Link to comment

Ik mag van mijn ouders wel met electronica bezig. Chemicalien... Nou ze vinden het al erg als ik wat spiritus aan wil steken (+/- 5 ml was ik van plan). Dat mocht dus al niet... Nou kan je dus wel begrijpen dat ik ook niet verder ga vragen.

Link to comment

Nog altijd hetzelfde verhaal..
Langzaam vertrouwen winnen. des te langer het duurt, des te meer jij er ook daadwerkelijk over weet!

Ik krijg over een week of twee een mik basis labo-glaswerk (maatcilinder, bekerglazen, erlenmeyers, etc...) en dat soort dingen :D .
(Nog als verjaardagscadeau, ze konden het niet optijd krijgen, was 21 april jarig.)

Verder ben ik enorm chems aan het inslaan, en heb er geen problemen mee.
ik heb al:
Demiwater (telt eigenlijk niet hè?)
Aluminiumpoeder 250 mesh
Carbid (voor SA)
Waterstofperoxide 3%
Ethanol 95%
Ammoniumnitraat
Fijne Houtskool
Fe2O3 (IJzeroxide)
CuO (koperoxide)
Onder weg:
4 kilo Kaliumnitraat
1 kilo Kaliumchloraat
Geplande nog niet betaalde chems:
Liter HNO3 (salpeterzuur) 60%
Halve Liter HCl (zoutzuur) 30%
Halve Liter H2SO4 (zwavelzuur) 37%
Halve Liter H2O2 (waterstofperoxide) 30%
Liter Aceton

En ik ben (sinds 21 April) 15...
Dus je kan best wat krijgen op jou leeftijd. Maar wat extra basiskennis opdoen is wel noodzakelijk.

De Basiscursus van HSLAB is erg goed om mee te beginnen (de rest van de site is minder), en als je die helemaal snapt kun je een PDFje downen van Gamekeeper.
Ik heb eigenlijk al mijn scheikundekennis van internet. Bij scheikunde op school hebben we net een toets gehad over reactievergelijkingen ed. Ik loop daar nu heel ver op voor

Succes ermee :P

Stijn

[edit]paar chems vergeten in het lijstje :P [/edit]

Link to comment

Nog gefeliciteerd met je verjaardag :wink: .

Wat ik wel grappig vind is dat veel ouders het geen probleem vinden dat hun kinderen met waterstofperoxide en zuren aan de gang zijn, maar een beetje spiritus in de fik, ho maar. (Niet @ The Freak hoor, maar ik heb het wel eens vaker gehoord.) Ik ben toch blijk dat ik mijn moeder volledig kan overtuigen. Ik heb trouwens sinds kort ook een oud gasmasker.( :P ) Aangezien ik nog wel eens in de HNO3 dampen sta of stel dat er een runaway, en ik heb tog geen zin in longoedeem, longemfyseem of astma.

Laatst heb ik ook nog het aanrecht gemold. Een reageerbuis zwavelzuur viel om :evil: :oops: (ik begrijp ook niet wat ik met zwavelzuur in de keuken doe). Nu zit er zo'n "vieze" corrosie plek op het aanrecht (aluminium) die ik er nog niet af heb weten te krijgen. iemand enig idee?

Groeten,
NG

Link to comment

eetbord aankleven :P

nee, grapje.

Als het echt erinzit kan je er niets meer aandoen. Als er een soort van putje inzit is het om zeep, maar als het erop ligt kan je het er mss nog vanschrepen(metaalsponsje ofzo). Ziet het zwart? Je kan altijd dat eruitschuren. Maar je zal die vlek wel nog zien.

Link to comment
Nog gefeliciteerd met je verjaardag :wink: .

Wat ik wel grappig vind is dat veel ouders het geen probleem vinden dat hun kinderen met waterstofperoxide en zuren aan de gang zijn, maar een beetje spiritus in de fik, ho maar. (Niet @ The Freak hoor, maar ik heb het wel eens vaker gehoord.) Ik ben toch blijk dat ik mijn moeder volledig kan overtuigen. Ik heb trouwens sinds kort ook een oud gasmasker.( :P ) Aangezien ik nog wel eens in de HNO3 dampen sta of stel dat er een runaway, en ik heb tog geen zin in longoedeem, longemfyseem of astma.

Laatst heb ik ook nog het aanrecht gemold. Een reageerbuis zwavelzuur viel om :evil: :oops: (ik begrijp ook niet wat ik met zwavelzuur in de keuken doe). Nu zit er zo'n "vieze" corrosie plek op het aanrecht (aluminium) die ik er nog niet af heb weten te krijgen. iemand enig idee?

Groeten,
NG

Als het een aanrecht plat is (tenminste op die plek) dan kan het verholpen worden.
Je schuurt het goed, dat er totaal niks meer van zichtbaar is, daarna vul je het met een mengsel van Al poeder en epoxy.
Dit heb ik ook gedaan bij het aanrecht van mijn opa en oma, je ziet er daarna weinig meer van.

Let op je moet als je het gevult heb wel even vlak schuren met de rest van het blad he :wink:
Link to comment
Jammer dat dat voor mij niet op zal gaan, in het blad zitten hele kleine bobbeltjes (5mm x 1mm x 1mm (l x b x h)).

Dan kan het nog steeds wel, maar is het erg moeilijk.
met epoxy die bobbels namaken of gewoon dat stukje plat laten.
Link to comment
Dit riekt naar vragen naar bronnen. Je kent de regels zei je.
Dit mag dus NIET.


Ik vroeg nooit naar bronnen, ik vroeg me af hoe mensen
het i.v.b ouders het toch voor elkaar kregen. Nooit heb ik
om een bron gevraagd. Als de mods zich niet gewaardeerd
voelen moeten ze dit soort dingen niet doen. Er zijn genoeg ´senior´
members die de regels overtreden door dubbelposten etc, die moet je straffen en niet proberen zoveel mogelijk
fouten te vinden bij
een nieuweling. De mods zijn keihard tegen nieuwe mensen maar
tegen de wat oudere ho maar. Het maakt mij boos, nee pissig om hier op
aangesproken te worden. Al helemaal de verwijzing naar de regels, als
je zo graag naar regels wilt verwijzen moet je ook goede regels opzetten.




Ontopic. Ik heb mijn ouders zover gekregen dat ze me toelaten
om met buskruit te kloten.
Link to comment


Ik vroeg nooit naar bronnen, ik vroeg me af hoe mensen
het i.v.b ouders het toch voor elkaar kregen. Nooit heb ik
om een bron gevraagd. Als de mods zich niet gewaardeerd
voelen moeten ze dit soort dingen niet doen. Er zijn genoeg ´senior´
members die de regels overtreden door dubbelposten etc, die moet je straffen en niet proberen zoveel mogelijk
fouten te vinden bij
een nieuweling. De mods zijn keihard tegen nieuwe mensen maar
tegen de wat oudere ho maar. Het maakt mij boos, nee pissig om hier op
aangesproken te worden. Al helemaal de verwijzing naar de regels, als
je zo graag naar regels wilt verwijzen moet je ook goede regels opzetten.




Ontopic. Ik heb mijn ouders zover gekregen dat ze me toelaten
om met buskruit te kloten.

Dit slaat totaal nergens op, iedereen word op zijn fouten gewezen als hij die maakt.
Dat een nieuweling meer fouten maakt omdat hij dus nieuw is, is begrijpelijk.
Daarom word er ook gevraagt de regels te lezen (heel logies).

En als dit je allemaal zo pissig maakt, wie hou je tegen om hier te verdwijnen en niet meer terug te komen?
We kunnen goed zonder je hoor, wees daar maar niet bang voor.
Link to comment

Iedereen word op zijn fouten gewezen?
Nee hoor. Bij het eerste het beste dat een nieuweling
ook maar doet word gelijk zijn hele post af gezocht naar een mogelijke fout.

Ik weet bijna zeker dat jij niet ´gestraft´ word voor jou
offtopicness (misschien omdat ik er nu iets over zeg). Geloof
me dat je zonder me kunt weet ik heus wel, daar hoefde
je niet over te posten.

Ik bied mijn excuses aan voor mijn vorige bericht, het kwam geloof
ik redelijk beledigend aan, dat was niet de bedoeling.

Link to comment

×
×
  • Create New...