Jump to content
PyroForum.nl

10 Gram Flash Met Ti


cojonesm

Recommended Posts

haha heb je die verhouding van mij? jah het ontsteekt wat lastig en je hebt echt een sterke huls nodig toch blijft een KClO4 flash toch het best voor een goede knal


Ja klopt :).. Had ik overigens ook op PS gezegd + nog een vraag daar dus als je daarop zou willen/kunnen reageren :blush::P ?

Ik dacht, ik probeer het gewoon.. Een kleine batch gemaakt vervolgens een poging gedaan om het (los op een hoopje) te ontsteken, wat dus niet lukte. Ik al helemaal balen en vervolgens er wat greenpowder + Fe/Mg mix opgelegd, toen wilde 'ie wel :lol:. Daarna in een huls gedaan met bovenop ook een klein ' ontstekingslaagje', dit resulteerde in een doffe knal (was 1 of 2 gram max. omdat ik de rest al verspild had).

Ook gelijk een tip aan Cojonesm:
Ik heb gister kclo4/AL/S geprobeert ( 7/3/1 ) maar het deed niet veel. Of ontsteekt dit beter door visco?


Probeer het eens te ontsteken door er een klein beetje greenpowder bovenop te leggen :).

Edit: @ Mr. Stijntje, wat voor compo heb je gebruikt daar? Edited by ExplosiveCoek
Link to comment

@Cojonesm: Als ik m'n Ti krullen in het vuur houdt dan verbrand het met een fel wit licht waardoor ik wel even een paar keer moet knipperen met m'n ogen. Dan heb ik dat slechts gedaan met één enkele krul puur om te kijken naar de kleur van de vlam.

Waarom zou je in godsnaam je Ti willen wassen? Als je krullen hebt van dezelfde bron als ik dan zijn deze gelijk bruikbaar hoor. Wassen van Ti heb ik nog nooit van gehoord...


EDIT: Even gezocht en zal hier maar even Miech z'n post te quoten. Weer wat geleerd vandaag!

Ja klopt. Door het te verhitten en snel af te koelen krijg je kristallijn titanium in plaats van de zachte metallische vorm. Hoe het precies moet ben ik nog niet helemaal uit, maar met de oven op de hoogste stand krijg je het wel heet genoeg lijkt me. Voor het snel afkoelen moet je dan gewoon de pluk krullen uit de oven halen, waarna je breekbare brosse titanium hebt. Je ziet aan de kleur van het spul of het gelukt is, want als het niet meer glimt maar zwart is dan is het gelukt.

Het is trouwens wel meteen een heel stuk vonkgevoeliger, omdat het nu stukken harder is. Fijnmalen kan met keramieken of stalen media. Ik zou liever keramiek gebruiken, vooral als het heel erg fijn moet worden.

Op kleine schaal is het ook kristallijn te maken door een plukje even in een vlam te houden, zodat het net aan gloeit. Zo doe ik het meestal, want ik ben niet echt een grootverbruiker gezien ik het vrijwel alleen voor spolettes gebruik.
Edited by Brakkie
Link to comment
×
×
  • Create New...