Jump to content
PyroForum.nl

3x in 1


PyroLars

Recommended Posts

http://pyroforum.nl/uploads/post-2910-1233693418.jpghttp://pyroforum.nl/uploads/post-2910-1233693412.jpghttp://pyroforum.nl/uploads/post-2910-1233693396.jpgHoe kan ik met deze lont 3 dingen tegelijk afsteken als de lont in het midden zit? Gaatje boren en dan nog een lont met BP ertussen doen?

Link to comment

Als er flash in zit gaan ze alledrie tegelijk af, of er nou een lont in zit of niet. Dan scheurt de huls ernaast ook, en wordt de inhoud uiteraard gewoon ontstoken. Met zwartkruit zul je er een gaatje in moeten boren, en die dan uitlijnen met het gaatje in de andere twee hulzen. Dan krijg je voldoende vlammen om de hele boel tegelijk te ontsteken.

Link to comment
Hoe kan ik met dit lont 3 dingen tegelijk afsteken als hij in het midden zit? Gaatje boren en dan nog een lont met BP ertussen doen?

Ik denk dat het moeilijk gaat worden om ze alledrie op exact hetzelfde moment af te laten gaan. Waarschijnlijk zullen het 3 kort op elkaar volgende knallen zijn.
Zowiezo snap ik niet wat je hiermee wilt bereiken, laat me raden, je wilt een hardere knal maar je hebt geen grotere tube?
Link to comment
Als er flash in zit gaan ze alledrie tegelijk af, of er nou een lont in zit of niet. Dan scheurt de huls ernaast ook, en wordt de inhoud uiteraard gewoon ontstoken. Met zwartkruit zul je er een gaatje in moeten boren, en die dan uitlijnen met het gaatje in de andere twee hulzen. Dan krijg je voldoende vlammen om de hele boel tegelijk te ontsteken.


Dat gaat niet altijd op voor flashpoeder, ik heb al enkele keren gehad dat er 1 afgaat en de andere gewoon wegvliegen. Daarom maak ik dit soort niet meer, binnekort ligt hier een mijne veld ;) .

@bob het is, Sowieso niet met een Z. Als we dan mekaar toch gaan verbeteren.
Link to comment
Ik denk dat het moeilijk gaat worden om ze alledrie op exact hetzelfde moment af te laten gaan. Waarschijnlijk zullen het 3 kort op elkaar volgende knallen zijn.
Zowiezo snap ik niet wat je hiermee wilt bereiken, laat me raden, je wilt een hardere knal maar je hebt geen grotere tube?


Nee joh, ik had 3 hulzen gerold en dacht, dat word wel vet als ze achte elkaar gaan! Ik heb al een idee om twee kleine mortiertjes erin te doen en een eindknal. (met green powder)
want ik ga beginnen met buskruit
bedankt voor de raadgevingen!

EDIT by Prophet: Je spelling en punctuatie trekt weeral op niks. Verder laat je weer een sterk staaltje k3wlisme zien hier. Tijd om maar eens te gaan lezen, begin maar met de regels.
Link to comment

Het klinkt raar maar je bent echt koning als het je lukt om een goede knaller te maken met GP!

Misschien is het eerst maar eens een beter idee om te gaan beginnen met BP voordat je al je chems opstookt aan zulk soort onzin?

KR, Lennard

Link to comment

Valt me nog mee dan, mijn ervaringen liggen echter anders met GP! Dus ben toen overgegaan op chloraat flash (niet echt slim!).
Het ligt er dan denk ik ook erg aan wat voor koolstof je gebruikt, ik denk dat mijn slechte ervaringen daar vooral aan liggen aangezien ik alleen bbq houtskool gebruikte!
Waarom? Gemakzucht! ;)

Ik zou trouwens eens gaan proberen om goede koolstof te maken/verkrijgen zoals elzen houtskool (Alder in het engels)!


KR, Lennard

PS. Het valt me inderdaad op dat de tolerantie op het forum echt een stuk hoger ligt dan "vroeger"!

Link to comment
×
×
  • Create New...