Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
yellowcard

3'' Cilinder Shell Tutorial

Recommended Posts

Mensen,

Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het maken van een tutorial voor de beginners/mensen die wel wat tips willen hebben. Ik denk dat er wel een hoop mensen wat aan zullen hebben.
Er zullen ongetwijfelt spelfouten en typfouten in staan, maar dat heb je maar te slikken :) .

Hij gaat binnekort de lucht in.

Groetjes, Yellowcard

http://www.speedyshare.com/649317326.html

3___Cilinder_Shell_tutorial.ppt

Edited by gamekeeper

Ik heb je tutorial doorgelezen. Ik vind hem nuttig, en ben ook van plan hem te gaan gebruiken. Het pasten van de shell is helaas niet echt beschreven. Hopelijk wil je dat nog verduidelijken. Waar haal jij je katoendraad vandaan (om te spiken)? Ik vond de laatste keer dat ik hiernaar zocht geen geschikt draad. Om 1 shell gaan al heel wat meters draad, dus een klein rolletje is niet echt handig (erg duur).
In iedergeval kan ik er wel wat mee, dus bedankt.

hey,

Bij deel 19 zie je een foto van iets waar je kraftpapier omheen doet.

Ik neem aan dat je ergen aan een mortier kan komen?

Jep ik wikkel een stuk papier om de shell heen. Dit kun je ook zien op de foto's erna.
Maar goed dat deze weer eens gebumped word want er zijn blijkbaar mensen die hem nog niet gezien hadden en er wel wat aan hebben :blush: .

Laatste activiteit 2011 ;)
Volgens mij deed of doet yellowcard alles zo'n beetje met pulverone.
Ik heb zat mensen MCRH in cylinders zien stoppen.
Als je zoveel mogelijk ruimte voor effect wilt bewaren kun je imho beter pulverone nemen, verder lijkt me dat pulverone lekker stevig samen te pakken en minder indrukbaar is, wat me ook goed lijkt hiervoor is corncobb of kurkgranulaat om je meal op te coaten.
Die titanium krullen zal hij wel gewoon gekocht hebben, maken is nogal werkverschaffing tenzij je het dagelijks bewerkt.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Omdat dit toch weer een best uitgebreid fotoverslagje is en er weinig nieuwe shelltopics worden aangemaakt, vond ik dit er wel 1 waard.

Je begint met de vertragingen in de shells te maken, 1 van 3 sec, en 1 van 1,5 sec.

Dan leg je de stars erin, links C8 en rechts C6+10%Ti

Dan vul je ze met breakcharge.

Hemi's op elkaar klappen.

Pasten

10MM gaatje in de bovenkant van de shell met de 3 sec vertraging, en de andere crossmatchen.

Daarna duw je de spolette of timefuse in het gaatje, en leg je er een randje hotglue omheen.

Dan knip je een strookje karton die er tussenpast, en die knip je aan bijde kanten in.

Rondom vastgehotglued

Nog 1 laagje paste eroverheen, en risingtail bevestigd en gecrossmatched.

Liftcup eropgeplakt met quickfuse en hij is af
      3_inch_peanut_C8___C6_10_Ti.mp4

• By cojonesm
      Teruggevonden in een backup. Back to basic... Let op: ik maak geen base's meer.
      Complete Tut Rocket With Report-1.mp4 (Source: http://www.pyrobin.com/files/complete%20tu...th%20report.wmv)
    • By Andres
      O&N 2016-2017!
    • By Andres
      Beelden van 2 camera's na elkaar geplakt, hopelijk geeft dit een wat duidelijker beeld met de crappy kwaliteit.
      Jopetes white strobe cut stars, 6x6x6 (mm).
      3.5gr Booster (MgAl #230 flash). Meal Coated Puffed Rice als vuller.
      Gelift met pulverone.
    • By Pyromaniak
      Nieuwjaarsfilm, enjoy
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• https://www.labmakelaar.com/eng/detail/dissolution-stirring-shaking/12752-heidolph-mr-hei-standard-verwarmingsplaat-met-magneetroerder/12752 Dit is em.
    • Beste Ali, We hebben al eens iemand met dezelfde nick gehad welke geen erg beste indruk heeft achter gelaten.  Jouw eerste post getuigd ook niet van een degelijk goede kennis van zowel de forumregels als algemene scheikunde.
      Dit is een voorstel topic, stel jezelf dus eerst eens voor. Vragen stellen kan je daarna in het juiste topic. P.S. Maak eens een knaller met KCl  
    • İk ben uiteindelijk hier beland omdat ik met veel vragen zit. İn Turkije had ik een raket gebouwt met KNO3+Suiker. Helaas was ik bang om het tot vloeibaar papperig mengsel te verhitten, omdat ik een 500-2000w elektrische kookplaat gebruikte buiten en de wind koelde de pan steeds aan een kant. En ik wilde niet nog meer dan 1000 watt erin gaan steken bang dat het mengsel te warm en een grote fik zou veroorzaken aangezien ik erboven op zat te roeren. Uiteindelijk werd het een rook raket, ik wil het ooit weer oppakken maar dan met zo een instelbare temperatuur lab verwarmende plaat. Nu kan ik dit soort dingen helaas in Nederland niet maken, ivm de strengere regels door de home grown terroristen. Het blijft mijn hobby ik heb alleen heel veel te leren dus besloten hier te registreren.   Nu ben ik eigenlijk hier ook omdat ik een korte vraag heb, waarom is kalium chloride vrij te kopen en kalium perchloraat verboden? Is de eerste nou niet instabieler dan de laatste als je het bijv. in knal werk zou gebruiken? Of is het omdat een in voeding word gebruikt en de ander niet dus niet te verbannen is?
    • Visco 2mm, standaard lontje. Doe enkele lucifers in een zilverpapiertje, gekker moet je het niet zoeken. Grote kans dat een snelle Google je ook wel enkele resultaten oplevert.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online